Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciągnik Ursus C-355 - ciężko odpala

dyzio 45 24 Lis 2010 15:04 7870 12
  • #1 24 Lis 2010 15:04
    dyzio 45
    Poziom 2  

    Mam problem z odpalaniem. Po wciśnięciu startera silnik kręci, ale nie chce zapalić. Gdy przytrzymam wciśnięty starter z 1 min to raz zapali, raz nie zapali. Takie długie wciśnięcie startera powoduje, że po kilku odpaleniach ulega uszkodzeniu starter.

  • #2 24 Lis 2010 15:49
    megane1,9dti
    Poziom 8  

    witaj miałem tez problem z ciagnikiem tak samo nie chciał mi zapalać a przyczyna było to że puściła mi opaska na wężyku którym szło paliwo do pompy i zaczym dobrze zassał mi paliwo to troche trzeba było pokręcić. Może coś Ci to pomoże. pozdro

  • #4 24 Lis 2010 19:38
    motoroker
    Poziom 14  

    Silnik kręci czy może sam rozrusznik? sprawdź wieniec na kole zamachowym jeśli kreci sam rozrusznik.

  • #5 25 Lis 2010 08:46
    dyzio 45
    Poziom 2  

    silnik kręci, a jak zapali to dymek czarny. zastanawiam sie dlaczego starter ulega uszkodzeniu [ wymieniłem już 3]

  • #6 25 Lis 2010 08:55
    Zico63
    Poziom 37  

    dyzio 45 napisał:
    Gdy przytrzymam wciśnięty starter z 1 min to raz zapali, raz nie zapali. Takie długie wciśnięcie startera powoduje, że po kilku odpaleniach ulega uszkodzeniu starter.

    dyzio 45 napisał:
    zastanawiam sie dlaczego starter ulega uszkodzeniu [ wymieniłem już 3]

    I dalej Kolega nie wie?
    Natomiast merytorycznie, to pompa i wtryski do sprawdzenia i ustawienia.
    A od razu ale z trudnością coś "łapie" ale nie może, czy też po minutowym kręceniu zaczyna załapywać - wówczas powietrze w układzie paliwowym, może brud w filtrze.

  • #7 25 Lis 2010 13:48
    dyzio 45
    Poziom 2  

    właśnie próbowałem na krótko odpalić, ale nić z tego, silnik kręci lecz nie na tyle by zapalić.Paliwo dochodzi do pompki [ gdy pompuje to się wylewa] Jadę kupić nowy starter i filtry paliwa , gdy wymienię to spróbuje i póżniej napisze czy odpalił. Narazie dziękuje za podpowiedzi

    Dodano po 2 [godziny] 58 [minuty]:

    wymieniłem filtry, nowy starter i nie chce odpalić . Teraz to ciężko zakręci silnik 2,3 razy lub wogule nie chce zakręcić tylko odbija. Może prądnica jest uszkodzona .

  • #8 25 Lis 2010 13:58
    gromleon
    Poziom 31  

    Albo łożyskowanie rozrusznika, jeśli nie chcesz się męczyć polecam rozrusznik z przekładnią bodajże magneton czeski, kręci zima nie zima, nawet na nieco słabych akumulatorach, sprawdziłem osobiście przez ponad 2 lata, niestety wadą takiego rozrusznika jest trudna jego regeneracja np jeśli chodzi o szczotki-niestety połączenia są lutowane. Jęśli jednak rozrusznik chętnie kręci silnikiem a ten odmawia współpracy to przyjrzyj się pompce zasilającej na pompie wtryskowej, spróbuj przed odpaleniem przepompować nią kilka razy aż przewodami nadmiarowymi paliwo poleci do baku, jeśli chętniej zapali wymień ją bo filtry już wymieniłeś. Lub jak ktoś tu sugerował szukaj nieszczelności w przewodach paliwowych.

  • #9 25 Lis 2010 14:43
    Lengolas
    Poziom 9  

    Zasadniczo od kiedy zaczeły się te problemy? Czy od spadku temperatur czy od wymiany jakiegoś elementu itp...

  • #10 25 Lis 2010 19:53
    dyzio 45
    Poziom 2  

    3 miesiace temu wymieniłem rozrusznik na inny i od tego momentu zaczeły sie kłopoty z odpalaniem. Do tej pory cięzko , ale odpalał a teraz niechce wcale. Dałem do naprawy rozrusznik ten który zdemontowałem wcześniej i jak go zrobie zamontuje i zobacze. Narazie dziekuje za pomoc, napisze jak dokonam wymiany.

  • #11 28 Lis 2010 20:10
    janekwzk
    Poziom 12  

    Czy słyszałeś jak kręci rozrusznik?, jeśli po wymianie rozrusznika kręci topornie to miałem przypadek,że założony był nowy rozrusznik ,,składak" i w nim był taki sam wirnik tylko na 24V i było to samo.W lecie palił w miarę ok. ale zrobiło się zimno i coraz gorzej, pobór prądu jest większy,mocy niema,no i dłuższe kręcenie,ale wolne.

  • #12 10 Gru 2010 20:43
    kazek1561
    Poziom 11  

    Też miałem problem z odpalaniem MTZ 82 zimą ,ale już od 3lat radzę sobie z tym problemem w ten sposób (nie linczować ), ze na sam rozrusznik 12V podaję na krótko (max ok. 5sek.) napięcie 24V. Rozrusznik kręci b. szybko i silnik (wcześniej dam mu samostartu) zaskakuje od razu. Ja do tego kombinowanego rozruchu zimą podłączam w szereg stary (ale jeszcze dobry) aku. z sam. os. 12V 680A. Jeżeli ktoś chce tak zrobić, niech pamięta, że przed podłączeniem 24V do rozrusznika należy odpiąć przewody przekazujące prąd na inst. ciągnika (prądnica, alternator, stacyjka) Jeżeli w ciągniku jest m-ce na 2 aku. to w sprzedaży są oryginalne spinacze napięcia 12/24 do inst. pojazdu 12v a dające w momencie rozruchu 24V, każdy elektryk powinien to podłączyć bez większego problemu.

  • #13 21 Gru 2010 20:59
    mtracz
    Poziom 29  

    Po pierwsze włącznik elektromagnetyczny(starter) nie jest przystosowany do długiej pracy, dlatego ci się pali, nie był przypadkiem ciepły. Rozrusznik także nie powinien długo pracować i powinny być przerwy miedzy takimi odpaleniami.
    Po tak meczącym zapalaniu to nie myśl że prądnica naładuje ci akumulator, musisz ładować go prostownikiem. A skoro teraz nie chce zakręcić silnikiem to właśnie aku masz totalnie rozładowany.
    Koledzy się pytali czy podczas rozruchu jak go kręcisz puszcza białego dymka, a nie po odpaleniu.
    Masz zapowietrzony układ, Pompka zasilająca albo słabo daje albo się paliwo cofa, co powoduje zapowietrzenie pompy wtryskowej. Jak już radzili przepompuj pompka ręczna.
    Poluzuj przewód wysokiego ciśnienia na jednym wtrysku i zapalaj. jak paliwo zacznie tryskać to dokręć go. Jak zapali dzięki temu to układ paliwowy zapowietrzony. Cały do przejżenia wężyki, kranik filtry, pompka.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME