Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic 1,9 dCI nierówna praca silnika

fanslavoj 29 Nov 2010 12:46 13614 6
Buderus
  • #1
    fanslavoj
    Level 12  
    Witam !
    Od ok roku mam kłopot z samochodem Renault Scenic 1,9 dCI 2000 r. Przy temperaturze zewnętrznej poniżej ok. 6 stopni silnik nierówno pracuje. Odpala bez problemu ale dopóki się nie rozgrzeje pracuje nierównomiernie, tak jakby "pompował na obrotach". Po przekręceniu kluczyka słychać chyba pompę w komorzy silnika która wydaje takie dźwięki "łit łit łit ...". Wszystko to gdy jest zimno na dworze i dopóki silnik się nie rozgrzeje. Jak jest ciepło to tych objawów nie ma. W zeszłą zimę oddałem go do mechaników zapłaciłem 750 zł i po paru miesiącach problem wrócił. Mechanik stwierdził, że jeden wtryskiwacz nawalał i dał go do regeneracji i w jednej komorze była słaba kompresja. Po naprawie było lepiej, ale nie wiem czy dlatego, że na dworze cieplej było czy co, problem wrócił po paru miesiącach.
    Martwię się, że jak oddam go do mechanika to mi wymyślą "cuda" i zedrą ze mnie. Już raz płaciłem i dalej to samo. Proszę o jakąś radę.
  • Buderus
  • #2
    sadek1979
    Cars specialist
    Z tego co kolego piszesz to zaczałbym od sprawdzenia świec żarowych bo piszesz że cyt dopóki się nie rozgrzeje pracuje nierównomiernie, tak jakby "pompował na obrotach W scenicu spotkałem się z problemem ukręconych świec , więc zacznij tam
  • Buderus
  • #3
    fanslavoj
    Level 12  
    Wydaje mi się, że świece są ok ponieważ z odpalaniem nie mam problemów. Jak silnik działa to lekko pływa na obrotach jakby pompował, dopóki się nie rozgrzeje. Ale może ... nie zmam się na mechanice samochodowej więc każdą sugestię biorę pod uwagę. Żeby samemu sprawdzić świece to raz że nie mam narzędzi a dwa nawet jak wykręcę to co miałbym sprawdzić, zerwany gwint?
    W lutym prawdopodobnie oddam go w ręce mechanika, chcę się zorientować jakie mogą być przyczyny takiej pracy silnika, aby spróbować nie dać się nabić w butelkę przez mechanika, nie mam zaufania. Już raz zapłaciłem i dalej to samo.
  • Helpful post
    #4
    sadek1979
    Cars specialist
    Kolego aby sprawdzić świecę żarową nie trzeba być ekspertem wystarczy wziąć przewód podłączyć do akumulatora (do plusowej klemy ) , zdjąć ze świecy fajkę i dotknąć jej końca Ma zaiskrzyć (będzie to bardzo delikatne iskrzenie więc patrz uważnie ) jak nie to świeca do wymiany Nie trzeba ich wykręcać Jak masz miernik to możesz sprawdzić nim rezystancja nie powinna przekraczać 2 ohmów (końcówka do masy a druga do grotu świecy )
  • #5
    fanslavoj
    Level 12  
    Dziękuje za podpowiedź. W weekend sprawdzę omomierzem świece i dam znać jakie wyniki. Pozdrawiam
  • #6
    robi1214
    Level 31  
    Silnik dci potrafi zapalić na spalonych świecach nawet przy dużym mrozie jednak nawet po zapaleniu świece dogrzewają komorę spalania do momentu aż silnik nabierze odpowiedniej temp. Miałem ten objaw w swoim scenicu.
  • #7
    fanslavoj
    Level 12  
    Wymieniłem świece, wszystkie 4 były uszkodzone. Praca silnika bez zmian, czyli jak zimny szarpie, dławi się itd. Niedawno zauważyłem, że coś kapie spod silnika, wącham ropa. Pojechałem do serwisu i okazało się, że filtr paliwa jest pęknięty. Po wymianie filtra efekt szarpania-dławienia chyba znikł. Pisze chyba, bo już temperatury nie były ujemne, chociaż wcześniej już przy 5 stopniach jak postał dłużej to miał powyższe obiawy. Zobaczę jak będzie przyszłej zimy.

    Dziękuję wszystkim za okazaną pomoc i pozdrawiam.