Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gateway FPD 1830 - wyłącza się

cradleoffilth85 26 Lis 2010 00:23 3307 7
  • #1 26 Lis 2010 00:23
    cradleoffilth85
    Poziom 2  

Witam wszystkich,
    Dzisiaj zarejestrowałem sie na forum choć wiele razy juz wcześniej korzystałem z porad tu zawartych :)

Zaczne od tego ze jeśli chodzi o elektronikę to jestem zupełnym laikiem. Nie brak mi jednak chęci i nie mam dwóch lewych rak. Czesto uczę sie na zasadzie prob i bledow, bo co to za frajda oddawać wszystko do serwisów i jeszcze za to placic :)

No ale do rzeczy.
    Po 5 latach korzystania z monitora Gateway FPD 1830 pojawiły sie u mnie problemy które wielokrotnie przewijały sie na tym forum. Otoz monitor zaczynał gasnac sam w trakcie pracy. Zdarzało sie to coraz częściej az w końcu obecnie nie da sie go praktycznie wlaczyc - po sekundzie gaśnie.
    Praktycznie wszystkie porady ograniczają sie do wymiany 4 kondensatorów 100uF/25V i problem podobno ustępuje. W jednym z watkow jest nawet zdjęcie wspomnianych: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic929504.html#4882215
    Stwierdziłem, ze jak tylko bede wiedział co, to z przelutowaniem powinienem dac sobie rady. Rozkręciłem wiec swój monitor i moim oczom ukazał sie trochę inny widok niz na zdjęciu z linka. Cztery kondensatory sa tak jak u mnie. Natomiast u mnie obok widać dolutowane cos jeszcze (jakby jeszcze jeden kondensator?) Jest na nim napisane TEAP0 470 uF 25V. Trochę to dziwne bo wygląda tak jak by ktoś go tam wlutował :|, widać luty :|. Monitor kupiłem nowy, oddawałem go na gwarancje po miesiącu ale z zupełnie innym problemem (smieci i inne zabrudzenia na matrycy).

Ktore elementy powinienem wymienić?

Tak wygląda to u mnie:

... a tak na zdjęciu od kolegi z podanego wcześniej linka:

0 7
  • #2 26 Lis 2010 08:43
    lisek
    Spec od monitorów

Pewnie wlutowali go w serwisie poprzednio.