Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat ibiza 1,4 tdi 2003 ładowanie

29 Lis 2010 22:39 4407 8
  • Poziom 14  
    Mam problem z autem jak w temacie. Ładowanie w tym aucie pojawia się dopiero wtedy, kiedy silnik przegazuję do ok 3 - 3,5tys.obr. i wtedy już mogę puścić obroty i jest na poziomie 14,4V - bez przegazówki ładowanie równe napięciu akumulatora. Został wymieniony regulator napięcia (bosch) i nadal sytuacja podobna. Dodatkowo w trakcie jazdy potrafi samo się wyłączyć radio a następnie wspomaganie - w ESItronic wyczytałem, że taką funkcję posiada sterownik, że kiedy spada ładowanie, odłącza najmniej potrzebne odbiorniki... sygnał DFM czy coś takiego.
    pytanie, czy czujnik wałka bądź wału może mieć wpływ na działanie altka? Chodzi mi tu o obroty które musi osiągnąć alternator by ładowanie było na prawidłowym poziomie. Dodam, że przed wymianą regulatora kts wywalał błąd sygnału DF.

    Kolejne pytanie, jak zlokalizować czujnik kąta skrętu w tym aucie i jakie powinien mieć napięcie - rownież tu kts pokazuje błąd "brak napięcia"
    za podpowiedzi dziękuję
  • Poziom 21  
    Witam
    to bedzie raczej coś z mostkiem prostowniczym w alternatorze
  • Poziom 14  
    dziś wymontowałem alternator i zawiozłem do gościa, co naprawia takie rzeczy i okazało się, że jest w stanie idealnym... co dalej?
  • Poziom 19  
    A nie masz zamontowanego stalego wlaczania swiatel ??
  • Poziom 13  
    Czujnik kąta skrętu w tym aucie jest na przekładni kierowniczej tuż przy połączeniu z kolumną kierowniczą. W każdym przypadku z jakimi się spotkałem po uszkodzeniu tego czujnika paliła się lampka ostrzegawcza w liczniku. Faktem jest, że przy zbyt dużym spadku napięcia wspomaganie przestaje działać. Sprawdź przewód wzbudzania alternatora może coś z nim jest nie tak. Miałem takie przypadki.
  • Poziom 14  
    Właśnie na to wygląda, bo nawet nie świeci lampka ładowania. Wymontowałem zegary, zawiozłem do znajomego by sprawdzić - dioda działa, więc poskładałem i auto oddałem... niezrobione. Chciałbym jednak dowiedzieć się, o co tu lata, sprawdziłem już chyba wszystko, aefektu brak...
  • Poziom 39  
    mariuszek1978 napisał:
    Właśnie na to wygląda, bo nawet nie świeci lampka ładowania. Wymontowałem zegary, zawiozłem do znajomego by sprawdzić - dioda działa, więc poskładałem i auto oddałem... niezrobione. Chciałbym jednak dowiedzieć się, o co tu lata, sprawdziłem już chyba wszystko, aefektu brak...


    Wyjmij przewód od wzbudzenia i dotknij do masy, ma się zaświecić dioda od ładowania, jeżeli się nie świeci to przewód do przeglądu.
  • Poziom 15  
    W okolicy rozrusznika masz przegnity(przerwany) przewód który idzie od alternatora. Taki cienki koloru nie pamiętam. Ewentualnie może to być w okolicach wchodzenia wiązki na lewą podłużnice.
  • Poziom 13  
    W takim wypadku gdy nie świeci kontrolka ładowania na 100% masz uwalony przewód wzbudzania. Zazwyczaj się urywa po między podłóżnicą a alternatorem. Zastosuj się do poprzedniego postu.