Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lupo1,7 Sdi nie działa podgrzewacz płynu chłodzącego

28 Lis 2010 16:00 4767 16
  • Poziom 10  
    Mam nastpujący problem - nie dziła mi podgrzewanie płynu chłodzącego I i II stopnia.. Wykręciłem 3 świece - wszystkie są sprawne, za to niedochodzi na nie prąd. Wobec tego wykonałem test wyjść vagcomem i oba przekaźniki 103 załączone przez vaga podały prawidłowo napięcie na świece.

    Uruchomiłem opcje Mean Block 16 i pokazało coś takiego 01000001 jednocześnie włączone miałem Block 07 - rzeczywiście temp płynu 30C /ok/ a temp powietrza 9C /za wysoka/, co ciekawe w/g termometru w domu 0C. Dobrałem się do przegrody i delikatnie obłożyłem śniegiem czujnik, temp zeszła do 0,9 C jednak dalej nie spowodowało to zmiany, mimo że warunki były wszystkie spełnione.

    Wobec tego spróbowałem odłączyć raz jeden czujnik /płynu/ raz drugi /powietrza/ - vag pokazywał poprawnie błędy oraz w Bloku 16 zmieniało się na 01100001 - czyli to by pasowało... Nie wiem od czego jest "1" w poz drugiej, ale w/g opisu jest to bez znaczenia.

    Spotkałem się z opiniami że ten podgrzewacz działa jak się włączy ogrzewanie szyby, albo dmuchawę - też testowałem - bez zmian...
    Zastanawia mnie czujnik płynu chłodzącego, ma on 4 styki, czy jest możliwe ze z 2 styków wysyła sygnał na licznik i tą samą temp do vaga, a 2 pozostałe styki wysyłają sygnał temp do komputera i tego sygnału vag nie pokazuję?????
    Co jeszcze sprawdzić?? Z jednej strony Vag w pozycji 007 podaję temp które spełniaja wymagania płyn ponżej 70C, temp powietrza poniżej 5C, a z drugiej w pozycji 016 pokazuję układ taki: 01000001 - czyli ostatnia cyferka 1 mówi że warunek temperatur na czujnikach jest niespełniony....

    pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Sprawdź bezpieczniki F23 w desce i F4 pod maską na początek...
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 33  
    zdejm wtyczke z czujnika temperatury silnika i odpal zimny silnik, jesli swiece zaczną grzac to czujnik padniety
  • Poziom 10  
    Bezpieczniki są dobre - jeżeli wysteruję przekaźnik z Vaga to podawany jest prąd na świece.

    Tak, odłączyłem czujnik temp. powietrza i w dalszym ciągu świece nie grzały - Vag pokazywał wtedy informacje o niespełnionych warunkach /że niby temp. za wysoka/ a w okienku od temp powietrza mimo odłączenia czujnika pokazywał ostatnią zapamiętaną temperaturę czyli 0,9 C....

    Czy jest możliwe że na jakieś tam rynki miały te auta zaprogramowany komp aby włączał świece przy 0 C??
  • Poziom 33  
    czujnik temp powietrza zostaw w spokoju zajmij sie tym 4 pinowym w układzie chłodzenia
  • Poziom 10  
    tak, odłączyłem wtyczję z 4 pinowego czujnika cieczy i tak:
    - świece żarowe silnika grzeją max długo /czyli ok/
    - świece podgrzewania płynu dalej się nie włączają.....
  • Poziom 10  
    Dziś wszystko dokładnie sprawdziłem:
    - wskazania czujnika temp płynu są takie: sygnał dla ecu 20C, sygnał na licznik 27C
    - czujnik na podszybiu - vag pokazał 3C

    Niestety dalej nie idzie prąd na świece.

    Wyjąłem czujnik na podszybiu z wtyczki /vag pokazał 136C/, we wtyczce jest 5V w jednym pinie. Czytałem że czujnik ten zamyka obwód przy 5C, więc kawałkiem drucika połączyłem piny. Vag dalej pokazywał 136C, wywalił też błąd czujnika g72.


    Co robić dalej, gdzie szukać przyczyny? Już sam nie wiem...
  • Poziom 33  
    Warunki:
    * silnik pracuje od minimum 10 s
    * temperatura płynu chłodzącego poniżej 70°
    * temperatura zewnętrzna poniżej 5°
    * obroty silnika powyżej 800
    * obciążenie alternatora poniżej 50% - w zależności od obciążenia alternatora załączana jest jedna dwie lub trzy świece

    tak działa ten układ
  • Poziom 10  
    i te wszystkie warunki są spełnione.

    ale... w/g programu vag-com nie jest spełniony warunek czujników temperatur /obu albo któregoś z nich/ - w bloku 16 pokazuje tak: 10000001 ,ale zarazem w bloku 07, pokazuje temperature płynu dla ecu jako 23C, a temp powietrza zewnętrznego 3C /lub też mniej/ - więc tutaj warunki są spełnione....

    vag nie wywala żadnych błędów, przy output test przekeżniki prawidłowo włączają się podając prąd na świece - sprawdzone miernikiem...

    czyżby zostało mi dorobić ręczne włączanie tego podgrzewacza?
  • Poziom 10  
    jeszcze mam ostatni pomysł. Nie potrafie zbić temperatury czujnika powietrza tak aby wykazał 0C lub np -3C. Jaki powinienem wlutować rezystor lub potencjometr, żeby zasymulować taką temperaturę... Po przestudiowaniu internetu doczytałem, że niektóre ECU włączają tą grzałkę przy 0C /+niektóre auta muszą mieć włączone ogrzewanie i dmuchawę na szybę/
  • Poziom 10  
    Dobrze. Temat można zamknąć - czujnik temp. powietrza zewnętrznego do wymiany. W Lupo 1,7 Sdi z 98r świece podgrzewania dodatkowego zostają włączone przy temp. powietrza >0C ale dopiero wtedy kiedy włączymy ogrzewanie.
  • Poziom 10  
    jak sprawdzić czy w moim aucie jest to dogrzewanie na świecach żarowych??

    Arosa 1.7 SDI '99
  • Poziom 10  
    skorpionxx napisał:
    jak sprawdzić czy w moim aucie jest to dogrzewanie na świecach żarowych??

    Arosa 1.7 SDI '99

    Zerknij na wąż który idzie do nagrzewnicy, zaraz jak wychodzi z bloku silnika znajduję się ten podgrzewcz - 3 świece do których dochodzą kabelki..
  • Poziom 23  
    ciekawe czy taki podgrzewacz można zamontować to 1.4TDI bo jak wiadomo w zimie nie ma szans zagrzać przy normalnej jeździe tego silnika
  • Poziom 10  
    gdzie jest czujni temperatury zewnętrznej, chciałbym zwierać czujnik aby w cieplejsze dni także silnik szybciej się nagrzewał.

    Czy dobrze kombinuję?
  • Poziom 23  
    czujnik temp. z lupo znajduje sie na podszybiu patrząc na samochód z przodu jest po prawej stronie obok komputera w takim uchwycie zatrzaskowym. Zwarcie czujnika nie jest dobrym pomysłem bo komputer wykryje błąd zwarcia czujnika. Musiał byś zmierzyć jego rezystancje przy konkretnej temp i włożyć odpowiadający temu rezystor o ile czujnik ten jest czujnikiem rzezystancyjnym.