Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 110km 2000r ciężko odpala przy rozgrzanym silniku

marcin_bor 29 Lis 2010 01:16 4488 6
  • #1 29 Lis 2010 01:16
    marcin_bor
    Poziom 9  

    Witam,

    sprawa wygląda następująco. Jeżdzę Ibizą 2000r diesel 110km gdy idę rano odpalić auto zapala od strzału.

    Natomiast problem się robi, gdy zgaszę silnik po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy (dojeżdzam do punktu docelowego) i wyłączam osobiście silnik ale w przeciągu 5 min znów muszę go uruchomić, a wtedy kręci rozrusznikiem z 5s i dopiero odpala.

    W czym tkwi problem?

    0 6
  • #2 29 Lis 2010 02:19
    ecumasterpl
    Poziom 12  

    Trzeba skorygować dawkę rozruchową. Jeśli masz programator i programy do tego to wyciągnij sterownik, odczytaj zawartość, wyedytuj odpowiednie mapy i gotowe.

    Jeśli nie zajmujesz się elektroniką samochodową, napisz na priv - wyślesz sterownik i poprawię Tobie co trzeba.

    Pozdrawiam

    0
  • #3 29 Lis 2010 06:02
    Sztomel
    Poziom 34  

    Znana bolączka sterowników TDI z silnikami z kołem zamachowym dwumasowym - kolega napisał Ci co trzeba zrobić.

    0
  • Pomocny post
    #4 29 Lis 2010 08:35
    gregorianin
    Poziom 27  

    uważaj tylko kto Ci będzie robił korektę mapy rozruchowej (bo nie chodzi o wielkość dawki), producent nie bez powodu postanowił że ciepły silnik odpali dopiero przy dużej prędkości RPM, korekta takich parametrów w warsztacie gdzie na codzień naprawia się RTV jest mocno nieopłacalna w przyszłości bo koła 2masowe tanie nie są.

    Pozdrawiam

    0
  • #5 29 Lis 2010 11:20
    marcin_bor
    Poziom 9  

    dziękuję za informacje. Z tego co napisał ainal wywnioskowałem ze lepiej tego stanu nie rusdzać i niech tak będzie jak jest, bo znajac życie ktoś cos spieprzy i będzie większy wydatek na te kołą zamachowe.

    Czy takie dłuższe rozruchy są niebezpieczne z jakiś innych względów?

    Zastanawia mnie również zdanie które napisał ainal
    cyt."producent nie bez powodu postanowił że ciepły silnik odpali dopiero przy dużej prędkości RPM"
    czemu producent coś takiego zrobił jaki to ma głębszy sens?

    Dzięki ecumasterpl za propozycję, a wewntualnie jaki jest koszt takiej zabawy? Nie ukrywam że jest to mi nie na rękę bo samochód muszę mieć non stop na chodzie.

    0
  • #6 29 Lis 2010 18:21
    gregorianin
    Poziom 27  

    marcin_bor tak to co producent zrobił jest uzasadnione. Nie mniej auto powinno palić od strzała - aby tak jednak się działo musi uzyskać w bardzo krótkim czasie prędkość obrotową 250rpm/min dla temperatury >/=70. Jeśli niedomaga Ci układ rozruchowy i/lub prądowy będziesz piłował jak starego grata bo program nie poda paliwa. Wszystko to jest ochroną koła zamachowego przed udarem gdy ciepły silnik zaskakuje. Takich problemów nie mają auta z automatycznymi skrzyniami biegów bo tam niema DMF więc kopiowanie mapy rozruchowej z obszaru kodowania automata lub modyfikowanie na jej wzór spowoduje wykończenie 2masy. Nie daj się też naciągnąć na allegro wynalazki/rezystorki wpinane w obwód czujnika temperatury bo obniżenie widzianej C dla ECU sprowadza się do imponującego rozruchu ale z dużym udarem.
    Masz więc dwa sensowne wyjścia - znaleść powód obniżonej wydajności układu rozruchowego lub udać się do tunera na rozważną korektę mapy startowej.

    0
  • #7 29 Lis 2010 18:55
    tdi-vag
    Poziom 21  

    marcin_bor napisał:
    a wewntualnie jaki jest koszt takiej zabawy? Nie ukrywam że jest to mi nie na rękę bo samochód muszę mieć non stop na chodzie.


    200-400 zł


    ainal napisał:

    Masz więc dwa sensowne wyjścia - znaleść powód obniżonej wydajności układu rozruchowego lub udać się do tunera na rozważną korektę mapy startowej.


    a z tych dwóch najszybsza, najtańsza i rozwiązująca problem jest opcja druga ...

    0