Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kalibracja czujnika po wymianie rozrzadu?

pole22michal 24 Lis 2010 18:25 2454 7
  • #1 24 Lis 2010 18:25
    pole22michal
    Poziom 9  

    Witam.
    Chciałbym zapytać czy ktoś z Was spotkał się z tym, ze po wymianie rozrządu kalibruje się PCM (chyba chodziło o czujnik położenia walka rozrządu) w silniku 1.8 TDCI FOCUSA. Taką informacje otrzymałem od mechanika.
    Z góry dziękuję za odpowiedz.
    Pozdr. M.

    0 7
  • #2 24 Lis 2010 18:29
    niuniu36

    Poziom 27  

    Witam zmeń ty kolego lepiej tego mechanika pokalibrować to on sobie może,rozrząd się wymienia i tyle

    0
  • #3 24 Lis 2010 18:34
    pole22michal
    Poziom 9  

    niuniu36 napisał:
    Witam zmeń ty kolego lepiej tego mechanika pokalibrować to on sobie może,rozrząd się wymienia i tyle


    Nie wiem czy dobrze zrozumialem mechanika, na pewno padly slowa z czujnikiem polozenia walka i PCM - ale czy po wymianie paska moze dochodzic do jakiegos rozkalibrowania - ewentualnie - czy nalezy taka kalibracje przeprowadzac co powien przebieg? Na czym w ogole polega programowanie PCM i jak sie to wykonuje? Michal

    M.

    0
  • #4 24 Lis 2010 19:18
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 28 Lis 2010 08:14
    pole22michal
    Poziom 9  

    Motronic napisał:
    Nic się nie kalibruje.


    Czy jest mozliwosc aby po wymianie paska regulowac takze kat wyprzedzenia zaplonu? Czy taka operacje przeprowadza sie kazdorazowo? Caly czas zastanawiam sie nad wymiana samemu, jednak gdyby okazalo sie, ze potrzebne sa lub wskazane jakies dodatkowe czynnosci, ktore dodatkowo poprawia prace silnika a ktorych wykonac nie jestem w stanie samemu odstawie samochod do ASO. Pozdr. MIchal

    0
  • #6 28 Lis 2010 10:16
    ele5
    Poziom 26  

    W tym silniku jest tak prosty rozrząd że nie wiem jakim cudem można coś spieprzyć! Żadnego zapłonu tam się nie ustawia. Wymieniasz pasek i rolke. Czas 40min i po robocie...

    0
  • #7 28 Lis 2010 10:39
    pole22michal
    Poziom 9  

    ele5 napisał:
    W tym silniku jest tak prosty rozrząd że nie wiem jakim cudem można coś spieprzyć! Żadnego zapłonu tam się nie ustawia. Wymieniasz pasek i rolke. Czas 40min i po robocie...


    OK, tylko ze poinformowano mnie w ASO, ze podlaczaja po wymianie komputer aby cos jeszcze wykalibrowac - prawdopodobnie chodzilo o wyprzedzenie zaplonu - bo czlowiek mowil mi cos o czujniku... czy to tylko chwyt aby zlapac klienta? Czy gdybym mial przestawiony rozrzad po czym moglbym to poznac, bo tylko to sklania mnie do wizyty w ASO - zrobienie rozrzadu na blokadzie? Auto teraz pali dosc dobrze, wymienilem akk i zrobilem przeglad rozrusznika. Oprocz tego wibracje podczas rozruchu i w czasie gaszenia. Wymienilem poduszki silnika - problem mozna powiedziec rowniez rozwiazany (oprocz wibracji teraz na karoserii ;-)) w innym watku - zdaje sie ze poduszka pod skrzynia jest zbyt twarda). W kazdym razie pomyslalem ze wszystkie te symptomy moga wskazywac na przestawiony pasek... stad mysl o zrobieniu na blokade etc.. W kazdym razie po wymianie paska nic nie trzeba regulowac, kalibrowac? Czy gdyby pasek byl przestawiony to czy na pewno bym to zauwazyl?

    M.

    0
  • #8 28 Lis 2010 10:46
    ele5
    Poziom 26  

    Ile razy jeszcze. Nic,nic,nic nie trzeba regulować!

    1