Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra X18XE Duży problem z czujnikiem wałka i z mechanikiem

25 Lis 2010 19:15 5582 15
  • Poziom 10  
    Witam
    Zaprowadziłem Vectre B 1.8 97r do mechanika na zrobienie zawieszenia a że świecił sie od paru miesięcy check, ich elektryk podjął się i tego.
    Błędy 0130- regulacja poza zakresem. Nieprawidłowy sygnał z sondy.
    0340- nieprawidłowy sygnał z czujnika wała rozrządu.
    Wymienili czujnik na sprawny używany (oni kupili za 180zl !) i miał być ok.
    Po 1 km. zapaliło się znowu i te same błędy. Odstawiłem następnego dnia i potem
    telefon: Za niskie napięcie wychodzi z komputera silnika na czujnik wałka. Mówił coś chyba o2,5V lub raczej 4,5V. Już podobno znalazł używkę za 450zł. zdecydowałem że wymieniamy.
    Na pytanie co z drugim błędem przypuszczał że jest powiązany z czujnikiem walka i może ustąpi. Ustaliłem że pewnie stary czujnik wałka jest ok to wsadzimy go znowu a ten ich oddadzą.
    Dzisiaj odbieram samochód i ma być ok. Elektryk podobno opierdzielił mechanika że musiał podmieniać czujnik bo okazało się że na tym starym łapie błąd i znowu zamieniał na ich.
    Płacę kupę pieniędzy odjeżdżam i po 1km zapala się znowu!.
    Czytam w domu błędy-TE SAME.
    Na fotelu mam mój sterownik (siemens 90 506 365) mój czujnik (siemens 5WK9 055 2) oraz nie mój kluczyk wraz z "pętlą od immobilisera(pewnie moją PA6 GF 30).
    Co mam zrobić?
    Co to może być??
    Dodam że samochodu w sumie nie miałem prawie 2 tyg.
    Ręce opadają.
    Pomocy.
  • SterControlSterControl
  • Poziom 42  
    Omomierz - cz.wałka , 1 - 2 , 10 do 15 Ohm.
    2 - 3 , o,6 do 1Ohm
    Jak z rozrządem , był może robiony , sprawdzany?
  • Poziom 25  
    Jak błąd jest-nieprawidłowy sygnał to moim zdaniem jest źle ustawiony rozrzad.
  • Użytkownik usunął konto  
  • SterControlSterControl
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie. Sprawdź w jakim masz stanie pasek rozrządu. Ten błąd również wyskakuje przy braku synchronizacji czujnika wałka rozrządu z czujnikiem wału. Luźny pasek może być temu winny. Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    Emeryt 2 czy X18XE1 powinien mieć te same wartości co podałeś do X18XE ??
  • Moderator Samochody
    Motronic napisał:
    tabit napisał:
    PA6 GF 30).
    .

    Tu się ośmieszyłeś.

    Polamid wzmocniony włóknem szklanym, mocny materiał. :D
    ele5 napisał:
    Emeryt 2 czy X18XE1 powinien mieć te same wartości co podałeś do X18XE ??

    Nie, X18XE1 ma halla.
  • Poziom 10  
    Pasek wymieniałem 13 miesiecy temu. Przejechane ok 15-17 tysiecy.
    Sam graty kupowałem więc były napewno bardzo dobrej jakości(nie pamietam firmy kanadyjskiej, ale jak z pierwszego montażu).
    Wymieniałem u innego mechanika i widziałem jak kończył składać vectre. Stwierdziłem że to kiepski mechanik i dlatego znalazłem na inne naprawy właśnie tego.
    Po wymianie rozrządu wydawało mi się że dźwięk silnika dosłownie minimalnie się zmienił. Trudno mi określić ale doszedł taki cichy(chyba tylko ja słyszalem) nie dokońca metaliczny szum. Wszystko działało więc co miałem robić.
    Po ok 5 miesiącach zaczeła wyć pompa powietrza wtórnego. Odłączyłem wtyczkę i zaślepiłem zawór. Po ok 3 dniach rano zapalił się check:
    0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
    0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l
    . potem kilka dni przerwy i znowu. potem coraz częściej a ostatnio niemal non stop.

    Mówiłem o tym mechanikowi ale on że to nie to. Na wszelki wypadek znowu podłączyłem pompe i odślepiłem jeszcze przed robotą.(okazało się teraz że pompa znowu jest w miarę cicha). Przekonany byłem że to od tej pompy i miałem kiedyś kupić pompe ale jeżeli to raczej nie odtego i zaproponowali naprawe to czemu nie.
    Ważne
    W czasie zakładania "nowego" czujnika wałka mechanik mówił że rozrząd jest kiepski. Jest chyba zcięty. Odrazu pomyślałem o poprzednim fochowcu.
    Jak powiedziałem że niemal nowy to był bardzo zdziwiony.

    Mierzyłem teraz czujnik miernik pokazuje na 1-2 stabilnie 12,4 ohm ale na 1-3 2-3 trochę wariuje raz ok 160 potem ok 40ohm (miernik słaby)

    nie sprawdzałem dawno błędów ale teraz nie wyświetla 0110 (może dlatego że pompa działa?) a doszedł 0340

    Wcześniej wpisałem nr materiału z pętli immob. a nie nr z czujnika (5wk9 055 2 )
    dzięki
  • Poziom 26  
    Tak przypuszczałem ale chciałem się upewnić
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    na 1-2 stabilne 12,4 natomiast teraz 2-3 niestabilne byłonp ok 20 rosło do ok 30 teraz mam ok 140 nie wiem czy to miernik bo 1-2 ok

    jeszcze jedno
    po wymianie rozrządu mówił że miał problemy chyba z naciągnięciem paska.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    wydaje mi się że umiem mierzyć:
    na mierniku mam : 200, 2000. 20K. 200K 2000K.
    ustawiam na 200 i:
    pin1 i środkowy- 12.4
    pin1 i 3 - 60.0 i rośnie lekko
    pin środkowy i 3 -29.4

    ale po parunastu sek pomiary na 1-3 i 2-3 są już inne.
    teraz 1-3-20.0
    2-3- 7.9

    1-2 tylko trzyma to samo więc miernik raczej ok

    mierzyłem po 2 min i przedostatnie pomiary takie same
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    w/g emeryta pamiary wygląają teraz ok choć 2-3 wrosło do 9.1.
    Miernik bardzo wariował ja był przyniesiony z dworu(zimny) ale to ze 2 godziny temu. Może jutro zobacze jeszcze raz i zdobędę inny miernik.
  • Poziom 10  
    Dziś mierzyłem dwoma miernikami.
    Na pinie 1-2 cały czas ok 12.5 Natomiast na 1-3 i 2-3 wartości są podobne +-10% tzn, potrafi być koło 200 i dynamicznie spadać do np. 120 żeby potem znowu wzrastać.
    Temat widzę upada a chcę jutro lub pojutrze zajechać do mechanika. Co mam zrobić lub powiedzieć ?