Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Benz 814 sterownik świecy płomieniowej

marchello 27 Nov 2010 16:17 10605 27
  • #1
    marchello
    Level 15  
    Samochód sprowadzony z niedziałającym podgrzewaniem świec.
    Po sprawdzeniu okazało się ze wyjęty był bezpiecznik od świecy płomieniowej i wypięte wtyczki ze sterownika.Po podpięciu przewodów i włożeniu bezpiecznika zapala sie kontrolka na około 20 sekund w tym czasie słychać włączenie na początku i wyłączenie po 20 sekundach przekaźnika. Po zgaśnięciu kontrolki słychać ze sterownika włączanie i wyłączanie przekaźnika które ustępuje po około 10 sekundach.Jeżeli po zgaśnięciu kontrolki nastąpi uruchomieni silnika sterownik cały czas "pyka". Jeżeli uruchomienie nastąpi gdy ustanie pykanie sterownik przy uruchomionym silniku nie pyka. Jaka może być przyczyna pykania, czy to jest prawidłowe czy może świadczy o jakiejś usterce?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    jannaszek
    Level 39  
    Chyba jest prawidłowo, sterownik pyka, aż silnik złapie minimalną temperature i potem sie wyłączy.
    Sprawdziłeś czy odpala płomieniówka?
  • #3
    marchello
    Level 15  
    jak sprawdzić czy odpala płomieniówka?
    Zapłon powinien następować po zgaśnięciu kontrolki czy w trakcie jej świecenia?
    czy ta kontrolka powinna sie zapalać przy dodatnich temperaturach? czy tylko przy ujemnych?
  • #4
    jannaszek
    Level 39  
    Ręką sprawdż temp. kolektora za płomieniówką, lub ściągnij węża i przy pomocy lusterka.
    Odpalenie powinno nastepować kiedy lampka miga i sterownik pyka.
  • #5
    marchello
    Level 15  
    kontrolka gaśnie całkowicie, nie miga.
  • #6
    jannaszek
    Level 39  
    Powinna migać, sprawdż czujnik temp, świecę, elektrozawór.
  • #7
    marchello
    Level 15  
    gdzie szukać elektrozaworu i czujnika? i jak najlepiej sprawdzić te elementy.Czy można świecę wykręcić i obserwować jak się zachowuje?
  • #8
    jannaszek
    Level 39  
    Elektrozawór jest na rurce doprowadzającej paliwo, świecę wystarczy zmierzyć miernikiem, czujnika trzeba szukać, gdzieś wkręcony do bloku motoru. Chyba po przeciwnej stronie niż rozrusznik.
    Jakie jest oznaczenie sterownika?
  • #9
    marchello
    Level 15  
    pomiar świecy miernikiem pokazuje oporność rzędu 50kOhm.
    Świeca zamontowana nowa.
    Sterownik
    0004460207
    5HE 006 859-01
  • #10
    jannaszek
    Level 39  
    Swieca powinna mieć ok. 0.5 Ohm.

    Ja ćwiczyłem na takim sterowniku:
    000 446 09 07/zgs 003
    06 Flammstart-steugeraet 12/24v
    5he 007 407 -00
    Ale sądzę że wszystko jest tak samo.
  • #11
    marchello
    Level 15  
    mówimy o świecy płomieniowej?Stara ma coś około 80kOhm, natomiast nowa nie podłączana miała ok 50kOhm, chyba ze źle mierze coś.
  • #12
    jannaszek
    Level 39  
    Nigdy by nie zadziałała przy tej oporności, chyba żle coś odczytujesz, lub jest uwalona.
    Podłącz + 12V. przez żarówkę reflektorową, powinna żarówka świecić.
  • #13
    marchello
    Level 15  
    jeżeli to faktycznie świeca jest zepsuta, to sterownik może zachowywać się w sposób opisany przeze mnie?Czy sterownik ma funkcje diagnostyki elementów zewnętrznych?
  • #14
    Megawe
    Level 34  
    schemat najpopularniejszego sterownika świecy płomieniowej (24V).

    Mercedes Benz 814 sterownik świecy płomieniowej
  • #15
    marchello
    Level 15  
    Do czego jest przewód kl50 ?Czy podpięcie na dłuższy czas świecy płomieniowej do zasilania spowoduje jej spalenie?
  • #16
    jannaszek
    Level 39  
    Tak sterownik diagnozuje stan wyjść.
  • #17
    marchello
    Level 15  
    kurde to nowa świeca BERU i zepsuta od razu?
  • #18
    jannaszek
    Level 39  
    Jeśli sterownik uszkodzony, to świecę ci też uszkodzi, ta świeca jest załączana impulsowo.
    mogę ci sprzedać ten sterownik, co wyżej pisałem.

