Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 - dziwny wskaznik paliwa

03 Paź 2004 20:39 8450 12
  • Poziom 27  
    Założyłem instalacje gazową w moim samochodzie Peugeot 406 i zauważyłem ciekawe zjawisko. Pomimo jezdzie na gazie wskaznik paliwa opada w dół. Po pewnym czasie dochodzi do rezerwy ,chociaż bak jest prawie pełny. Myśle że wskażnikiem steruje komputer, który zlicza wtryski. Korekta wskazan nastepuje dopiero po tankowaniu. Mam pytanie jak wskaznik mozna oszukac i w ogóle jak komputer zauwaza tankowanie.
  • Poziom 15  
    Może jednak silnik dostaje też paliwo , albo jest gdzieś nieszczelność .
    A co do sterowania wskaźnikiem przez komp w innych autach pewnie bym się śmiał , ale france mają talent do udziwnień .
  • Poziom 2  
    W swojej 406-ce miałem zgoła inne zjawisko.Podczas dłuższej jazdy wskażnik zużycia paliwa wolniej zmierzał ku ''rezerwie''niż było naprawdę.Skutek był taki,że 2 razy auto zatrzymało mi się z powodu braku paliwa mimo,że wskaznik pokazywał paliwo w zbiorniku.Antidotum-po dłuższej jezdzie z paliwem w okolicach rezerwy,by mieć autentyczne wskazania musiałem wyłączyć stacyjkę (wyłączyć silnik i ponownie uruchomić).
    Coś te PEUGEOTY mają......
  • Poziom 27  
    Mam ponad połowę baku a wskażnik pokazuje rezerwę. Mam wrażenie że wskaźnik nie ma nic wspólnego z tym co sie dzieje w zbiorniku. Tylko czasami następuje weryfikacja wskazań. Potem wskażnik przesuwa sie w dół zgodnie z ilością wtrysków z komputera. Pytanie tylko jak wygląda ta weryfikacja. Jak ją wymusić. Kiedy tylko zatankuje śladową ilość paliwa od razy wskażnik wstaje i pokazuje właściwą wartość. Ale jak on to zauważa. Próbowałem zwierać i rozwierać obwód pływaka ale to nic nie daje.
  • Poziom 18  
    Odpowiedz jest prosta-ten wskaznik w peugotach działa trochę inaczej niż w innych autkach,a mianowićie pomiar następuje na zasadzie próbkowania oporności czujnika.Reasumując on nie pokazuje bieżącego!!! stanu paliwa,ma to na celu unknięcie wahań wskaznika-w efekcie jest czasem na odwrót czego dowodem jest ten post .Tak jak kolega waldix9 napisał aby odswiezyc wskazania należy przekręcic na nowo stacyjkę ,bo normalnie odswiezane są wskazania bodajże co kilka minut.Miałem taką usterkę że poprostu czujnik nie kontaktował w koszu ssącym i też nastpowały takie anomalia o których piszecie-pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Napewno tak nie jest. Gdyby tak było to po jakimś czasie wskaźnik zacząłby pokazywać prawidłowo, a tak już od miesiąca ( ponad 2000km) pokazuje skrajną rezerwe. Wystarczy że naleję 5 litrów paliwa do zbiornika ( który jest prawie pełen) i natychmiast wskaźnik wstaje.
    A może jest tak że po nalaniu paliwa następuje jakieś zwarcie końcówki pływaka z masą ( pompy paliwa) i po tym komputer rozpoznaje że ma zrobić korektę wskazań.
  • Poziom 12  
    Ja mam to samo
    czujnik jest podłączony do kompa w samochodzie
    Czyli w momencie tankowania następuje zmiana opornosci czujnika na wyższą i wtedy komp zapisuje wartośc odczytana z czujnika.
    W czasie jazdy komputer liczy zużycie z wtrysków tak jak do komputera pokładowego. a wartośc z czujnika paliwa w zbiorniku nie jest brana pod uwagę.
    Podobno jest jakiś układ elektroniczny który eliminuje tę wadę, ale jeszcze nie znalazłem
  • Poziom 2  
    Witam.
    Pozwolę sobie odgrzać nieco ten temat, niechcąc zakładać nowego. Mam podobny problem i może do tej pory znalazł już ktoś rozwiązanie.
    Poniżej opiszę dokładnie o co mi chodzi.

    Zacznę od tego, że posiadam 406 2.0 16V, rocznik 2003 z sekwencyjną instalacją gazową.
    Problem sprowadźa się do wskaźnika poziomu paliwa. Wskazówka jest cały czas na "zero", co komputer po każdym uruchomieniu silnika sygnalizuje jako "brak paliwa". Poza tym nic się nie dzieje. Nie wiem tylko jaki stan benzyny mam w baku. Co zrobić aby za każdym razem po uruchomieniu silnika wskazówka pokazywała faktyczny stan paliwa w baku.?

