Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przyrost tempa przyjęcia Blu-Ray na rynku wciąż minimalny

pseven 25 Nov 2010 15:46 2840 28
  • Przyrost tempa przyjęcia Blu-Ray na rynku wciąż minimalnyPomimo znacznego spadku średnich końcowych cen odtwarzaczy Blu-Ray z kwoty 100 do przedziału od 70 do 80 dolarów amerykańskich przyrost tempa przyjęcia na rynku nowego standardu jest wciąż minimalny. Po czterech latach obecności na rynku, wielkość sprzedaży płyt Blu-Ray jest wciąż wielokrotnie mniejsza od ilości sprzedawanych płyt DVD-Video. Konsekwencją tego faktu jest opóźnienie decyzji o wprowadzeniu napędów zdolnych od odczytu nośników Blu-Ray jako standardowego wyposażenia komputerów przenośnych, zastępując tym samym popularne napędy typu „Super Multi Drive”. Z nieoficjalnych informacji wynika również, że łączna wielkość produkcji napędów Blu-Ray dwóch największych tajwańskich producentów napędów optycznych wyniesie w tym roku jedynie 1,17 milionów sztuk i przełoży się na 1,5% całkowitej liczby wyprodukowanych napędów.

    Źródło:
    http://www.digitimes.com/news/a20101122PD228.html

    Cool! Ranking DIY
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
    About Author
    pseven
    Translator, editor
    Offline 
    Z wykształcenia - technik elektronik. Pasja - nowe technologie. Dla portalu Elektroda opracowuje informacje produktowe z dziedziny elektroniki, elektroniki przemysłowej.
    Has specialization in: tłumaczenia, copywriting
    pseven wrote 8754 posts with rating 1834, helped 0 times. Been with us since 2009 year.
  • CSICSI
  • #2
    tmf
    Moderator of Microcontroller designs
    A kto by kupował to badziewie, co prawda czytnik jest tani, ale nie wspominają, że to cena praktycznie dwóch płyt BD, płyty DVD są wielokrotnie tańsze. No i na dodatek to pokopane DRM i kłopoty z kompatybilnością, regiony itd. Ukręcili sobie sami sznur na swoje szyje.
  • #3
    skaktus
    Level 37  
    Gdyby płyty BR były tańsze to pewnie by się znaleźli nabywcy. Do tego odtwarzacze nie są wcale tanie jak by się wydawało. Będzie tak samo jak z DVD - pierwsze lata były ciężkie, płyty drogie, musiało minąć trochę czasu zanim ludzie zaczęli kupować.
  • CSICSI
  • #4
    mobor
    Level 22  
    Czy wy wiecie jakie pierdoły wypisujecie ?

    Płyta DVD-DL kosztuje ok 6zł - 8.5 GB
    Płyta BD 25 GB - kosztuje... TYLE SAMO

    Jezeli ktos nie widzi roznicy pomiedzy SD a HD to powinien zmienic TV i/lub udac sie do okulisty
    O audio juz nie wsplomne. No ale dla niektórych strumien 448 kB/s Dolby Digital a bezstratne DTS HD-MA to to samo...no ale jak w chacie stoi kino domowe za 600zł z marketu tudzież amplituner za 1000zl to czego sie dziwic

    Dla mnie DVD juz nie istnieje
    Tyle w temacie
  • #5
    mcm
    Level 12  
    A gdzie można dostać taką płytę BD za 6zł? (nie musząc kupować od razu 100 sztuk)
  • #6
    tmf
    Moderator of Microcontroller designs
    A ty wiesz jakie bzdury wypisujesz? Po co mi czysta płyta, żeby sobie nią pokręcić? Zobacz ile filmy kosztują na BD a ile na DVD. Poza tym na BD nie ma wielu filmów, nawet nowości nie wszystkie wychodzą. A 50 calowy TV z odpowiednim pomieszczeniem i nagłośnieniem też ma może 1% populacji - ktoś kto mieszka w m3 i ma mały TV nawet z HD może sobie różnicę wsadzić... w każdym razie nie jest warta dopłaty prawie 150zł na film. A do przechowywania danych ten standard też się nie nadaje - nie do tego został stworzony.
  • #7
    skaktus
    Level 37  
    mobor wrote:
    Czy wy wiecie jakie pierdoły wypisujecie ?

