Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford mondeo 1.8td kombi ghia;niskie napięcie ładowania 11,9V

robroy123 29 Lis 2010 21:11 3301 7
  • #1 29 Lis 2010 21:11
    robroy123
    Poziom 9  

    Mam nowy akumulator varta silver 72ah(6miesięcy), napięcie na akumulatorze 10 minut po wyłączonym silniku 12,7v
    *Przy pełnym obciążeniu na wolnych obrotach mam napięcie na zaciskach akumulatora 11,9V
    Obciążenia, grzanie szyb przód(wyczuwalne obciążenie) tył; grzanie foteli(kierowca +pasażer);światła długie +przeciwmgielne przód, tył; klimatyzacja 18C maksymalne obroty, radio i oświetlenie kabiny
    *Przy włączonych światłach mijania 14,0V
    *brak problemów z rozruchem, nie dymi

    *************************
    mondeo 1.8td kombi ghia 2000r
    250 000km
    wyposażenie z mondeo ST200

    0 7
  • #2 02 Gru 2010 06:51
    robroy123
    Poziom 9  

    Po rozmowie z kilkoma mechanikami powiem że sytuacja jest prawidłowa. Nominalne napięcie ładowania wynosi 14.0V. Różnica napięć pomiędzy alternatorem a napięciem obciążonego akumulatora wymusza przepływ prądu z alternatora. Zatem różnica napięć wynosi 2.1V przy pełnym obciążeniu. Zabezpieczenie alternatora to 75A, więc jest wystarczające, pomimo że pobór przez obwody wynosi prawie 250A bez rozrusznika i świec żarowych. Akumulator stabilizuje napięcie i raczej nie polecam jazdy bez akumulatora-może ucierpieć elektronika.

    0
  • #4 02 Gru 2010 08:07
    viper555
    spec od auto-elektro

    robroy123 napisał:
    Po rozmowie z kilkoma mechanikami powiem że sytuacja jest prawidłowa. Nominalne napięcie ładowania wynosi 14.0V. Różnica napięć pomiędzy alternatorem a napięciem obciążonego akumulatora wymusza przepływ prądu z alternatora. Zatem różnica napięć wynosi 2.1V przy pełnym obciążeniu. Zabezpieczenie alternatora to 75A, więc jest wystarczające, pomimo że pobór przez obwody wynosi prawie 250A bez rozrusznika i świec żarowych. Akumulator stabilizuje napięcie i raczej nie polecam jazdy bez akumulatora-może ucierpieć elektronika.


    Zastanów się zanim coś napiszesz bo tu nie przedszkole.P

    0
  • #5 02 Gru 2010 09:30
    robroy123
    Poziom 9  

    Wolne obroty to 950, przy niższych temperaturach silnik ma obroty podwyższone do 1100- oczywiście przy zimnym silniku.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Viper555, jak chcesz błyszczeć wiedzą, to chętnie posłucham. Bo to forum dla potrzebujących pomocy. Prąd od alternatora do akumulatora to nie prąd od akumulatora do odbiorników. Czy może o co innego chodzi.

    0
  • #6 02 Gru 2010 10:54
    svavecone
    Poziom 24  

    Nie zastanawialem sie nigdy nad tym co sie dzieje dokladnie z napieciem podczas duzego poboru pradu .Jak ktos juz bawil sie w pomiary i posiada ta "madrosc" to prosze opisac .
    Na Twoim miejscu pobawilbym sie w pomiary zarowno napiecia ,jak i natezenia pradu ,najprostszym miernikiem "klemowym" na + baterii.
    Teoretycznie ,jak pobor pradu przez odbiorniki w aucie jest znikomy to alternator laduje akumulator i ,prawidlowo, podchodzi pod ~14 volt.( zmierzyc natezenie pradu) .Wlaczajac wszystko co sie da ,pobor pradu przez odbiorniki rosnie i teoretycznie akumulator zaczyna wspomagac alternator i kierunek pradu powinien sie zmienic ( pomiar natezenia z odwrotnym znakiem polaryzacji od pierwszego pomiaru).
    Ale co sie dzieje wtedy z napieciem ,przypuszczam ze spada ,i stad Twoje ~12 V .... potestuje z ciekawosci.

    0
  • #7 02 Gru 2010 15:44
    viper555
    spec od auto-elektro

    robroy123 napisał:

    Viper555, jak chcesz błyszczeć wiedzą, to chętnie posłucham. Bo to forum dla potrzebujących pomocy. P


    Właśnie widzę ilu osobom pomogłeś.P

    0
  • #8 02 Gru 2010 20:17
    robroy123
    Poziom 9  

    viper555 pomóż innym. zabłyśnij wiedzą, ja nikomu nie pomogłem, bo to ja szukam pomocy- co jest oczywiste

    0
  Szukaj w 5mln produktów