Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford galaxy 1,9tdi 115km silnik auy -trzęsie silnikiem p

bercik30 27 Lis 2010 12:07 13060 12
  • #1 27 Lis 2010 12:07
    bercik30
    Poziom 8  

    witam wszystkich .problem polega na tym że mój silnik w galaxie 1,9tdi 115 silnik auy po odpaleniu rano nie pracuje równo ,chodzi jak by na 2-3 cylindrach ,a po chwili jest już ok .swiece sprawdzałem grzeją wszyskie ,dodam że ostatnio była wymieniona uszczelka pod głowicą i była planowana i oczywiście trzeba było wpuscić zawory niżej bo wystają w tych głowicach ,oraz zebrano z niej 0,25 .mechanik oczywiscie powkładał pompowstryski na swoje miejsce tam gdzie były,ale nie były ustawiane itd ,i czy trzeba je ustawić itd ,bo rozruch poranny staje się dla mnie uciążliwy .wszystko się rozchodzi o rozruch zimnego silnika na ciepłym jest ok.

    1 12
  • Pomocny post
    #2 27 Lis 2010 12:10
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Oczywiście że trzeba ustawiać pompowtryski.

    0
  • #3 27 Lis 2010 16:55
    bercik30
    Poziom 8  

    a powiedz mi kolego trans- serwis czy moze zle są te pompowtryski powkładane tzn krzywo itd dodam również że nie ma u mnie w okolicy kogoś kto by się tym zajoł .czyli problem leży w samej regulacji? i jakie to koszty

    Dodano po 4 [godziny] 40 [minuty]:

    przerabiam jeszcze jedną sprawe czy nie jest uszkodzony czujnik temperatury płynu gdyż słyszałem że on jest odpowiedzialny za dawkę rozruchową paliwa,gdyż w pamięci komputera moze zostac informacja ze temperatura płynu jest wysoka i nie potrzeba wiekrzej dawki rozruchowej czekam na wasze opinie i sugestie czy ktos to przerabiał

    0
  • #4 29 Lis 2010 21:10
    bercik30
    Poziom 8  

    wygrałem walkę z odpalaniem zimnego silnika. galax 1,9tdi 115KM .problem leżał w uszczelniaczach na pompowtryskach które zostały od razu wyregulowane.osobiście to wszystko zrobiłem bez pomocy mechanikow .

    0
  • #5 10 Gru 2010 10:29
    vietrzyk
    Poziom 9  

    Witam, czytałem twój temat z problemami odpalania na zimnym silnika 115 km na PD. Ja mam bardzo podobny jeśli nie ten sam problem przy silniku AVB 101 koni na PD, na ciepłym odpala i chodzi dobrze, a na zimnym (po kilku godzinach do całkowitego ostygnięcia) sytuacja wygląda tak:
    zapłon, grzanie świec ok 5 sekund i odpala z obrotu... ale chodzi dobrze równo przez 3-4 sekundy i potem lekko kuleje trochę przez 5-8 sekund jak by na jeden cylinder (nie falują obroty na obrotomierzu), potem znów chodzi równiutko i samochód już odpala cały dzień dobrze. Wyeliminowałem zapowietrzanie się przy filtrze bo podłączyłem bezpośrednio z baku - to samo. Filtr zresztą wymieniony na nowy, pompka w baku działa bez zarzutu, sitko czyste. Pompa tandem wymieniona - nie potrzebnie... Świece nowe i grzeją. Na zimnym korekcje na jednym pompowtrysku +1 reszta ok -/+0,25, na ciepłym wszystkie w granicach -/+0,15, czyli dobrze. Przy tym objawie "kulenia" nie ma zmian korekcji, zaraz po zapaleniu i 20 sekund po (jak już chodzi równo) są takie same a mimo wszystko coś jest nie tak.
    Zastanawiam się czy też pompowtrysk/ki się nie zapowietrza/ją.
    bercik30
    Jak robiłeś samemu korektę?
    Wymiana uszczelnień chyba nie jest trudna skoro robiłeś to samemu, potrzebne są jakieś narzędzia specjalne? Czy trzeba na coś szczególnego zwrócić uwagę?
    Czy taki zestaw podejdzie?
    http://moto.allegro.pl/zestaw-uszczelniaczy-pompowtryskiwacza-1-9-bosch-i1341167325.html
    Czekam za odpowiedziami bo chciałbym to zrobić zanim zima na dobre przyjdzie. Pozdrawiam