    Płyta DVD-DL kosztuje ok 6zł - 8.5 GB
    Płyta BD 25 GB - kosztuje... TYLE SAMO

    Jezeli ktos nie widzi roznicy pomiedzy SD a HD to powinien zmienic TV i/lub udac sie do okulisty
    O audio juz nie wsplomne. No ale dla niektórych strumien 448 kB/s Dolby Digital a bezstratne DTS HD-MA to to samo...no ale jak w chacie stoi kino domowe za 600zł z marketu tudzież amplituner za 1000zl to czego sie dziwic

    Dla mnie DVD juz nie istnieje
    Tyle w temacie


    Kolego, płyta DVD DL kosztuje około 1 zł. To raz. 1 czysta płyta BD kosztuje ok 20 zł. Do tego kłopoty z standardami, zabezpieczeniami i ilością filmów. Przyzwoity odtwarzacz DVD dostaniesz za 100 zł, zakup za tyle odtwarzacz BD. Takie coś powoduje że BD puki nie stanieje nie będzie popularne.
  • #8
    Mat_91
    Level 25  
    Nie zapominajcie że nagrywarki BD też swoje kosztują.

    Chcąc oglądać filmy na BD które sam był nagrał potrzebuje:
    Nagrywarka-400zł i w górę
    odtwarzacz- średniej jakości około 300, lepsze to wydatek dużo większy
    Do tego ceny płyt i problemy o których już inni wspomnieli. To jest chore.

    Za taką cenę można mieć świetne DVD i pełno oryginalnych filmów. I większości ludzi to wystarczy, audiofile i videofile niech kupują bd i inne wynalazki :] To ich pieniądze;p

    ps.: zdrowy człowiek z bardzo dobrym i wyczulonym słuchem w normalnym pomieszczeniu kilkunastu m^2 nawet na najlepszym sprzęcie nie odróżni tych 448kbps od 1800 czy ile to BD tam ma. Więc jak dla mnie to są czyste zagrywki marketingowe. Taki sprzęt nie ma racji bytu przy tych cenach.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    mobor
    Level 22  
    Widze ze koledzy są mocno nie na czasie :)

    Zapraszam z takimi wywodami na HDTV Polska (100 000 uzytkowników) - zjedzą was tam żywcem :)

    Płyty po 20zł ? Kolego - nie bredź ! Za 20zł są już TDK DL - 50 GB !!

    Specjalnie dla tych którzy sa w jakimś dziwnym matriksie: http://allegro.pl/nosniki-nosniki-blu-ray-hd-dvd-48892

    Ja rozumiem że można miec drewniane uszy, telewizorek CRT i ogólnie uważać że DVD to cud techniki ale zaklinanie rzeczywistosci jakimiś dziwnymi gusłami w stylu "drogo" czy ze "nie ma filmów" to już jest niezła paranoja

    A tu dla leniwego kolegi któremu sie nie chce poszukać płytek po 6zł

    http://allegro.pl/maxell-bd-r-25gb-blu-ray-foto-printable-c-10szt-i1317636311.html


    Mam kino w pokoju kilkanascie m2. Porzadny TV 46", wysoki model ampa - filmy kupuje nawet po 5-6 euro (zamawiam). A w necie /amazon itp/ mozna spotkać w HD filmy jakich nie miałem nigdy w SD !! Nowosci wychodzą aktualnie WSZYSTKIE na blurayu. Pomijajac oczywiscie jakieś domorosłe kino regionalne
  • #11
    BuBos18
    Conditionally unlocked
    mobor wrote:
    Zapraszam z takimi wywodami na HDTV Polska (100 000 uzytkowników) - zjedzą was tam żywcem :)

    I co ma to dowieść?
  • #12
    mobor
    Level 22  
    Zarejestruj sie - przekopiuj swoje mądrości - wtedy sie dowiesz.
  • #13
    BuBos18
    Conditionally unlocked
    mobor wrote:
    zarejestryuj sie - przekopiuj swoje mądrości - wtedy sie dowiesz.

    Dowiem się ni mniej, ni więcej takich głupot, jak jakość obrazu czy dźwięku zależnie od ceny kabla HDMI.
  • #14
    excray
    Level 40  
    A ja sądzę że BD się nie przyjmie z prostego powodu. Niedługo po prostu się zmieni nośnik danych albo pamięci flash potanieją tak że będą tańsze niż płyta DVD a nawet BD a co za tym idzie ten nośnik odejdzie w niepamięć. Tymbardziej że jest to nośnik nieporęczny jak wszystkie nośniki optyczne. Wrażliwy na uszkodzenia mechaniczne, zarysowania i brud.
  • #15
    mobor
    Level 22  
    BuBos18 wrote:
    mobor wrote:
    zarejestryuj sie - przekopiuj swoje mądrości - wtedy sie dowiesz.

