Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Golf 2 1.3nz skaczą obroty

28 Lis 2010 17:27 7591 25
  • Poziom 9  
    Witam.Mam problem polegający na tym że auto ma bardzo nierówne obroty i gaśnie na benzynie(na gazie ok. choć jest słaby)Kiedy zdejmuje wtyczkę z niebieskiego czujnika temperatury jest ok.Jest silniejszy na benzynie i gazie ale podczas jazdy w mieście jak zgaśnie to bez wtyczki nie można go odpalić.Wymieniłem niebieski czuj(sprzedawca powiedział ze oryginał) ale to nic nie dało.Katalizator usunięty a sonda chyba ok.Jakiś miesiąc temu pożyczyłem go dla kolegi i podobno wjechał w kałużę no i potopiło przewody el do gazu.Wymieniłem je i na gazie biega a na benzynie nie chce:cry:Już nie wiem co mogło się stać.Wcześniej chodził super i na gazie i na benzynie a teraz pupa a idzie zima i na gazie ciężko pali :cry:Wsadziłem w niego sporo kasy i trochę się przywiązałem.Mam go dwa lata i nie narzekałem na golfika ale teraz już nie wiem...Pomocy proszę.
  • Poziom 9  
    Szkoda że nikt tego nie czyta...
  • Poziom 9  
    Jakieś trzy miesiące temu wymieniona została uszczelka pod głowicą,szklanki,rozrząd z pompą wody,filtr paliwa i powietrza,kopułka rozdzielacza,przewody i świece(wszystko górna półka).Wczoraj wymieniłem przewody podciśnieniowe,umyłem gaznik i odmę.Sondę lambda sprawdzałem miernikem i jest raczej ok.Już nie mam tołku...Czy naprawdę to może być wina tego niebieskiego czuja temp(sprzedawca twierdzi że to oryginał-EPS 10F 1.830.101 a mój stary czuj miał oznaczenie-025 906 041A)bo po jego zdjęciu silnik ma szybsze i równiejsze obroty ale też trochę falują.Czy ktoś może mi napisać jaki jest oryginalny?jak sprawdzić pompy paliwa,jakie ciśnienie ma podać pompa na listwę wtrysków?może to wina ciśnienia paliwa?już całkiem zgłupiałem...POMOCY LUDZIE!!!
  • Poziom 9  
    Dzięki...Ale czy ten zamiennik jest zły?Ma takie same parametry?a może szukam błędu nie tam gdzie trzeba?Dziś zdjąłem rurę z przepływomierza i dmuchałem w nią żeby sprawdzić szczelność i po dmuchnięciu słychać było jak powietrze jakby wraca...Tak ma być?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    żeby sprawdzić dobrze tą gumową rurę za przepływomierzem musisz ją wyjąć razem z odmą (taki cieńszy wąż idący do dołu) bo zwykle odma parcieje i pęka
    czujnik może być dobry ale nie musi (miałem problem z zamiennikiem tej firmy i wsadziłem oryginał Boscha ze szrotu)
    sprawdź sondę i wolne obroty muszą być na właściwym poziomie czyli 1000rpm
    może bruździć również przepływka - blokuje się albo przetarła się ścieżka rezystancyjna (widoczna po zdjęciu plastikowej pokrywki) - najlepiej zbadać woltomierzem
    ciśnienie paliwa 2,5 bar
  • Poziom 9  
    No teraz to mnie zatkało całkowicie...Niebieski czuj okazał się ok(miernikiem sprawdzałem)a problem był w przepływomierzu.Był zacięty na 2/3 ale ciekawsze jest to że podczas pracy silnika zdejmuję z niego wtyczkę i nic się nie dzieje.Dodaję raptownie gazu i normalnie wchodzi w obroty...Jeszce lepiej jest jak zdejmę niebieski czujnik...Zdusiłem rurę łączącą przepływomierz z gaznikiem i żadnej różnicy nie ma...Równocześnie zdusiłem też tą cieńszą rurkę która wychodzi z pokrywki gaznika pod kolektor ssący do jakiegoś zaworu i też nic się nie działo...Z kąd on do diabła bierze powietrze?Jakie powinno być napięcie na wtyczkę przepływomierza podczas pracy silnika i na których kabelkach mierzyć(jest ich cztery)?Ludzie ja siwieję przy tym Golfiku i to z dnia na dzień :cry: POMOCY!!!

