Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

golf 2 diesel problem z odpalaniem

Cwirasek 27 Nov 2010 22:11 6124 10
  • #1
    Cwirasek
    Level 9  
    Witam .Posiadam golfa 2 diesel 87r .auto ciężko odpala jak jest zimne ,po 8 godzinach to jest poważny problem z odpaleniem tego auta , odpalam go na zasadzie , podgrzewam świece do momentu zgaśnięcia kontrolki ,a następnie czekam aż przekaźnik się wyłączy ,trwa to do 20 sekund ,po tym czasie auto bardzo ciężko kręci rozrusznikiem i nie odpala co może być przyczyna, obstawiam świece żarowe przynajmiej że ze 2 świece nie grzeją ,brak ładowania akumulatora ,kontrolka nie świeci się więc powinien ładować ,napięcie na zaciskach jest ponad 14v nie wiem jaki prąd płynie na biegu jałowym ,rozrusznik podczas odpalania cofa bendyks ale odpala ,ponadto wymieniłem dzisiaj nagrzewnice ,jest zimno w aucie ,dodam że naruszyłem ta gąbczasta ochronę na kratce w nagrzewnicy ,silnik chodzi równo po odpaleniu ,akumulator jest tymczasowy od malucha roczny nowy 36 ah i ten akumulator kręci bez problemu jak i odpala auto ale już kilka razy był rozładowany przez to kręcenie właśnie,w aucie był zamontowany 50 ah ten wystarczy na odpalenie auta jak jest zimny i to wszystko tylko 1 raz później muszę go ładować .czy może być tak że wszystko jest sprawne w instalacji elektrycznej to znaczy ładowanie ,rozrusznik i świece a do wymiany by był tylko własnie akumulator na jakąś centre tak z 74 ah pytam bo dopiero w poniedziałek będę mógł jechać do elektryka na sprawdzenie instalacji elektrycznej ,pasek klinowy został naciągnięty autem jadę codziennie 10 km w obie strony do pracy i to praktycznie wszystko ,czasem w krótka trasę maks 30 km czy przez ten czas jest w stanie doładować się akumulator ? Jak silnik jest ciepły to nawet i tym akumulatorze 50 ah auto odpala od jednego kręcenia rozrusznikiem nie wiem czy to ma znaczenie ale mam uszkodzona kostkę stacyjki więc odpalam tak jak na filmach he poprzez zwarcie 3 przewodów ,czy to może mieć wpływ na to że bendyks się cofa ,przy nie właściwym styku przewodów .Co może być przyczyną jeśli odpalę auto na małym akumulatorze i chcę zmienić na ten większy samochód gaśnie a nie powinien przecież to diesel dodam że zrobiło się zwarcie na klemach przy odłączaniu akumulatora i auto zgasło ,wiem że jest mały akumulator ale to jest duży wydatek wolałbym żeby elektryk sprawdził całą instalację czy jest dobra to było by wszystko pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #3
    Cwirasek
    Level 9  
    wiem ze za mały aku jest ale czy to może być przyczyną tych dolegliwości z odpalaniem
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #4
    misialski
    Level 12  
    Mały akumulator to mały prąd rozruchowy. Ten akumulator po prostu się nie wyrabia.
  • #5
    Zico63
    Level 37  
    Mały akumulator to jasne! Ale też może i te świece.
    Oczywiście najpewniejszym sposobem jest odpięcie plecionki zasilającej świece i sprawdzenie czy każda z osobna pobiera prąd; ale dostęp do dwóch ostatnich nakrętek jest w D lub TD fatalny. Innym sposobem jest pomiar prądu, prąd powinien być na wstępnym grzaniu o wartości 32A, lecz kto ma w szufladzie taki amperomierz. I ostatni sposób, najmniej dokładny: jak pracuje silnik pierwsze sekundy PO odpaleniu, na wszystkie cylindry ładnie, czy jakby na dwa na przykład palił, a na dwa nie. Po prostu, czy jest dobrze podgrzany. Gdy nie, to już powód do bliższego kontaktu ze świecami.
    Alternator 55A nadrobi pobór na odpalanie, jeśli to będzie jedno, dwa ale nie długie kręcenie.
    Kilkudziesięciosekundowych rozruchów może nie nadrobić, z resztą są zabójcze także dla rozrusznika.
    I na koniec ale najważniejsze:
    Cwirasek wrote:
    Co może być przyczyną jeśli odpalę auto na małym akumulatorze i chcę zmienić na ten większy samochód gaśnie a nie powinien przecież to diesel dodam że zrobiło się zwarcie na klemach przy odłączaniu akumulatora i auto zgasło ,

    Nigdy, przenigdy nie zdejmuje się klemy z akumulatora przy pracującym alternatorze! Grozi to zniszczeniem elektroniki. Tak, wiem że w Dieslu VW nie ma jej zbytnio, ale jest w zegarach i regulatorze napięcia.
  • #6
    Cwirasek
    Level 9  
    pali na wszystkie garki po odpaleniu dzisiaj juz nie chcial zapalic wyrzucal bendyks czy jest mozliwe ze tylko bendyks przy rozruszniku ma juz starte zeby czyu co innego moze byc
  • #7
    loloo
    Level 11  
    no jak ci bendiks wyrzuca bo albo jest zepsuty albo silnik juz troche załapie i Ci wyrzuci bendiksa
  • #8
    Staszek49
    Level 35  
    Spróbuj odpalić auto z pożyczonego, sprawnego akumulatora. Jeśli będą się powtarzać te same objawy - rozrusznik do remontu. Usuń usterkę, bo to dopiero początek zimy.
  • #9
    Cwirasek
    Level 9  
    no ok w czwartek bede miał akumulator pozyczony sprawny więc sprawdzę co i jak i dam wam znac co sie uszkodziło
  • #10
    tzok
    Moderator of Cars
    a) łącząc przewody "jak na filmach" połączenie nie jest pewne i iskrzy, zainwestuj chociaż w jakiś włącznik jeśli nie w nową stacyjkę.
    b) odłączając akumulator na pracującym silniku prawie na pewno uszkodzisz alternator a właściwie regulator napięcia.
    c) słabe kręcenie może być efektem (prócz rozładowanego / za słabego akumulatora) słabej masy lub słabego styku kabla zasilającego rozrusznik na złączu przy rozruszniku.
    d) na dużym mrozie warto grzać świece przez więcej niż jeden cykl.
  • #11
    Cwirasek
    Level 9  
    witam poki co to sie okazało ze zamarzły przewody paliwowe (filtr nie był wymieniany )czekam na odwilż he