Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ciągnik Ursus C-355 - ciężko odpala

dyzio 45 24 Nov 2010 15:04 9706 12
  • #1
    dyzio 45
    Level 2  
    Mam problem z odpalaniem. Po wciśnięciu startera silnik kręci, ale nie chce zapalić. Gdy przytrzymam wciśnięty starter z 1 min to raz zapali, raz nie zapali. Takie długie wciśnięcie startera powoduje, że po kilku odpaleniach ulega uszkodzeniu starter.
  • #2
    megane1,9dti
    Level 10  
    witaj miałem tez problem z ciagnikiem tak samo nie chciał mi zapalać a przyczyna było to że puściła mi opaska na wężyku którym szło paliwo do pompy i zaczym dobrze zassał mi paliwo to troche trzeba było pokręcić. Może coś Ci to pomoże. pozdro
  • #4
    motoroker
    Level 14  
    Silnik kręci czy może sam rozrusznik? sprawdź wieniec na kole zamachowym jeśli kreci sam rozrusznik.
  • #5
    dyzio 45
    Level 2  
    silnik kręci, a jak zapali to dymek czarny. zastanawiam sie dlaczego starter ulega uszkodzeniu [ wymieniłem już 3]
  • #6
    Zico63
    Level 37  
    dyzio 45 wrote:
    Gdy przytrzymam wciśnięty starter z 1 min to raz zapali, raz nie zapali. Takie długie wciśnięcie startera powoduje, że po kilku odpaleniach ulega uszkodzeniu starter.

    dyzio 45 wrote:
    zastanawiam sie dlaczego starter ulega uszkodzeniu [ wymieniłem już 3]

    I dalej Kolega nie wie?
    Natomiast merytorycznie, to pompa i wtryski do sprawdzenia i ustawienia.
    A od razu ale z trudnością coś "łapie" ale nie może, czy też po minutowym kręceniu zaczyna załapywać - wówczas powietrze w układzie paliwowym, może brud w filtrze.
  • #7
    dyzio 45
    Level 2  
    właśnie próbowałem na krótko odpalić, ale nić z tego, silnik kręci lecz nie na tyle by zapalić.Paliwo dochodzi do pompki [ gdy pompuje to się wylewa] Jadę kupić nowy starter i filtry paliwa , gdy wymienię to spróbuje i póżniej napisze czy odpalił. Narazie dziękuje za podpowiedzi

    Dodano po 2 [godziny] 58 [minuty]:

    wymieniłem filtry, nowy starter i nie chce odpalić . Teraz to ciężko zakręci silnik 2,3 razy lub wogule nie chce zakręcić tylko odbija. Może prądnica jest uszkodzona .
  • #8
    User removed account
    Level 1  
  • #9
    Lengolas
    Level 10  
    Zasadniczo od kiedy zaczeły się te problemy? Czy od spadku temperatur czy od wymiany jakiegoś elementu itp...
  • #10
    dyzio 45
    Level 2  
    3 miesiace temu wymieniłem rozrusznik na inny i od tego momentu zaczeły sie kłopoty z odpalaniem. Do tej pory cięzko , ale odpalał a teraz niechce wcale. Dałem do naprawy rozrusznik ten który zdemontowałem wcześniej i jak go zrobie zamontuje i zobacze. Narazie dziekuje za pomoc, napisze jak dokonam wymiany.
  • #11
    janekwzk
    Level 13  
    Czy słyszałeś jak kręci rozrusznik?, jeśli po wymianie rozrusznika kręci topornie to miałem przypadek,że założony był nowy rozrusznik ,,składak" i w nim był taki sam wirnik tylko na 24V i było to samo.W lecie palił w miarę ok. ale zrobiło się zimno i coraz gorzej, pobór prądu jest większy,mocy niema,no i dłuższe kręcenie,ale wolne.
  • #12
    kazek1561
    Level 12  
    Też miałem problem z odpalaniem MTZ 82 zimą ,ale już od 3lat radzę sobie z tym problemem w ten sposób (nie linczować ), ze na sam rozrusznik 12V podaję na krótko (max ok. 5sek.) napięcie 24V. Rozrusznik kręci b. szybko i silnik (wcześniej dam mu samostartu) zaskakuje od razu. Ja do tego kombinowanego rozruchu zimą podłączam w szereg stary (ale jeszcze dobry) aku. z sam. os. 12V 680A. Jeżeli ktoś chce tak zrobić, niech pamięta, że przed podłączeniem 24V do rozrusznika należy odpiąć przewody przekazujące prąd na inst. ciągnika (prądnica, alternator, stacyjka) Jeżeli w ciągniku jest m-ce na 2 aku. to w sprzedaży są oryginalne spinacze napięcia 12/24 do inst. pojazdu 12v a dające w momencie rozruchu 24V, każdy elektryk powinien to podłączyć bez większego problemu.
  • #13
    mtracz
    Level 29  
    Po pierwsze włącznik elektromagnetyczny(starter) nie jest przystosowany do długiej pracy, dlatego ci się pali, nie był przypadkiem ciepły. Rozrusznik także nie powinien długo pracować i powinny być przerwy miedzy takimi odpaleniami.
    Po tak meczącym zapalaniu to nie myśl że prądnica naładuje ci akumulator, musisz ładować go prostownikiem. A skoro teraz nie chce zakręcić silnikiem to właśnie aku masz totalnie rozładowany.
    Koledzy się pytali czy podczas rozruchu jak go kręcisz puszcza białego dymka, a nie po odpaleniu.
    Masz zapowietrzony układ, Pompka zasilająca albo słabo daje albo się paliwo cofa, co powoduje zapowietrzenie pompy wtryskowej. Jak już radzili przepompuj pompka ręczna.
    Poluzuj przewód wysokiego ciśnienia na jednym wtrysku i zapalaj. jak paliwo zacznie tryskać to dokręć go. Jak zapali dzięki temu to układ paliwowy zapowietrzony. Cały do przejżenia wężyki, kranik filtry, pompka.