Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie krańcówek drzwi do alarmu przy zaniku masy

29 Lis 2010 17:12 3922 21
  • Poziom 11  
    Podłączałem alarm TYTAN DS300 do Forda Fiesty MKVI 2007 i natknąłem się na problem z podłączeniem krańcówek drzwi kierowcy i pasażera. Mianowicie krańcówka podaje masę na moduł komfortu gdy drzwi są zamknięte , a jak drzwi się otworzy masa zanika.
    W opcjach alarmu mam tylko wybór sygnału z krańcówki + lub -

    Jak w takim razie rozwiązać problem z podłączeniem tych krańcówek?

    Myślałem o przekaźniku, ale jest to niezbyt doskonałe rozwiązanie, bo gdy samochód będzie zamknięty non - stop będzie pobór prądu na cewkę przekaźnika.
    Słyszałem coś że można użyć tranzystora, ale nie mam pojęcia jak to zrobić.
  • Poziom 43  
    Podepnij się pod lampkę podsufitki
  • Poziom 11  
    W tym problem, że moduł komfortu wygasza lampkę po co najmniej minucie od zamknięcia drzwi.
    Poza tym muszę rozróżnić drzwi kierowcy od pozostałych.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Podpięcie alarmu pod lampke oświetlenia wnętrza czyli do jednego z wyjść modułu GEM który steruje oświetleniem wnętrza spowoduje , że po 30 minutach włączy się alarm.
    To taki prezent od Forda ;)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    norbert.s. napisał:
    Do autora tematu. Mamy w firmie czteroprzewodowe inwertery zamieniające zanik masy na masę, zrobione kiedyś właśnie pod Forda.
    Poproś jakiegoś elektronika, żeby Ci coś takiego zrobił.


    A mógł bym taki inwerter (1 szt.) u Ciebie zakupić? Tylko w grę wchodzi przesyłka.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Na "30-minutowy prezent od Forda" wystarczy opornik.
    Inwerter zamieniający zanik masy na masę to "eleganckie" rozwiązanie.
  • Poziom 11  
    CameR napisał:
    Na "30-minutowy prezent od Forda" wystarczy opornik.

    Mógł byś trochę rozwinąć. W którym miejscu i jaki?
  • Poziom 11  
    No wszystko ok. Tylko jak ten inwerter wykonać?
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Wszystkie informacje o 15:10 wysłałem na PW, więc po co to pytanie?
  • Poziom 11  
    Dzięki wielkie za pomoc, szczególnie dla kolegi CameR
  • Poziom 11  
    Krańcówka drzwi + bagażnik (lampka sufit.) -- siwy + żółty pasek DUŻE SZARE złącze moduł GEM. Fiesta 1,4 tdci 2008r. Alarm Tytan ds 300. Działa bez zarzutu już drugi rok, alarm nigdy się nie wzbudza samoistnie, reaguje na każde otwarcie drzwi lub bagażnika w stanie uzbrojonym, poza tym, nie rozumie, po co chce kolega rozróżnić drzwi kierowcy od pozostałych. Kolega milejow podał dobrą podpowiedź. Kolega CameR na trudny przypadek również podał właściwe lekarstwo. Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    A Tytan ma możliwość zaprogramowania wejścia alarmowego w konfiguracji zaniku masy...:)
  • Poziom 11  
    Oprócz drzwi kierowcy. Kierowca tylko masa lub +
  • Poziom 11  
    Tytan ma możliwość zaprogramowania wejścia alarmowego w konfiguracji zaniku masy, parametr 10 - poziom 5 lub 6.
  • Poziom 9  
    Jak końcu sobie poradziliście? Jak zrobić ten invenit? Dzięki za pomoc ;)
  • Poziom 27  
    CameR napisał:
    Na "30-minutowy prezent od Forda" wystarczy opornik.
    Inwerter zamieniający zanik masy na masę to "eleganckie" rozwiązanie.


    A ten opornik to dla podciągnięcia wyjścia do + 12v czyli równolegle między +12V a wyjście podsufitki włączacie? Macie może jakiś schemat z oznaczeniami kolorów do tej fiesty (2002) bo dzisiaj będę taką robił a nie chce mi się walczyć z szukaniem przewodów. Pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    WITAM
    mam podobny problem mianowicie przy otwartych drzwiach mam 2,7V z krańcówki po zamknięciu 0V, gdy drzwi zamknięte potrzebuję 12V na centralkę alarmu podać, gdy otwarte 0V. Oświetlenie wewnętrzne odpada ze względu na opóźnienie wyłączenia (sygnalizacja nie zamkniętych drzwi), czy mogę przez przekaźnik jakoś to wysterować jeśli tak to proszę o jakiś schemat
    Problem dotyczy Ford Fusion 1.4 2003r. to samo co Fiesta
  • Poziom 23  
    Ja podpinałem pod oświetlenie na GEM-ie przewód niebieski/czarny,normalna masa po otwarciu drzwi,żadnych diod,przekażników na przewodzie plusa lampki (nic nie wzbudza się po 30-40min), montowany alarm seo pilotowy 3 tygodnie temu do 6x Fusion 2004r.-wszystkie gonią bez problemu

    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    Zgadza się -jest brak rearmingu, pozostałe rzeczy działają