    Dodano po 6 [minuty]:

    Odmę też sprawdzałem i jest ok.Mam drugą rurę tyle że bez odejścia do odmy i po założeniu nie było zmiany więc to nie odma krzaczy...Myślę też o tym zaworze pod kolektorem ssącym od którego idzie rurka do pokrywki gaznika.Jak go sprawdzić?

    Dodano po 23 [minuty]:

    Cz to możliwe że ten zawór jest padnięty i tamtędy bierze powietrze?
  • Poziom 39  
    jeśli przepływka była zacięta to pewnie tu był problem - robiłeś coś z nią czy tylko ruszyłeś? możliwe że znowu się zacięła. Czy już chodzi?
    całe powietrze dla silnika idzie przez przepływkę - zaciskając gruby wąż jest bardzo możliwe że nie zacisnąłeś go dokładnie a do wolnych obrotów potrzebna jest niewielka dziurka - odkręć przepływkę od pokrywy filtra i przyłóż rękę do przepływki. Zawór pod kolektorem służy do "dodania gazu" gdy silnik jest zimny - jak się trochę nagrzeje to się zamyka
  • Poziom 9  
    Przepływomierz po naprawie nie zacina się bo opierał się tą śrubką z drugiej strony wskazówki o zabezpieczenie tego plastikowego kółka zębatego.Niby praca silnika jest ok ale jeszcze mu odbija...Chyba przeniosę odmę do filtra tylko nie wiem czy pod czy nad filtr?
  • Poziom 39  
    jeśli chcesz przenosić odmę to nad filtr
    wyreguluj wolne obroty zanim przeniesiesz odmę
  • Poziom 9  
    Po jezdzie próbnej jest super...Tak jak ma być,autko prawie lata...Dzięki za pomoc szkoda tylko że mogę dziękować tylko jednej osobie...Całą winę za nierówne obroty ponosi przepływomierz który udało mi się naprawić....Jutro tylko regulacja biegu jałowego(bo na wolnych po ok.30 sek gaśnie) i innego auta nie chcę...Dzięki,hej...

    Dodano po 3 [godziny] 21 [minuty]:

    I znowu głupi jestem...Pojechałem kawałek do znajomych i się zaczęło...Znowu przerywa i gaśnie :cry: Przepływomierz,niebieski czuj,sonda lambda,odma-to wszystko jest ok.Masy są w super stanie bo odkąd go mam to o to dbam...Czy to możliwe że to ten zawór powietrza dodatkowego tak krzaczy czy padł sterownik?Ale jeśli to sterownik to miałby takie przebłyski że chodzi naprawdę super?Nie mogę ustawić jałowych bo co chwila chodzi inaczej :cry:O CO DO CHOLETRY MU BIEGA?

    Dodano po 17 [minuty]:

    Na forach ludzie się spierają czy ten silnik ma krokowy...i w końcu już nie wiem czy jest czy go nie ma?A jeśli jest to gdzie i jakie ma zadanie?Czy to może być jego wina że nie trzyma obrotów?
  • Poziom 9  
    Czy gdzieś można podpiąć jakiś obrotomierz żeby wiedzieć kiedy na jałowym będzie miał te 950-1050 obrotów?
  • Poziom 39  
    sprawdź sondę bo jeśli po jeździe przez chwilę chodzi dobrze i potem zaczyna cyrkować to może sonda przestaje dawać sygnał

    ten silnik nie ma krokowego

    zawór pod kolektorem ma być otwarty jeśli silnik jest zimny (jeśli zaciśniesz wąż do niego to powinny spaść obroty a na ciepłym ma być zamknięty - brak różnicy w obrotach przy zaciskaniu węża)

