Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z odpalaniem Ford Focus TDCI 2003r

szympi69 25 Nov 2010 15:58 10343 15
  • #1
    szympi69
    Level 10  
    Witam,
    Posiadam Focusa TDCI mam czasami problem z odpalanie (muszę kręcić kilka razy ) przeważnie jak dłużej postoi, sprawdzałem świece mają ok1,2ohma.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    jordan1985
    Level 15  
    Sprawdź czy paliwo cofa ci się może być układ zapowietrzony
  • #3
    szympi69
    Level 10  
    Jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem filierek paliwa możne to jest przyczyną tylko czemu to się zdarza sporadycznie a nie powtarzalnie co odpalenie.
    Gościu mi powiedział ze to możne być wina wtryskiwaczy tylko czemu nie szarpie nie gaśnie nie spala więcej.
  • Relpol przekaźniki
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Oporność świec żarowych w normie , a grzeją , sprawdzałeś?
  • #5
    szympi69
    Level 10  
    jeszcze ich nie wyjmowałem kontrolka zapala się na 1 seki gaśnie ale chyba nie jest jeszcze tak zimno żeby tyle grzać Jak sprawdzić te świece skoro oporność mają w normie?
  • #6
    emeryt2
    Level 42  
    Czy dopływa do nich prąd - napięcie! Woltomierzem!
  • #7
    szympi69
    Level 10  
    Tego nie sprawdzałem jutro sprawdzę. Gościu coś mnie nakręca na przegląd wtryskiwaczy ze możne coś z nimi nie tak, ale czemu odpala jak jest ciepły ?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Czy to możliwe ze świece żarowe są uszkodzone pomimo poprawnej rezystancji? I czemu na tak krótko załącza się ikona podgrzewania.
  • #8
    Scalak5
    Level 22  
    Możliwe że nie grzeją napięcie ,bezpiecznik,przekaźnik .
  • #9
    traktor3
    Level 2  
    odkręć kable od świec podłącz próbówkę lub żarówkę,jeden kabel pod plus akumulatora drugi pod główkę świecy.jeśli żarówka zaświeci świeca jest dobra.przed tym wszystkim zobacz czy napięcie dochodzi na te kable,koło aku masz tam bezpiecznik,sprawdz jego.jest jeszcze czujnik na układzie chłodzenia.gdy samochód jest ciepły nie załancza przekaznika i nie podaje prądu na świece.też może być uwalony.dziś bedę walczył z tym samym,pózniej ci opiszę gdzie ten czujnik się znajduje.pozdrawiam
  • #10
    szympi69
    Level 10  
    sprawdzałem napięcie na świece dochodzi 11V pobór ok 15 A czyli chyba dobrze

    Dodano po 3 [minuty]:

    Świece są podgrzewane przez ok 10 sek lecz kontrolka gaśnie po 1 sek

    Dodano po 3 [godziny] 46 [minuty]:

    Wszystkie świece podgrzewają się do czerwoności ( na końcu świecy) w ok 10 sek . Maśle ze to jeszcze nie świece tylko nie wiem co to możne być Jakieś pomysły.
  • #11
    lediag
    Level 12  
    Kilka lat temu ford udostępnił (ASO) oprogramowanie do sterownika silnika, które poprawia rozruch zimnego silnika. Jeżeli samochód nie był naprawiany w ASO Ford, to może to być problem starego oprogramowania. Jak do Twojego Focusa zostanie podłączony diagnoskop IDS to powiedzą czy jest oprogramowanie dotyczące Twojego problemu. Tylko autoryzowane stacje mają dostęp do najnowszego oprogramowania, które jest dziennie aktualizowane. Pozdrawiam.
  • #12
    szympi69
    Level 10  
    No tak tylko to pewnie górę kasy kosztuje
  • #13
    traktor3
    Level 2  
    moim zdaniem paliwo się cofa.gdzieś nieszczelne masz przewody jak zmieniałeś filtr i od tamtej pory to się zaczeło dziać skupił bym się w tym punkcie
  • #14
    szympi69
    Level 10  
    Fakt zaczęło się to dziać jakiś tydzień po wymianie filtra paliwa
  • #15
    mk-tronic
    Level 17  
    witam,kolego szympi69 jak poradziłeś sobie z tym problemem ?
  • #16
    FOCUSMAX2
    Level 2  
    Jesli problem pojawial sie przed wymiana filtra paliwa to nie jest wina filtra , mam rozumiec ze założylec oryginał 1532171 nr org filtra.. jezeli wiec problem pojawial sie przed wymiana filtra i przy porannych uruchmieniach to usterka jest czuknik połozenia walka rozrządu miesci sie on na pokrywie zaworów wtyczka 3-pinowa koszt takiego czujnika to ok 135zl a co do wiec zarowych to focus odpali nawet bez świec żarowych do -5oC. co do kontrolki siwec to jest tylko poglądowa kontrolka przy tem -20oC kontrolka zapali sie na 8-10s a faktycznie swieca będzie sie grzala ok 18-22s