Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Civic - skacze obrotomierz, szarpie

25 Lis 2010 16:08 3673 7
  • Poziom 12  
    Objawy jak w temacie. Silnik D15B2 PB/LPG. Usterka występuje zarówno na zimnym, jak i ciepłym silniku, na gazie i na benzynie, na każdym zakresie obrotów - z tym, że na wysokich mocniej czuć szarpanie i spadek mocy, na niskich da się jechać, mocniejsze szarpanie jest sprawą losową. Raz zdarzyło się, że jazda była niemożliwa - po uruchomieniu silnik wykonał kilka obrotów i zgasł. Odczekałem chwilę, i dało się jechać. Co ciekawe, im większe otwarcie przepustnicy, tym szarpanie większe, a wskazanie obrotomierza spada prawie do zera. W pierwszej kolejności wymieniłem moduł zapłonowy - pomogło na 10 minut, podmiana czujników crank/tdc też nie przyniosła rezultatu. Na próbę odłączyłem centralkę LPG (AL-700 korzysta z wyjścia obrotomierza), podałem też +12V zasilające moduł "na krótko"- z pominięciem przekaźnika głównego - bez rezultatu. Przewody od crank, tdc do ecu i z ecu do modułu sprawdzone. Zostaje chyba wadliwy ecu. Co mnie trochę zastanowiło, wyjście do obrotomierza z modułu było pod dość dużym napięciem podczas pracy silnika - odczułem "kopnięcie" przy przypadkowym dotknięciu zlącza przy zegarach. Nie wiem czy to jest normalne. Być może napięcie samoindukcji cewki robi bałagan w module?
    Czekam na Wasze sugestie.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    To zrobiłem w pierwszej kolejności - oprócz starego błędu z zalanym czujnikiem prędkości nic nie było.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    sprawdz w aparacie zapłonowym czy łożysko sie nie kończy w takim razie. a najlepiej żebyś miał taki sam na podmiane i wtedy sprawdził
  • Poziom 12  
    Jak na złość żaden znajomy civika nie ma ;) Łożyska trochę szumią, ale luzu żadnego nie wyczuwam. Umówiłem się ze znajomym na jutro, podmienimy cewkę i ECU, może coś ciekawego z tego wyniknie.
  • Poziom 42  
    Nie , z modułu zapłonu. ECU na końcu , co z cewką WN , masz jakieś na podmiankę.?
  • Poziom 12  
    Usterka namierzona - problem tkwił w złym połączeniu ECU z masą. Po zmostkowaniu dodatkowym przewodem problem ustąpił. Dziękuję wszystkim za sugestie.