Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford fokus 1.8 tdci 100. Mruga kontrolka świec.

s.zbigniew 28 Nov 2010 18:21 8695 17
  • #1
    s.zbigniew
    Level 9  
    Witam.Jestem nowy na tym forum.Mam problem i prosiłbym o pomoc.Kupiłem fokusa, ładne auto,był słaby akumulator więc kupiłem nowy.Sprzedawca doradził mi 75 Ah 750A Po przejechaniu 10 km zapaliła się dioda ładowania,elektryk stwierdził uszkodzony regulator napięcia,specjalista od alternatorów wymienił go(twierdzi ze dobry).Po odebraniu auta i przejechaniu ok.3 km auto zgasło i nie odpala,po włączeniu zapłonu mruga kontrolka świec.Może ktoś miał podobny problem.Proszę o poradę co robić dalej.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    s.zbigniew
    Level 9  
    tak,rozrusznik kręci ale mruga lampka świecy,parę razy próbowałem to raz chwycił ale po przejechaniu 10m zgasł.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    s.zbigniew
    Level 9  
    przed wymianą regulatora był przepalony bezpiecznik 1 A od czujnika ładowania akumulatora.A w tej chwili to nie wiem bo auto stoi u kolegi,jutro holuje do elektryka na komputer
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    s.zbigniew
    Level 9  
    ale raptem po wymianie regulatora.

    Dodano po 2 [minuty]:

    a może wymienili mi niewłaściwy regulator ?
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    s.zbigniew
    Level 9  
    jak brałem akumulator ze sklepu to powiedziano mi ze jest gotowy włożyć do auta i jechać. Moje pytanie czy przypadkiem nie był dobrze naładowany i w trakcie jazdy pobierał duży prąd z alternatora?

    Dodano po 4 [minuty]:

    akumulator jest większy,sprzedawca ze taki na pewno będzie dobry,elektryka też pytałem czy nie za duży to odpowiedział ze nie. Ale wszystkie problemy zaczęły się po wymianie akumulatora.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    s.zbigniew
    Level 9  
    kręcił znakomicie,dzięki za rade rano wezmę miernik i sprawdzę.Jak coś jutro będę wiedział to dam znać.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    s.zbigniew
    Level 9  
    Witam.Auto po testach komputerowych.Diagnostyka sterowników FORD Układ sterowania silnika Pamięć błędów P0622 Kontrola pola prądnicy F Zakłócenia działania, P1000 Testy systemu OBG Niezakończony. Auto dalej niema ładowania świeci kontrolka ładowania ale odpala i jedzie.Wymieniony regulator napięcia nie był orginalny ,facet co wymieniał przyznał się ze wstawił zamiennik i teraz szuka orginału takiego jaki był.A ja jestem już w plecy 630 zł.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    TrzyEr
    Level 17  
    Nie wiem czemu ale życie nauczyło mnie że we focusach lepiej kupić inny alternator na szrocie niż naprawiać na nieoryginalnych częściach. Tym drugim błędem w ogóle się nie przejmuj bo to błąd stały przy podłączonym fejsie/diagnoskopie. Tylko pytanie jeśli alternator przestał ładować to dlaczego wymieniono jako pierwszy regulator ?? Regulator raczej by byl gdyby było przeładowanie. W fordach ogólnie bolączką są szybko wycierające się pierścienie.
    Pozdrawiam
    TrzyEr
  • #16
    s.zbigniew
    Level 9  
    facet od alternatora wziął 280 zl ,50zł pierwszy mech który się poddał i całe szczęście dla mnie bo sugerował wymiane pompy,300 drugi mechanik.

    Dodano po 3 [minuty]:

    gosć od alternatora od poniedziałku zwodzi mnie z załatwieniem orginalnego regulatora,ale jak się dziś nie odezwie to kupię nowy alternator za 350 zł w sklepie internetowym.Trzeba mi było od razu tak zrobić i wymienic samemu,ale sobie myślę od czego są fachowcy?
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    s.zbigniew
    Level 9  
    Witam.Tak jak pisałem tak zrobiłem.Kupiłem nowy alternator , zaprowadziłem auto do warsztatu.Mechanik wymienił go , włożyłem 1 A.Po odpaleniu auta mechanik sprawdził miernikiem napięcie na akumulatorze jest 14.6V.Myślę ze mój problem z autem się skończył.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ale to mnie nauczyło ze do tych aut należy stosować części orginalne nie zadne zamienniki.

    Dodano po 5 [sekundy]:

    Ale to mnie nauczyło ze do tych aut należy stosować części orginalne nie zadne zamienniki.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Kolega mój tez ma focusa i problem miał odpalaniem,nie zawsze mógł odpalić,jak juz odpalił na pych to juz nie gaśił i tak mógł jezdzić.Nasi mechanicy sugerowali wymiane pompy ale pojechał do speców ponad 100km od naszj miejscowosci i okazało sie ze NASI mechanicy wstawili zamiennik filtra paliwa,wymienili na orginalnny i auto ma sprawne.