Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F muli, kiepsko zapala, wygląda na związek z LPG...

ursus_81 24 Lis 2010 21:32 3665 5
  • #1 24 Lis 2010 21:32
    ursus_81
    Poziom 9  

    Witam wszystkich.
    Mój samochód to Opel Astra F 95 z silnikiem C14SE+LPG, samochód automatycznie zapala na benzynie a po zwiększeniu obrotów przełącza się na gaz.
    Pierwszy problem to dopalanie auta. Zazwyczaj zapali i od razu zgaśnie. Aby za drugim razem odpalił najlepiej cofnąć całkowicie kluczyk i odczekać ok 4 sekund i wtedy zapali normalnie. Często jednak jest tak, że silnik lekko zaskakuje podczas kręcenia, ale nie zapala. Po czymś takim za drugim razem albo zapali po długim kręceniu powoli wchodząc na obroty albo nie i pozostaje mi awaryjne odpalenie na gazie. Do tego samochód źle jeździ na benzynie, dusi go i nierówno pracuje. Sytuacja ta się zmienia gdy jeżdżę tylko na benzynie i przejadę tak jakieś 15-20km, wówczas odpala ok, wręcz wzorowo od strzału, jeździ też ok. Jak przełączę na gaz sytuacja wraca do poprzedniej.
    Ewidentnie problem występuje przy cieplejszej pogodzie, teraz gdy rano jest już chłodno odpala za pierwszym razem, jednak gdy silnik już się rozgrzeje problem powraca.
    Druga sprawa to mulenie. Nie wiem czy jest to powiązanie z LPG, ale na wszelki wypadek dopiszę. Silnik ewidentnie pracuje jakby mu czegoś brakowało, wciskając gaz niby przyspiesza, ale tak jakby nie dostawał dostatecznej ilości paliwa lub powietrza. Do tego czasem, szczególnie w cieplejsze dni zdarza się, że ewidentnie go muli i już w ogóle ciężko się go rozpędza. Do tego charakterystyczne jest głuche buczenie silnika przy mocniejszym wciskaniu gazu co się ostatnio nasiliło. Tu też ewidentnie gorzej jest przy wyższej temperaturze zewnętrznej, obecnie, gdy jest nieco chłodniej jest znacznie lepiej, bo samochód jeździ raczej ciągle tak samo, ale jednak wciąż czuć, że to nie to. To samo się dzieje na benzynie jak i na gazie, z tym, że na gazie jest to znacznie bardziej nasilone.

    Pomóżcie, bo mechanicy nie mają konkretnych propozycji.
    Filtr powietrzna wymieniony niedawno, paliwa oraz pompa paliwa wymieniona w tym roku, świece i przewody mają przejechane jakieś 30tys.km, świece oglądał mi mechanik niedawno, uznał, że są bardzo ładnie wypalone, sprawdził też czy przewody nie mają przebić, wszystko ok.
    Samochód też chyba trochę więcej pali, wychodzi mi około 9,5l gazu w warunkach mieszanych przy bardzo ekonomicznej jeździe. Porównuję ten wynik do mojej drugiej astry tylko z silnikiem C14NZ, która w tych samych warunkach i takim samym stylu jazdy spalała 7,7l gazu.
    Nie znalazłem rozwiązania przeglądając różne fora, przyczyn pewnie może być kilka więc chętnie pójdę każdym tropem, który mi podpowiecie. Na początek zapytam, czy warto zainteresować się sondą lambda, czujnikiem przepustnicy i mapsensorem oraz czy da się najpierw sprawdzić ich poprawne bądź nie działanie
    (nie mam funduszy na wymianę w ciemno)?
    Dzięki za pomoc.

    0 5
  • #2 28 Lis 2010 22:04
    czarnyopelek
    Poziom 10  

    Witam, ja bym obstawił sondę lambda,kolegą właśnie miał bardzo podobne objawy i po wymianie sondy jest ok.wydatek nie wielki bo około 70zł sonda i 50 robocizna,a sprawdzałaś odczytem kodów czy coś pokazuje?

    0
  • #3 28 Lis 2010 23:18
    banan 1910
    Poziom 10  

    wygląd to jakby miał za bogato- sprawdzić skład mieszanki lpg, ewentualnie przykręcić na reduktorze zobaczyć czy jest lepiej?.co do tych świec 30tys. to na lpg duzo spr.szczelinomierzem przerwe? pewnie 1,2 mm co najnniej do gazu za duza.

    0
  • #4 29 Lis 2010 10:31
    ursus_81
    Poziom 9  

    Błędów żadnych mi nie pokazuje. Sprawdzę te elementy, w kwestii świec to najprawdopodobniej z racji przebiegu i tak je wymienię, zobaczę co mi polecą w motoryzacyjnym. Zobaczę jakie i czy w ogóle będą jakieś efekty.

    0
  • #5 13 Lut 2012 18:37
    zlotaasterka
    Poziom 8  

    Kolego co do odpalania i gaśnięcia w mojej z tym problemem była cewka zapłonowa.

    0
  • #6 23 Lut 2012 14:31
    juri-1986
    Poziom 8  

    Kolega miał podobny problem tylko ze w audi, okazało się że katalizator był zapchany

    0