Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa elektroniki pompy LUCAS EPIC (długi kabel)

bynio1991 26 Lis 2010 13:26 12825 3
  • #1 26 Lis 2010 13:26
    bynio1991
    Poziom 12  

    Witam,
    Tak się składa, że miałem awarię pompy wtryskowej w Mercedesie W202 C220 Diesel 93r.
    Wstęp:
    Silnik normalnie chodził, elegancko palił, ale niestety małą miał moc. Zauważyłem, że cieknie ten czujnik z tyłu pompy (pomiędzy wyjściami na wtryski), załatałem silikonem i przestało cieknąć (wiem, że prowizorka). Zamontowałem poprawnie pompę, i samochód nie palił, tzn. po długim kręceniu załapał sam wkręcał się na wysokie obroty i gasnął. Dopiero gdy założyłem pompę w przesuniętej fazie o 180 stopni (wtrysk paliwa przy wydechu) silnik zaczął normalnie chodzić, ale dalej miał małą moc. Po przejechaniu ok 200km, postanowiłem go sprzedać, i podczas trasy 80km (na giełdę) stanął na 50km (gasł przy zwalnianiu, później na poboczu gdy chwilkę postał dało się ruszyć ale znowu to samo, i co raz to gorzej, silnik strasznie twardo chodził...
    Nie było czasu po drodze miałem kuzyna (naprawia samochody, samochód został u niego, próbował połączyć się kompem z pompą, ale niestety nie dało rady, zamówiłem nową pompę 2tys zł, zawiozłem mu, żeby już on ją założył i samochód normalnie chodzi, moc wzrosła ale bez przesady), mówi, ze normalnie ją założył.

    Część właściwa:
    Starą pompę mam w domu, była u pompiarza i mówi, że mechanicznie sprawna, ale za elektrykę się nie bierze. Może mi ktoś powiedzieć za co dokładnie odpowiedzialny jest ten czujnik z tyłu pompy (miedzy wyjściami na wtryski) ?
    Przede wszystkim może ktoś wie, jakie powinny być opory pomiędzy kolejnymi przewodami (są ponumerowane) na płytce w pompie ? Wiem, że jak opór będzie prawidłowy, to nie można stwierdzić w 100%, że dana część jest sprawna, ale w sytuacji odwrotnej, myślę, że pomoże.
    Ogólnie przydałyby mi się jakiekolwiek dane na temat tej pompy...

    1 3
  • Pomocny post
    #2 27 Lis 2010 17:38
    dizba
    Poziom 29  

    Witam
    Pomiar w ohm w temperaturze 25 stopni
    pin 3 - 12 48 - 58
    3 - 2 190 - 250
    12 - 5 46 - 56
    12 - 6 2800 przy temp 20 st
    3 x elektrozawór 25 - 35
    1 ESOS elektr. stopu 1 - 1.8

    2
  • #4 03 Gru 2010 18:17
    bynio1991
    Poziom 12  

    Pomierzyłem oporności i wychodzi, że są dobre, tylko czujnik temperatury paliwa ma 3.26Kohm ale temperatura w pomieszczeniu 20 stopni na termometrze przy pompie, ale wiadomo jakąś tolerancję ma też termometr, a i ten czujnik jest przykręcony do pompy (przyniosłem ją z zimnego pomieszczenia, w 20 stopniach może z 4h leży) więc w jej środku jest pewnie trochę zimniej, a on jest bardzo czuły na zmiany temperatury, podgrzewałem trochę suszarką i rezystencja gwałtownie malała. Opornik kalibrujący (Rcal) z kolorów wyczytałem, że ma mieć 1.26k , współczynnik temp 50 PPM/°C, a przy tych 20 stopniach opór wyniósł 1272Ohm (tylko miernik nie należy do najlepszych).
    Samochód cały czas jeździł na źle ustawionej pompie, może ktoś źle założył ten wirnik w środku...
    Aha i znalazłem ten temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1288431.html , ale jakoś nie widzę za bardzo nigdzie miedzianej podkładki u siebie.

    2