    Kiedy kupowałem ten samochód poprzedni właściciel wspomniał o tym, przekazując mi to co powiedziano mu w warsztacie, w którym była zakładana instalacja gazowa. "W Peugeot'ach 406 2.0 16V od rocznika 2002 jest problem z wskaźnikiem paliwa i jak narazie nic nie można na to poradzić, trzeba się do tego przyzwyczaić"

    Mi udało się ruszyć wskazówkę poprzez dolanie do baku ok 10 litrów benzyny. Wskazówka zaczęła pokazywaś stan paliwa, ale niestety jeżdźąc na gazie, wskażnik paliwa cały czas opada do zera. Poprosu komputer mysli, że samochód jedzie na benzynie i oblicza ile kilometrów zostało do następnej stacji benzynowej. Dolewać paliwa nie mogę co chwile, bo przecierz go nie spalę jeżdźąc na gazie, więc nie jest to rozwiązanie problemu.

    Próbowałem teź resetować komputer poprzez odpięcie akumulatora. Działa, ale nie za każdym razem, można powiedzieć, że prawie wogóle.

    Byłem wczoraj na przeglądzie instalacji gazowiej i wspomniałem o tym gazownikowi. Stwierdził, że "nie ma problemu, założymy emulator pompy paliwowej i wskazowka poziomu paliwa po każdym uruchomieniu silnika będzie pokazywać faktyczny stan paliwa w baku, koszt takiego urządzenia to 120 zł".
    Doszedłem do wniosku, że taką cenę mogę przełknąć. Pracownik warsztatu wziął się do pracy, dostał się do pompy podpiął urządzenie i ... nici z tego, wskazówka dalej jest na zerze. Próbowali, kombinowali, dzwonili do swojej centrali z pytaniem, czy rozwiązał już ktoś podobny problem, ale i tam nie spotkali się z czymś takim.
    Z tego co zdołałem się dowiedzieć to od mojej pompy paliwa idą dwa przewody. Jeden przewód podpięty jest do wskazówki, a drugi do rezerwy. Są to stwierdzenia pracowników tegoż warsztatu więc nie wiem czy jest to zgodne z prawdą. Podpięcie emulatora do jednego z przewodów nic nie daje, a próba założenia dwóch, to już podwójny koszt, a i efekt może nie być zgodny z oczekiwaniem, ponieważ nigdy tego nie robili.
    Ponoć takie podłączemnie pompy paliwa z wskaźnikem poziomu tegoż paliwa jest robione w Peugeot'ach 406 od rocznika 2002. Możliwe, że jest to prawda skoro w starszych modelach z LPG, nikt nie zgłaszał takiego problemu.

    Tak to oto wygląda mój problem ze wskaźnikiem paliwa w przypadku zamontowanej instalacji gazowej. Nie jest to aż tak wielki problem, ale strasznie nie lubię jak coś w samochodzie nie działa. Da się z tym jeździć tylko trzeba mniej więcej wiedzie ile jest benzyny w baku (na przysłowiowego czuja)
    Gdyby ktoś jednak zetknął się z takim problemem i udało się go rozwiązać to będzę wdzięczny za informacje.
  • Poziom 1  
    Mam ten sam problem a ostatnio to źle działa też prędkościomierz i obrotomierz. Wina głównie leży po stronie licznika firmy SAGEM(jest wadliwy) wystarczy że lekko w niego puknę i działa dobrze.
  • Poziom 9  
    Tez mam problemy z prędkościomierzem i wskaźnikiem paliwa. Jeżdżę na wskazania kilometrów.
    Kiedys czytałem post na stronach fun clubu, że trzeba ponownie dobrze polutowac ścieżki. Stąd to jak pukniesz to zadziała, na chwilę itd.
  • Poziom 9  
    Temat bardzo stary, ale odgrzeję dla potomnych. Pompa zlicza ilość paliwa po każdym tankowaniu, a zużycie liczy tak jak pisaliście z wtrysków. Skąd wie że było tankowanie ? Ponieważ reaguje na czujnik otwarcia wlewu. Wystarczy podłączyć pod pompę obwód imitujący otwarcie wlewu po przekręceniu kluczyka i pompa za każdym razem zliczy ponownie ilość paliwa w baku.
  • Poziom 11  
    Według mnie to Francuzi tak mają. Rok temu robiłem prawko kat. B na samochodzie Renault Clio IV generacji z silnikiem 1.2 z lpg. Tam sytuacja była taka sama- jazda na gazie, paliwa w zbiorniku mało i w pewnym momencie rozlega się dźwięk ostrzegawczy i zapala się rezerwa. Ale gdy zadusiłem silnik i ponownie odpaliłem, wskazówka powędrowała wyżej i rezerwa nie świeciła a za paręnaście kilometrów znowu dźwięk i rezerwa. Instruktor mi powiedział że te auta tak mają. Pomimo jazdy na gazie benzyny na zegarze ubywa a w rzeczywistości ani kropli.
  • Poziom 30  
    Citroen C5 2006 ma tak samo.Pokazuje co powinno być a nie ile jest.Francuzy :)