Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Webasto Sharan 2005 nie odpala

marcin2614 26 Nov 2010 18:06 4848 9
  • #1
    marcin2614
    Level 11  
    Witam.
    Nie odpala Webasto typ D5Z-F auto Sharan 1,9TDI z 2005r. niedogrzane.
    Prądy sprawdzone dochodzą:
    1-plus z akumum.
    2-masa
    3-pompa paliwa
    4-
    5-diagnoza
    6-czujnik temp
    7-plus z altern.
    8-
    Na pin 3 czyli pompkę nie wychodzi żaden impuls
    Nie mogłem tez znaleźć czujnika temp w podszybiu.
    Ale na Webascie na 6 był plus więc myślę, ze czujnik temp jest ok.
    Co może być przyczyną, jak odczytać błędy?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    bodzior
    Level 16  
    Podepnij pod Vaga twój rocznik napewno czyta piec.
    Może świeca ci padła bo wtedy piec milczy albo się zablokował.
  • #3
    skylark
    Level 25  
    Oprócz Vaga może być tester Eberspaechera.
  • #4
    marcin2614
    Level 11  
    Dziekuje za odpowiedz ale nie posiadam żadnego testera.Bede musiał podjechac do elektryka ale szybciej znajde kogoś z testerem vag.Bo ten drugi Eberspaechera. to chyba tylko specjalisci od webasta posiadaja.Jaki bład pokaże na testerze vaga to dam znać.
  • #5
    marcin2614
    Level 11  
    A więc byłem u znajomego elektryka na kompie wykasował mi błedy bo sterownik sie zblokował.Pytał czy nie jezdziłem na rezerwie.Odpowiedzialem że zdarzylo sie.Więc moje pytanie czy jazda na rezerwie mogła zapowietrzyc webasto i jednoczesnie zablokowac sterownik?
  • #6
    exdar
    Level 10  
    D5Z-F w Galaxym 2005, sygnały są wszystkie, piecyk się testuje pomyślnie tylko nie odpala ?
    - błąd "zanik płomienia"
    -zastanawiam się tylko nad sztyftem żarowym, jest inny niż w starszych typach lecz rozgrzewa się od czubka do trochę więcej niż do połowy-czy tak ma być ?
    - pompka obiegowa naprawiona lecz pracuja "po zapłonie" i przestaje pracować po zgaszeniu silnika - brak 2-min opóźnienia - w czym problem ?
    Dziękuję wszystkim ze wszystkich forów na elektrodzie oraz na forum club forda (też jest obszerny temat dotyczący EBR-ów w "trojaczkach")
  • #7
    sebixxx
    Level 11  
    Mam podobny piecyk i bład 01491 chyba uwalona siweca zarowa przed wymianą chciałbym się w taką zaopatrzyć ale nie iwem jaki ona ma symbol wiem ze jest na 100% Beru. POdobnie jak u kolegi piecyk sie włacza po wykasowaniu błedu vagiem
  • #8
    exdar
    Level 10  
    Swieca do D5Z-F -nie pisze że Beru ale jest inna niż w starszych piecach bo wciskana a nie wkręcana i ma symbol: D 1210 05F8V, ponadto uważaj na uszczelkę przy rozpoławianiu pieca łatwo ją uszkodzić a przy składaniu "na starą" można posmarować pastą do wydechów. Ten nowszy piec ma całkowicie inną budowę. Ja jednak zmienię na starszy typ bo u mnie prawdopodobnie fiksuje sterownik więc mam go dość.
  • #9
    sebixxx
    Level 11  
    Witam u mnie tez chyba sterownik bo po rozebraniu swieca jest ok . bardzo ciezko było dostać się do sterownika bo z 4 śrub 3 się ukręciły :/ niechciałem rozwalać tego wieczka i dałem sobie spokoj jutro wkładam piec spowrotem do auta jak nie bedzie odpalał po skasowaniu błedów to chyba wymienie na d3w-z mam taki od t4 z tym że jest w m nim mniej przewodów do wtyczki te starsze typy pieców nie miały chyaba diagnozy przez vaga. MOże ma ktoś rozpiskę pinow do pieca d3w-z od t4 czy on mi ruszy zamiast d5z-f ???
  • #10
    choinski100
    Level 1  
    Mam ten sam problem. Jestem również ciekawy co by z tego wyszło. Orientowałem się trochę na ten temat i mówiono mi, że te vebasta hydronik II są do kitu.