Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odpalanie diesla. 24V na rozrusznik?

Marix 01 Gru 2010 20:34 10020 39
  • #31
    Marix
    Poziom 13  
    Z tym, ze wszystkie rozwiązania związane z garażem, napięciem 230V etc odpadają.

    Cytat:
    Czyli zapewne nietykany od czasów "fabrycznych". Ile lat ma auto?
    A w pierwszym poście


    koniec 94 roku, sprowadzone gdzieś w 2000 z niemiec i chyba dwóch właścicieli w Polsce :lol: nie wiem czy auto nie było autem flotowym w Polsce.

    Także tego....


    Co do świec, powiem tak.

    Dwie zimy temu wyciagnąłem wszystkie świece z auta (auto paliło tak samo cięzko jak i dziś) celem ich sprawdzenia podłączając bezpośrednio do aku.

    Wszystkie grzały. Od tego czasu ich nie kontrolowałem, ale jako że auto od tego czasu nie pali gorzej, tylko tak samo źle, zakładam, ze gdyby świece się posypały, to przestałby palić wcale, lub gorzej :)

    Powiem tak, auto pełni role "lać i jeździć" z braku funduszy, a i tak było sporo większych wydatków.

    Jednak po wypłacie odstawie go do serwisu specjalizującego sie w fordach... niech kombinują, szarpne sie na świece BERU, a jak nie uda się odnaleźć pozostałych przyczyn zakupię rozrusznik od focusa :)
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #32
    vorlog
    Poziom 34  
    Marix napisał:

    Powiem tak, auto pełni role "lać i jeździć" z braku funduszy, a i tak było sporo większych wydatków.

    Skąd ja to znam... :D
    Zanim odstawisz auto do serwisu lub też skombinujesz mocniejszy rozrusznik, złap się za klucze, skrobak, szczotkę drucianą- rozkręć wszystkie połączenia wysokoprądowe (grube kable :) ) między akumulatorem, rozrusznikiem, masą, alternatorem i zrób je na wysoki połysk, mają być idealnie czyste w miejscach styku.
    Wyciągnij rozrusznik, wymień wszystkie tulejki ślizgowe plus szczotki, wyczyść dokładnie komutator. Mała uwaga- nie wiem, jak ten rozrusznik jest mocowany do silnika, nie tykałem się tych aut, ale jeżeli podobnie jak w VW, i ma wystającą końcówkę wałka, to w gnieździe w którym jest mocowany też siedzi tulejka- koniecznie wymień, w razie kłopotów z wyjęciem można się posłużyć wkręcając w nią gwintownik o odpowiednim rozmiarze, ale jak pisałem, nie znam tego rozrusznika. Może koledzy podpowiedzą.
    To może się wydać śmieszne, ale faktycznie niewielki nawet luz na tulejkach potrafi pozbawić rozrusznik połowę mocy.
    Dopiero konkretnie zrobiony rozrusznik pozwoli osądzić, czy jest sens kombinować z wynalazkami. Taki "remont" jak opisałem to kwestia paru marnych groszy i kilku godzin roboty, no, może jeżeli zajdzie potrzeba przetoczenia wypalonego komutatora, to nie obejdzie się bez tokarza.
    V.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #33
    MinisterQ
    Poziom 18  
    Nie tylko świece i rozrusznik, ale jeszcze zmień ten automat (przekaźnik) do świec.
    Świece nie wystarczy że grzeją - muszą się nagrzewać począwszy od czubka, i maksymalnie do połowy żarnika. Połączenie świec z listwą zasilającą musi być czyste i pewne. Podobnie jak połączenie listwy z przekaźnikiem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    vorlog napisał:
    nie wiem, jak ten rozrusznik jest mocowany do silnika, nie tykałem się tych aut, ale jeżeli podobnie jak w VW, i ma wystającą końcówkę wałka, to w gnieździe w którym jest mocowany też siedzi tulejka


    Mocowanie na trzy śruby do skrzyni biegów (i czasem dodatkowy płaskownik przymocowany na dwie śruby od tyłu rozrusznika i na jedną do bloku silnika), zębatka rozrusznika bezpośrednio do koła zamachowego (żadnych dodatkowych tulejek).
  • #34
    vorlog
    Poziom 34  
    MinisterQ napisał:
    Nie tylko świece i rozrusznik, ale jeszcze zmień ten automat (przekaźnik) do świec.
    Świece nie wystarczy że grzeją - muszą się nagrzewać począwszy od czubka, i maksymalnie do połowy żarnika. Połączenie świec z listwą zasilającą musi być czyste i pewne. Podobnie jak połączenie listwy z przekaźnikiem.

    Dokładnie tak. Również bezpiecznik świec (paskowy zapewne).
    Jeżeli rozrusznik ma podobną konstrukcję wyjścia napędu jak ten
    Odpalanie diesla. 24V na rozrusznik?
    to oczywiście, tulejki dodatkowej nie ma, ja miałem na myśli takie rozwiązanie:
    Odpalanie diesla. 24V na rozrusznik?
    który ma wałek podparty w gnieździe mocowania.
    Dzięki za info :)
    V.
    EDIT: Poprawiłem obrazki
  • #35
    MinisterQ
    Poziom 18  
    Odpalanie diesla. 24V na rozrusznik?