    1
  • #6 10 Gru 2010 15:27
    bercik30
    Poziom 8  

    zacznij od wymiany uszczelniaczy na pompowtryskach -nie są drogie ok 90zł ,można to zrobić samemu ja zrobiłem.tylko trzeba póżniej ustawić pompowtryski i luz na krzywkach-jak tradycyjne zawory np fiat 126p czyli dzwigienka ma być w górnym polozeniu czyli w martwym punkcje następnie wkrecaj srubę regulacyjna od dzwigienek tak żeby opór poczuć -i cofnij o 180 stopni i zakontruj.póżniej trzeba je ustawić na suwmiarkę-mierzymy od brzegu głowicy .tutaj jest też troche opisu .a jak coś to pisz powiem ci co i jak.http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=161&highlight=wymiana+poppek

    Dodano po 13 [minuty]:

    wietrzyk- chyba pomyliłem adres strony ta poprawna sie nie otwiera chyba trzeba być zalogowanym

    0
  • #7 11 Gru 2010 22:46
    vietrzyk
    Poziom 9  

    Dzięki bardzo za zainteresowanie tematem. Uszczelki już mam kupione, jak tylko znajdę czas to wezmę się za wymianę. A z tym luzem to mówisz że jak w maluchu na zawotach jest... Tam się na szczelinomierz usawiało :-) czyli trzeba kręcić wałem żeby krzywka nad każdą pompką po kolei była u góry i wtedy skręcać śruby + powrót i kontra, dobrze zrozumiałem?

    0
  • #8 12 Gru 2010 07:00
    bercik30
    Poziom 8  

    zgadza się w maluchu bylo na szczelinomierz -tutaj nie .chodziło mi o to że tutaj też są dzwigienki które w momencie ustawiania maja być u góry w martwym punkcie .popuszczamy kontre i najlepiej zaznaczyć markerem gdzie i jak było ustawione na śrubie regulacyjnej -dokreć lekko wyczuwajac opór śrube regulacyjną i odkręć o 180 stopni i zakontruj.ja ustawiłem sobie 180 stopni ,w praktyce piszą 120 st. a serwis 225stopni.

    0
  • #9 14 Gru 2010 11:59
    vietrzyk
    Poziom 9  

    Niestety po wymianie uszczelniaczy zupełnie nic się nie zmieniło, te samy objawy po długim postoju, a po pierwszym rozruchu już zawsze dobrze... Ma ktoś jakieś inne pomysły? Dzięki pozdrawiam

    0
  • #10 10 Sty 2011 09:20
    vietrzyk
    Poziom 9  

    Zrobiło się cieplej więc postanowiłem przyjrzeć się całemu układowi paliwowemu, i podciśnieniowemu - powymieniałem wszystkie podejrzane węże (te które akurat miałem możliwość bo w ASO drogie są, ale i nie podejrzanie niektóre także), zaciski na końcach węży, czujnik temp. paliwa i.... Okazało się że samochód już 3 dzień nie ma żadnych niepokojących objawów :D Zobaczymy co będzie jak przyjdą z powrotem mrozy, ale wcześniejsze przezywanie po odpaleniu występowało nawet w temp. ok 10 stopni, więc chyba usterkę udało się usunąć. Dzięki za pomoc pozdrawiam

    1
  • #11 15 Mar 2011 21:18
    karson33
    Poziom 8  

    kolego mialem ten sam problem wymienione uszczelniacze regneracja pompowtryskow nic tosamo mechanik? mowi jezdic po trzech dniach nie dojechalem do domu korbowod wyszet bokiem silnik szrot kupilem drudi

    0
  • #12 15 Mar 2011 22:03
    vietrzyk
    Poziom 9  

    to musiałeś mieć faktycznie szrot :D Ja jeżdżę narazie i nic się nie dzieje

    0
  • #13 19 Mar 2011 22:36
    aneczka334
    Poziom 1  

    Witam wszystkich mam takie zapytanie od niedawno posiadam forda galaxy 2000 r i zastanawia mnie srebrny przycisk poniżej kierownicy w jakim celu on tam jest. Moze ktos ma taki własnie male coś i wie do czego słuzy bo ja nie mam pojecia pozdrawiam aneczka

    3