    obrotomierz podłącza się do cewki zapłonowej - zielony kabelek
  • Poziom 9  
    Czy potrzebny jest jakiś cpecjalny obrotomierz czy obojętne?możesz podać jaki jest dobry?Na zimnym chodzi w miarę dobrze...Problem jest jak jest ciepły...Niebieski czuj i sonda sprawdzone i są ok ale po odpięciu sondy żadnej zmiany nie ma.Ten wężyk do zaworu pod kolektorem dusiłem jak był ciepły i nie było zmiany a jak jest zimny to obroty spadają więc zawór też ok.Zielony przy cewce to może być każdy bo facet który go miał wcześniej to chyba z kablami nigdy doczynienia nie miał i potrafił na 10cm łączyć trzy kabelki(chyba jednego tak długiego nie miał)...Ale już to poprawiłem jednak przy cewce nie wiem czy ten zielony to 'ten zielony'?Czy jest sens przenosić odmę jeśli jest szczelna?Dlaczego nad filtr?Czy przepływomierz nie zatka się tym żółtym syfem z odmy?Filtr jwst tańszy do wymiany i łatwiej go dostac a przepływomierz wiadomo...
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    przenosić odmę jest sens jeśli silnik ma już duże przedmuchy (zużycie cylindrów objawiające się spalaniem oleju przez silnik)
    obrotomierz w zasadzie dowolny dla silnika 4 cyl (najprościej wymienić licznik bo po prostu drugi tylko podłączasz) może być od poloneza czy fiata 125
    zielony kabelek to ten który wychodzi z pinu nr 1 modułu zapłonu
    przepływomierz od tego "masła" zrobi się tylko tłusty co mu zupełnie nie zaszkodzi, a jeśli dasz przed filtr to papier filtra zrobi się tłusty od oparów oleju i będziesz musiał go często wymieniać
  • Poziom 9  
    Ok dzięki...Oleju nie bierze wcale,ciśnienie na każdym tłoku 12,5 więc jeszcze pomyślę z tą odmą.A co jeszcze może być mojemu golfikowi że na ciepłym obrotów nie trzyma i gaśnie?Co może być z alternatorem jeśli raptownie dodając gazu miga kontrolka?Kolega mi mówił że może masa być słaba.Ładuje ok...

    Cy zegary z tej aukcji będą pasować?przedmiot nr 1352656590 od golfa lub ten tańszy ale mi się bardziej podoba przedmiot nr 1356548989
  • Poziom 39  
    alternator - najpierw sprawdź czy pasek jest naciągnięty

    licznik od golfa będzie pasował jeśli w twoim jest z jedną wtyczką (starsze były z dwoma - też pasuje ale trzeba przerabiać kabelki)

    obrotek z drugiej aukcji - nie wiem co to jest, sprzedający nie pisze nic o jego zastosowaniu
  • Poziom 9  
    A co jeszcze może boleć mojego golfika?
  • Poziom 39  
    Jeśli wszystkie komponenty tego wtrysku są ok to zostaje tylko regulacja obrotów i przepływomierza
    Na razie możesz podkręcić troszkę obroty śrubką w dołku w korpusie przepustnic
    Zbadaj jeszcze woltomierzem przepływkę - takie podejrzenie
  • Poziom 9  
    Przepływomierz sprawdzałem miernikiem i jest ok...Czym szerzej otwarty pokazuje więcej a zatrzymany w jakimkolwiek momencie pokazuje to samo...Jutro przeniosę jednak tą odmę i wieczorem napiszę czy to coś zmieniło...Dzięki,hej...
  • Poziom 9  
    No i jest super...Lata na gazie i na benzynie tak jak powinien...Wielkie dzięki Kwok...Mam jeszcze małe pytanie...Jakie obroty są idealne do zmiany biegów a jakie maksymalne?Chcę oznakować na zielono i czerwono obrotomierz i nie wiem przy jakich obrotach...
  • Poziom 39  
    maksymalne są 6,5tys a zielone pole normalnie nie istnieje na obrotkach VW ale możesz sobie oznaczyć od 3tys z hakiem do 4,5tys
  • Poziom 9  
    Ok.Dzięki wielkie...Hej
  • Poziom 1  
    Ale to co w końcu zrobiłeś, że już jest ok?
  • Poziom 9  
    Do tej pory jest ok ale nadal go obserwuje...
  • Poziom 1  
    Witam! przepraszam że odgrzebuje temat, ale mam ten sam problem z obrotami nierówne jak zimny i jak ciepły. Golf II 1.3 na pełnym wtrysku.
    I jeszcze jedna sprawa, masa przy kolektorze ssącym przykręcana na oczko. Sprawdzałem masy i zauważyłem że jeden z tych przewodów jest urwany ,ale nie bardzo wiem gdzie go podłączyć ? Prosze o pomoc