Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stara Niemiecka Sprężarka co do czego i co się przyda .

ptaszek19991 27 Lis 2010 01:50 4083 4
  • #1 27 Lis 2010 01:50
    ptaszek19991
    Poziom 8  

    Witam ostatnimi czasy udało mi się kupić sprawną starą niemiecką sprężarkę olejową za przysłowiową flaszkę. Ma ona silnik 1,5 Kw tylko na 380 V i chciał bym ją przerobić na 230 V tzn zmienić silnik. Z tego co widzę to sprężarka ma urządzenie do wyłączania silnika jak osiągnie odpowiednie ciśnienie można je podłączyć też pod silnik 1 fazowy ? Interesuje mnie także co to za elementy są na tej sprężarce bo niektóre widzę pierwszy raz na oczy i nie wiem o co kaman . Bardzo proszę o pomoc w jej przerobieniu .

    https://obrazki.elektroda.pl/26_1290818709.jpg

    Proszę o opis 1 i 2 przy kropce to chyba jest włącznik dołączam też jego zdjęcie poniżej .

    https://obrazki.elektroda.pl/36_1290818805.jpg

    Co myślicie o tym jak bym w miejscu 2 zastosował zawór bezpieczeństwa ?? Włącznik zrobił zaraz przy silniku bez tej całej tabliczki, tylko jak to podłączyć do automatycznego wyłącznika napięcia ?
    Proszę o pomoc.

    0 4
  • #2 27 Lis 2010 03:52
    Jerzy Bartnicki
    Poziom 23  

    Witam
    Nr. 1 chłodnica powietrza układ podłączony do wylotu sprężarki.
    Z - zawór bezpieczeństwa.
    Co do zamiany na silnik jednofazowy to przed wykonaniem jakiejkolwiek automatyki proszę sprawdzić czy: gdy będzie ciśnienie w butli silnik ruszy, ponieważ silniki jednofazowe mają mniejszy moment rozruchowy.
    Jest na to rozwiązanie: za sprężarka zamontować elektrozawór do atmosfery czas na zamknięcie około 10 sekund, dalej zawór zwrotny pomiędzy sprężarką a elektrozaworem. Ale może być że silnik poradzi.

    0
  • #3 28 Lis 2010 11:47
    kris669
    Poziom 19  

    Proszę się zastanowić nad zastosowaniem silnika jednofazowego z kondensatorem rozruchowym (nie tylko kondensatorem pracy). Silniki mogą być skatalogowane jako: o normalnym momencie rozruchowym, o podwyższonym momencie i o dużym momencie (te właśnie mają kondnesator rozruchowy). Krotność momentu rozruchowego do znamionowego tych silników jest na poziomie ≈ 1,5 ÷ 1,9.
    Przykładowy katalog silników jest tu: http://www.cantonigroup.com/files/kat_1.pdf
    Odpowiednim silnikiem będzie np. SEh 80-2CF, przy czym należy zachować właściwe przełożenie między silnikiem i sprężarką.

    0
  • #4 28 Lis 2010 14:04
    ptaszek19991
    Poziom 8  

    A co myślicie nad zamianą tego starego zaworu bezpieczeństwa na taki
    Pkt 10.11. Link usunąłem. [retrofood]
    A i czy butla w razie W wytrzyma 10 barów bo nie bojler tylko normalna butla z tabliczka znamionową ale nie pisze na niej ciśnienia max .
    A i jeszcze jedno pytanko czy pod te urządzenie odcinające prąd od silnika po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia da się podłączyć ten silnik 1 fazowy czy ono tylko jest pod silniki 3 fazowe ?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Chodzi mi o to urządzenie --->
    https://obrazki.elektroda.pl/43_1290949400.jpg

    A tak w ogóle jak myślicie opłacało się to kupić za niecała stówkę i ile to jest mniej więcej warte ?

    0
  • #5 28 Lis 2010 14:10
    robokop
    Moderator Samochody

    ptaszek19991 napisał:
    A co myślicie nad zamianą tego starego zaworu bezpieczeństwa na taki
    Pkt 10.11. Link usunąłem. [retrofood]
    A i czy butla w razie W wytrzyma 10 barów bo nie bojler tylko normalna butla z tabliczka znamionową ale nie pisze na niej ciśnienia max .
    Można, ciśnienie robocze tych butli to 7 atm.
    Cytat:

    A i jeszcze jedno pytanko czy pod te urządzenie odcinające prąd od silnika po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia da się podłączyć ten silnik 1 fazowy czy ono tylko jest pod silniki 3 fazowe ?
    Można, wykorzystujesz tylko 2 styki robocze, 3 zostaje wolny.
    Cytat:

    A tak w ogóle jak myślicie opłacało się to kupić za niecała stówkę i ile to jest mniej więcej warte ?
    Złotego interesu to nie zrobiłeś, 100 zł to max wartość tego starocia.

    0