Witam, od jakiegoś czasu trzyma mi visco w scanii, visco jest elektryczne. Od razu zwiera przy starcie zimnego silnika. Czy może występować jakaś usterka elektryczna? Na jakiej zasadzie działa takie visco? Można je naprawić, czy tylko wymiana?
Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over thereJuras1844 wrote:Sprawdź czy samo visco nie jest mokre bo jeżeli powstał wyciek oleju silikonowego to mogła się zabrudzić w środku taśma bimetaliczna i wtedy trzeba całość wymienić
-Bolo- wrote:Auto już wiele razy było na kompie i do niczego nikt nie doszedł...
kwantor wrote:-Bolo- wrote:Auto już wiele razy było na kompie i do niczego nikt nie doszedł...
A do czego ma dojść, skoro wszystko jest w porządku?
Wszystkie objawy są prawidłowe. Visko procuje zaraz po uruchomieniu silnika kilka minut, bo olej to gęsta sapa i siła odśrodkowa go usuwa, ale aby powstała, to wentylator musi się kręcić, chociaż nie musi:)) zrobi swoje, wtedy może sobie "odpoczywać".
W trakcie jazdy po prostym visko praktycznie nie zasprzęgla wentylatora z wałkiem, bo jazda z prędkością załatwia przewiew chłodnicy. Retarder to moc kilkadziesiąt kilowatów i ciecz jest gwałtownie nagrzewana więc wtedy się włącza po kilkudziesięciu sek. Włącza się w granicach 90 st. Oznaczenie N to jest orientacyjna wartość, że wszystko gra. Jest to około 80 st.
Nowsze Scanie również mają czujnik obrotów jak pisał Servis_gh.
W chłodzeniu retardera jest dodatkowy czujnik, (a nawet dwa były w serii4) i to on rządzi w trakcie hamowania ret.
Czujnik wody to zwykła dioda coś w stylu BAVP17 i taki czujnik działa, albo nie działa, nie ma losowości wykluczając kable. Akurat mam u siebie problem z Visko, ale to jest problem w komputerze. W czasie problemów wskażnik na desce idzie na - nieskończoność.