    Dowiem się ni mniej, ni więcej takich głupot, jak jakość obrazu czy dźwięku zależnie od ceny kabla HDMI.


    jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma
  • #16
    BuBos18
    Conditionally unlocked
    mobor wrote:
    BuBos18 wrote:
    mobor wrote:
    zarejestryuj sie - przekopiuj swoje mądrości - wtedy sie dowiesz.

    Dowiem się ni mniej, ni więcej takich głupot, jak jakość obrazu czy dźwięku zależnie od ceny kabla HDMI.


    jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma

    Już widać Twoją marną wiedzę. Czy już jesteś na etapie brzmienia dysków twardych?
  • #17
    mobor
    Level 22  
    gdzie widac?

    masz chyba zwidy - polecam lekarza
  • #18
    BuBos18
    Conditionally unlocked
    I do tego nie wiesz co piszesz. Polecam lekarza.
  • #19
    krzysztofh
    Level 29  
    Panowie, moim zdaniem teza o tym, że z powodu braku powszechnego stosowania napędów Blu-Ray do komputerów za wolno spadają ceny odtwarzaczy czy też technologia błękitnych krążków powoli się upowszechnia jest całkowicie nietrafiona.
    Wie to każdy kto miał okazję obejrzeć film na Blu-Ray w domu odtwarzany przez przyzwoity odtwarzacz na porządnym TV, gdzie dźwięk w formacie True HD MA jest obsługiwany przez procesor kina domowego i system głośników (czytaj nie pierdziawek komputerowych).
    I aby było jasne - wcale nie chodzi tu o jakiś sprzęt Hi Endowy za dziesiątki tys zł.
    Nawet gdyby były napędy BluRay powszechnie w kompach, to nie wyobrażam sobie oglądania filmu przy akompaniamencie szumu kilku wiatraków z komputera.
    Czasy divx odchodzą w zapomnienie, bo faktycznie płyty DVD (oryginalne filmy) są dosyć tanie, a także z powodu tego, że ceny TV o dużych przekątnych także są coraz dostępniejsze dla przeciętnych kieszeni. Na powszechność technologi Blu-Ray przyjdzie jeszcze poczekać, aż spadną ceny filmów i koncertów.
    Polityka dystrybucji filmów na Blu-Ray w naszym kraju to całkiem osobny wątek.

    Nick mobor brzmi mi jakoś znajomo z wspomnianego Forum.
  • #20
    BuBos18
    Conditionally unlocked
    Wszystko gra, tylko szkoda, że nie ma już co oglądać. Nowe filmy są coraz bardziej debilne, nastawione tylko na zysk. Dla mnie kinematografia się już dawno skończyła.
  • #21
    Koolo
    Level 17  
    BuBos18 wrote:
    mobor wrote:
    Zapraszam z takimi wywodami na HDTV Polska (100 000 uzytkowników) - zjedzą was tam żywcem :)

    I co ma to dowieść?

    To że jest grupa ludzi którym nie szkoda życia na siedzenie przed telewizorem.
    Mi wystarczy 23" monitor z tunerem TV oraz pianocraft e-700 i jakoś żadne argumenty zwolenników Blue-ray do mnie nie przemawiają chyba że będzie tak popularny że posiadanie czytnika będzie koniecznością ;-)
  • #22
    krzysztofh
    Level 29  
    BuBos18 wrote:
    Wszystko gra, tylko szkoda, że nie ma już co oglądać. Nowe filmy są coraz bardziej debilne, nastawione tylko na zysk. Dla mnie kinematografia się już dawno skończyła.


    Jak nie znajdziemy czegoś konkretnego na płytach, czy to DVD czy Blu-Ray to tym bardziej w TV nic nie ma.
    Ostatnio program telewizyjny wypełniony jest durnymi serialami, konkursami i reklamami. Jak już puszczą jakiś film to przeważnie powtórka. Tanizną pachnie na odległość, bo to najtańsza forma programowa. Kiedyś w wakacje powtórki to był standard a teraz ... szkoda gadać.
  • #23
    sokoleokoo2
    Level 22  
    No niestety koledzy płyty są tanie i tanieją to samo sprzęt :

    Linkhttp://allegro.pl/nagrywarka-blue-ray-lg-bh10ls30-lightscribe-nowa-i1323817625.html

