Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw sharan mam za duże ciśnienie w układzie chłodzenia

pietjanr2 29 Nov 2010 20:48 38809 12
  • #1
    pietjanr2
    Level 10  
    Witam wszystkich i proszę o pomoc.

    Mam wv Sharan 1.9 TDI 110 KM, 1997r.

    Mój problem polega na tym że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia tworzy się duże ciśnienie.
    Wymieniłem termostat i problem został.
    Mechanik kazał wymienić korek, więc to zrobiłem i nadal to samo.
    Wymieniłem też czujnik temperatury w chłodnicy i też nie pomogło.
    Wcześniej wymieniałem rozrząd, pompa wody została ta sama bo miałem na niej najechane dopiero 70 tyś km.
    Zbadałem uszczelkę pod głowicą na stacji diagnostycznej wodnym roztworem i uszczelka w porządku.
    Najbardziej to martwi mnie to że przy jeździe 100-120 km/h rośnie temperatura płynu z 90 stopni do 100-110 i podobnie temp. oleju.
    Przed wymianą czujnika temperatury wyrzucało mi płyn korkiem, lecz po jego wymianie już mi go nie wyrzuca, tyle że martwi mnie ta rosnąca temperatura na zegarze i spore ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym.

    CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ TAKICH PROBLEMÓW

    Jak ktoś może mi pomóc to bardzo proszę bo wyczerpały mi się pomysły :?::?::?:
  • #2
    wopor
    Level 32  
    Witam, cisnienie w układzie jest na poziomie 1,5 bara, a wentylator ci sie włącza ,niski bieg powinien się włączyc 92-97st, drugi bieg 99-105st, może to twoim zdaniem duże ciśnienie? a jest ok?.
  • #3
    pietjanr2
    Level 10  
    Mechanik podpinał sharana pod vag-a i wszystko było ok

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wentylator włącza się prawidłowo, a jak mam sprawdzić te ciśnienie czy jest 1,5 bara???

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jak odkręcę korek w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku to podnosi mi się poziom płynu z minimum na wysokość pełnego zbiorniczka pod sam korek, czy to normalne? A przy tym coś bulgocze w przewodach.
  • #4
    dizba
    Level 32  
    Witam
    To jest typowy objaw wypalonej uszczelki albo pękniętej głowicy.
  • #5
    pietjanr2
    Level 10  
    Jeżeli to uszczelka to czy mogę tak jeździć??
    Bo przy spokojnej jeździe nie łapie temperatury.
  • #6
    T5
    Admin of Cars group
    pietjanr2 wrote:
    Jeżeli to uszczelka to czy mogę tak jeździć??
    Bo przy spokojnej jeździe nie łapie temperatury.
    Ależ oczywiście że możesz tak jeżdzic aż zajeżdzisz silnik aż coś pęknie i pogruchocze a wtedy zaboli mocno w kieszeni.Teraz będzie o wiele taniej.
  • #7
    pietjanr2
    Level 10  
    Tyle że test płynnym roztworem nie wskazał na uszkodzoną uszczelkę, samochód moc swoją ma, nie przymula, odpala dobrze, nie kopci.
    A w zbiorniczku jest czysty płyn, nie ma śladów oleju itp.

    Więc to chyba nie raczej uszczelka i głowica??
  • #9
    ogur3k
    Level 33  
    Przecież wie lepiej i tak czy siak będzie z tym jeździć, no bo temperatury nie łapie przy normalnej jeździe :)
    Z takim podejściem to sprzedaj samochód, nie wiem czy obsługa rowera Cię nie przerośnie.
  • #10
    pietjanr2
    Level 10  
    Podejrzewam, że nie włącza się niski bieg wentylatora, tylko przy zagrzaniu włącza się ten drugi.

    Co odpowiada za włączanie się niskiego biegu wentylatora????

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czy może być wadliwy czujnik który znajduje się w przewodzie idącym w górną część chłodnicy??
  • #11
    majsster
    Level 23  
    Hmm, nie wiem czy w sharanie są zastosowane uszczelki pod tulejami cylindrów ale jeżeli są to chyba trzeba będzie je wymienić, ponieważ przez nie wzrasta ciśnienie układu chlodzenia ;)
  • #12
    stan2300
    Level 17  
    witam i proponuje sprawdzic droznosc przewodu odpowietrzajacego chlodnice ,jesli jest niedrozny to w chlodnicy powstaje korek powietrzny ,ktory powoduje ze przy zimnym silniku podnosi ci sie poziom w zbiorniczku bo jest powietrze w chlodnicy,cisnienie w ukladzie chlodzenia jest 1at.na tyle jest wyregulowany zawor w korku wlewu plynu ,przy pracujacym silniku odkrec korek i sprawdz czy z przewodu odpowietrzeniowego wyplywa plyn ,jesli wyplywa to powodem wzrostu cisnienia bedzie napewno sprawa przedmuchow kompresji do ukladu chlodzenia
  • #13
    pietjanr2
    Level 10  
    Witam wszystkich.
    Problem rozwiązany.
    Przyczyna: zapowietrzony układ chłodzenia.
    Skuteczna metoda jego odpowietrzenia:
    -wjechać przodem auta na wzniesienie, tak aby przód auta był wyżej, przy odpalonym silniku odkręcić korek i patrzcie czy od dołu ze zbiorniczka wyrównawczego wylatują duże bąble powietrza. U mnie tak było .
    Dzięki wszystkim za rady.
    Zanim zaczniecie naprawiać uszczelkę pod głowicą sprawdzicie wszystkie proste rzeczy: Korek, czy włącza się wentylator, czy pompa pracuje (czy wpływa na powrocie płyn do zbiorniczka), termostat.

    POzdrawiam