    Kl 50, to jest styk stacyjki, na rozrusznik.
  • #19
    marchello
    Level 15  
    A przekaźnik w sterowniku załącza świece czy elektrozawór paliwa?
  • #20
    jannaszek
    Level 39  
    Swiecę, a elektrozawór, to nie pamietam.
    Możesz sobie rozebrać kasetę i podejrzeć, całkiem realne jest sklejenie styków PK, ale to da się ustalić jakąś kontrolką.
  • #21
    marchello
    Level 15  
    Kupię w przyszłym tygodniu drugą świece płomieniową i wstawię może rzeczywiście to wina niesprawnej świecy.
  • #22
    jgryczka
    Level 1  
    mam też problem z płomieniówką MB 817,w moim samochodzie po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka świecy,po około 10 sekundach gaśnie i po odpaleniu silnika znowu się zapala.Podczas kiedy kontrolka świeci nie ma napięcia na świecy jest za to na zaworze podającym paliwo na świece co to może być,czy uszkodzony jest sterownik czy może coś innego.wymieniłem świece i czujnik temperatury został tylko zawór paliwa,którego nie sprawdzałem czy to on może to robić,czy może brakuje jakiegoś napięcia.Będe wdzięczny za pomoc.
  • #23
    marchello
    Level 15  
    Wyjąłem świece i przeprowadziłem obserwacje,po przekręceniu kluczyka świeca żarzy się na czerwono,po 10 sekundach, kontrolka gaśnie i jeżeli w ciągu 5 sekund nastąpi rozruch na świece podawane jest paliwo i świeca zapala się ogniem.Jeżeli nie nastąpi rozruch w ciągu tych 5 sekund świeca przestaje się żarzyć i podczas rozruchu nie jest podawane na nią paliwo.Świeca działa w trybie przerywanym (jest załączana i wyłączana cyklicznie) do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury przez silnik.Tak więc wydaje się ze sterownik jak i cały układ jest dobry.
  • #24
    jannaszek
    Level 39  
    jgryczka wrote:
    mam też problem z płomieniówką MB 817,w moim samochodzie po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka świecy,po około 10 sekundach gaśnie i po odpaleniu silnika znowu się zapala.Podczas kiedy kontrolka świeci nie ma napięcia na świecy jest za to na zaworze podającym paliwo na świece co to może być,czy uszkodzony jest sterownik czy może coś innego.wymieniłem świece i czujnik temperatury został tylko zawór paliwa,którego nie sprawdzałem czy to on może to robić,czy może brakuje jakiegoś napięcia.Będe wdzięczny za pomoc.


    Sterownik mierzy rezystancję cewki elektrozaworu, jeśli jest zbyt duża, lub przerwa, czy zwarcie, to taki efekt jak opisujesz.
    Swieca nie będzie grzała.

    > marchello wydaje się że jest ok, więc nie kumam o co ci chodziło, chyba że teraz dopiero tak jest, po wymianie świecy?
  • #25
    marchello
    Level 15  
    w momencie rozruchu paliwo jest podawane na świece także elektrozawór musi być dobry.Świeca dopiero po około 7 sekundach nabiera czerwonego koloru i taki kolor utrzymuje się już do końca, także wydaje się że jest ok.Ta świeca jest dobra wykazuje rezystancje ok 0,5 Ohm
  • Helpful post
    #26
    jannaszek
    Level 39  
    U ciebie tak, ale nie u kolegi, często problemem jest sama wtyczka elektrozaworu.
  • #27
    piotrek_piotrek
    Level 15  
    Witam
    Jaki sygnał jest podawany na pojedyncze złącze - oznaczenie K , czy jest to sygnał z czujnika temperatury?

    U mnie sterownik załącza elektrozawór, ale sterownik nie podaje napięcia na świecę płomieniową.
  • #28
    krzysiek-blaz
    Level 11  
    Witam
    Mam problem z płomieniówka a mianowicie nie startuje. świeca dobra zawór ok. Paliło bezpiecznik bo były uszkodzone dwie diody w sterowniku które wymieniłem ale dalej kontrolka się zaświeca a świeca nie startuje. zwierałem ręcznie przekaźnik z prędkością ok 2x na sek i odpaliła po ok 10 sek. przypuszczam ze coś jeszcze będzie uwalone w sterowniku bo nie powinien podawać paliwa tylko sama świeca powinna się rozgrzać. Potrzebował bym schemat sterownika nr. MB 000 446 02 07 / HELLA 5HE 006 859-01 24V
    Może ktoś ma jakieś inne pomysły co jeszcze jest skopane??