    Wychodzi ze płyta 25 gb spokojnie kupisz za 5-6 zł, czyli powoli trzeba myśleć o zmianie, ja pierwszą nagrywarkę DVD zakupiłem za 209,99 więc poczekam jak BR spadną do ok 270 i zakupię, bo widzę ze szkoda wydawać już pieniądze na DVD do archiwizacji - zwłaszcza że jakość nawet markowych płyt ostatnimi czasy pozostawia wiele do myślenia.
  • #24
    tmf
    Moderator of Microcontroller designs
    Ale jeszcze raz, bo widzę, że fanatykom to umknęło - po co komu czyste płyty? Rozumiem, że delektujesz się ciszą z głośników? :) Bo do nagrywania danych płyty BD się nie nadają ze względu na delikatność i bliżej nieokreślony czas retencji danych, oraz kiepską wygodę - lepiej kupić dysk 1-2TB i sobie na nim trzymać dane. Szybciej, niewiele drożej i miliony razy wygodniej.
    Pokaż ile kosztują płyty BD z filmami, bo to jest problemem. I nikt tu nie twierdzi, że DVD jest lepsze od BD, tylko że nie opłaca się dopłacać tyle kasy na BD, bo przyrost jakości tego nie rekompensuje. I tu jakby nie ma o czym dyskutować - gdyby fani BD mieli rację to sprzedaż tych napędów nie stanowiłaby 1% ogółu.
  • #25
    BuBos18
    Conditionally unlocked
    sokoleokoo2 wrote:
    szkoda wydawać już pieniądze na DVD do archiwizacji - zwłaszcza że jakość nawet markowych płyt ostatnimi czasy pozostawia wiele do myślenia.

    Uważasz, że płyty BD są lepszej jakości? :)
  • #26
    krzysztofh
    Level 29  
    Wydaje mi się, że całkiem niepotrzebnie został poruszony wątek płyt BluRay w kontekście nośnika do nagrywania danych. Tu chodzi o gotowe, oryginalne płyty z filmami, koncertami itp.
    Jeżeli chodzi o jakość video to widać różnice pomiędzy DVD a Blu-Ray na dużych TV, choć różnica nie jest "powalająca" bo jakość DVD już jest zadowalająca, ale tu chodzi o kolosalna różnicę w dźwięku. Na DVD po prostu za mało miejsca aby zapisać taki format dźwięku. Jak ktoś miał okazję poczuć tą dynamikę to wie o co chodzi.
  • #27
    sokoleokoo2
    Level 22  
    BuBos18 wrote:
    sokoleokoo2 wrote:
    szkoda wydawać już pieniądze na DVD do archiwizacji - zwłaszcza że jakość nawet markowych płyt ostatnimi czasy pozostawia wiele do myślenia.

    Uważasz, że płyty BD są lepszej jakości? :)


    Wiesz wydaje mi się że BR są bardziej podatne na błędy więc producenci nie oszczędzają tak na ich produkcji.

    Dodam tylko że mam płytę CD z początków czasów gdzie królowały napędy 2x a (4x) dopiero się pojawiały firmy RICOCH po mimo wielu lat i rys płyta jest dalej w 100 % odczytywana w każdym napędzie. Jest to zwykła nagrywana CD (nie tłoczona) za która zapłaciłem w tamtych czasach ok 90 - 100 zł wraz z nagraniem - wiadomo czego.
  • #28
    skaktus
    Level 37  
    mobor wrote:
    Zarejestruj sie - przekopiuj swoje mądrości - wtedy sie dowiesz.


    Kopałem już kiedyś na tym forum i dowiedziałem się tego co pisali inny - że jakość sygnału HD zależy od firmy kabla i że tanie kable powodują spadek jakości do takiej zwykłej TV...szczeka opada bo sygnał kablem idzie w formie cyfrowej, to przy odrobinie chęci można by wieszakiem przesłać sygnał i na jedno by wyszło.

    BD jak narazie ma za mało powszechny i zróżnicowany materiał aby można coś ciekawego oglądać. A ceny niektórych filmów są zapierające - niestety ale nie zapłacę za bajeczką 189 zł...A takie ceny nieraz sobie życzą sprzedawcy.
  • #29
    Draks_Maxim
    Level 19  
    Obecnie z obserwacji ztwierdzic moge ze faktycznie moze i rynek BD jest slabo rozwiniety w Polsce moze i Europie, ale w Stanach Zjednoczonych filmy na BD mozna dorwac nawet po 5$ juz nie wspomne o mozliwosci wyporzyczenia filmu za naprwade smieszne pieniadze ( ok 1$ dzienie ) jak sa w " promocji " ... Do tego odtwarzacze, ceny telewizorow Full HD i nawet zestawu kina domowego nie sa zadna bariera. Trend pewnie sie przymie wszedzie ale na to jest potrzebny czas, tymbardziej ze Polska kwalifikowana jest do krajow " drugich " wiec firma mainstream'owym nie zalezy na pompowaniu i kreaowaniu nowych trendow technicznych gdzies gdzie nie beda w stanie wyciagnac za duzo z kieszeni potecialnych klientow.