    Jak powyżej. To jest rozrusznik do tego silnika.
  • #36
    tocka
    Poziom 23  
    Koledzy a jak by mu dorobić małą instalacyjkę z samo startu lub, plaka ? :D
  • #37
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    W mojej byłej Sierr-ce 2,3D "patent 24" wyglądał tak: W oryginalnej instalacji na plusowym czopie akumulatora wydzieliłem gruby przewód idący TYLKO do rozrusznika (reszta przewodów zasilająca instalację pojazdu pozostała bez zmian). Ten przewód był przykręcany do klemy zwykłą nakrętką motylkową.
    W bagażniku leżał sobie akumulator z dwoma przewodami po ok. 1m. Rano wyciągałem akumulator (lub nie wyciągałem: zależnie od temperatury!), odkręcałem motylka na akumulatorze oryginalnym, i minus akumulatora dodatkowego łączyłem z miejscem na klemie w aucie, a plus dołączałem identycznym motylkiem do wiszącego kabla prowadzącego do rozrusznika.
    I Heja! :)
    Jak na 12 czasami nie chciał palić wcale, to na 24 odpalał w ciągu 1-3 sekund! Jak już rano odpalił, to później w ciągu dnia nie było problemu z odpalaniem na 12. Przejeździłem tak ze trzy zimy - rozrusznik nie odniósł żadnej zauważalnej szkody.
  • #38
    Marix
    Poziom 13  
    Na początek wyklucze przeklętą pompkę paliwa i pominę ją, bo mam co do niej poważne wątpliwości. Jest do tego stopnia zużyta membrana że przy ostatniej wymianie filtra paliwa, nie było sposobności zaciągnąc paliwo z baku przy użyciu tej pompki..

    Pytanie brzmi jakiego filtra użyć do testu, takiego który mogłby już zostać jeśli auto zacznie palić lepiej? Niektórzy zakładają zwykły filtr przepływowy (przezroczysty). czy to dobry pomysł? spelni wymagania?

    Jeśli nie to, jakiego filtra użyć? Wiem, że można dać filtr od 1.8 TD tyle że z pompą Boscha. A mniejszy do testu, nie wymagający obejmy? W przepływowych nie ma odstojnika, więc wg mnie to zły pomysł.

    Do tego filtru dorzuce pompkę gruszkę. Dać ją za filtrem czy przed filtrem?

    Drugie pytanie.

    Niektórzy w starych dieslach zakładają dłuższe świece żarowe, czy jest tu taka możliwość? jeśli tak to jakie?

    Jeśli nie, to jakie mu założyć? Beru GV 666?

    Co do rozrusznika to z focusa diesla pasuje bez przeróbek? Kupić nowy czy używany? Używany to loteria, a nowy pewnie zamienniki które nie są rewelacyjne?
  • Pomocny post
    #39
    MinisterQ
    Poziom 18  
    Cytat:
    Pytanie brzmi jakiego filtra użyć do testu, takiego który mogłby już zostać jeśli auto zacznie palić lepiej? Niektórzy zakładają zwykły filtr przepływowy (przezroczysty). czy to dobry pomysł? spelni wymagania?


    Taki będzie dobry:
    http://allegro.pl/ford-escort-1-8d-93-fiesta-1-8d-filtr-paliwa-pp838-i1310429398.html
    Odpalanie diesla. 24V na rozrusznik?

    Cytat:
    Jeśli nie to, jakiego filtra użyć? Wiem, że można dać filtr od 1.8 TD tyle że z pompą Boscha. A mniejszy do testu, nie wymagający obejmy?


    Teoretycznie nada się każdy przepływowy, z końcówkami na węże 8mm, do diesla.

    Cytat:
    Do tego filtru dorzuce pompkę gruszkę. Dać ją za filtrem czy przed filtrem?


    Za filtrem, zaraz przed pompą. Dzięki niej łatwiej będzie odpowietrzyć układ, i napełnić filtr paliwem.

    Cytat:
    Drugie pytanie.

    Niektórzy w starych dieslach zakładają dłuższe świece żarowe, czy jest tu taka możliwość?


    Jest, ułatwia to rozruch. O tym też pisałem.

    Cytat:
    jeśli tak to jakie?

    Jeśli nie, to jakie mu założyć? Beru GV 666?


    Mogą być. Byle by długość żarnika wynosiła 21mm. I to jest maksymalna długość. Nie kupuj krótszych nawet jeśli Ci je będą proponować (17mm).

    Cytat:
    Co do rozrusznika to z focusa diesla pasuje bez przeróbek? Kupić nowy czy używany? Używany to loteria, a nowy pewnie zamienniki które nie są rewelacyjne?


    Pisałem już że 2.2kW z focusa pasuje bez przeróbek. Musisz mieć tylko porządny akumulator który to wszystko wytrzyma.
    Na nowy rozrusznik masz gwarancję, i w razie usterek możesz męczyć sprzedawcę.
  • #40
    Marix
    Poziom 13  
    Okey, dzięki wielkie:)