Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Webasto Sharan 2005 nie odpala

marcin2614 26 Nov 2010 18:06 5172 9
  • #1
    marcin2614
    Level 11  
    Witam.
    Nie odpala Webasto typ D5Z-F auto Sharan 1,9TDI z 2005r. niedogrzane.
    Prądy sprawdzone dochodzą:
    1-plus z akumum.
    2-masa
    3-pompa paliwa
    4-
    5-diagnoza
    6-czujnik temp
    7-plus z altern.
    8-
    Na pin 3 czyli pompkę nie wychodzi żaden impuls
    Nie mogłem tez znaleźć czujnika temp w podszybiu.
    Ale na Webascie na 6 był plus więc myślę, ze czujnik temp jest ok.
    Co może być przyczyną, jak odczytać błędy?
  • #2
    bodzior
    Level 16  
    Podepnij pod Vaga twój rocznik napewno czyta piec.
    Może świeca ci padła bo wtedy piec milczy albo się zablokował.
  • #3
    skylark
    Level 25  
    Oprócz Vaga może być tester Eberspaechera.
  • #4
    marcin2614
    Level 11  
    Dziekuje za odpowiedz ale nie posiadam żadnego testera.Bede musiał podjechac do elektryka ale szybciej znajde kogoś z testerem vag.Bo ten drugi Eberspaechera. to chyba tylko specjalisci od webasta posiadaja.Jaki bład pokaże na testerze vaga to dam znać.
  • #5
    marcin2614
    Level 11  
    A więc byłem u znajomego elektryka na kompie wykasował mi błedy bo sterownik sie zblokował.Pytał czy nie jezdziłem na rezerwie.Odpowiedzialem że zdarzylo sie.Więc moje pytanie czy jazda na rezerwie mogła zapowietrzyc webasto i jednoczesnie zablokowac sterownik?
  • #6
    exdar
    Level 10  
    D5Z-F w Galaxym 2005, sygnały są wszystkie, piecyk się testuje pomyślnie tylko nie odpala ?
    - błąd "zanik płomienia"
    -zastanawiam się tylko nad sztyftem żarowym, jest inny niż w starszych typach lecz rozgrzewa się od czubka do trochę więcej niż do połowy-czy tak ma być ?
    - pompka obiegowa naprawiona lecz pracuja "po zapłonie" i przestaje pracować po zgaszeniu silnika - brak 2-min opóźnienia - w czym problem ?
    Dziękuję wszystkim ze wszystkich forów na elektrodzie oraz na forum club forda (też jest obszerny temat dotyczący EBR-ów w "trojaczkach")
  • #7
    sebixxx
    Level 12  
    Mam podobny piecyk i bład 01491 chyba uwalona siweca zarowa przed wymianą chciałbym się w taką zaopatrzyć ale nie iwem jaki ona ma symbol wiem ze jest na 100% Beru. POdobnie jak u kolegi piecyk sie włacza po wykasowaniu błedu vagiem
  • #8
    exdar
    Level 10  
    Swieca do D5Z-F -nie pisze że Beru ale jest inna niż w starszych piecach bo wciskana a nie wkręcana i ma symbol: D 1210 05F8V, ponadto uważaj na uszczelkę przy rozpoławianiu pieca łatwo ją uszkodzić a przy składaniu "na starą" można posmarować pastą do wydechów. Ten nowszy piec ma całkowicie inną budowę. Ja jednak zmienię na starszy typ bo u mnie prawdopodobnie fiksuje sterownik więc mam go dość.
  • #9
    sebixxx
    Level 12  
    Witam u mnie tez chyba sterownik bo po rozebraniu swieca jest ok . bardzo ciezko było dostać się do sterownika bo z 4 śrub 3 się ukręciły :/ niechciałem rozwalać tego wieczka i dałem sobie spokoj jutro wkładam piec spowrotem do auta jak nie bedzie odpalał po skasowaniu błedów to chyba wymienie na d3w-z mam taki od t4 z tym że jest w m nim mniej przewodów do wtyczki te starsze typy pieców nie miały chyaba diagnozy przez vaga. MOże ma ktoś rozpiskę pinow do pieca d3w-z od t4 czy on mi ruszy zamiast d5z-f ???
  • #10
    choinski100
    Level 1  
    Mam ten sam problem. Jestem również ciekawy co by z tego wyszło. Orientowałem się trochę na ten temat i mówiono mi, że te vebasta hydronik II są do kitu.