Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Punto I - odcięcie pompki paliwa

bingoo 29 Nov 2010 23:22 31276 44
  • #1
    bingoo
    Level 16  
    Witam mam punto wersja pierwsza z 1998r samochód nie chciał odpalić wyczyściłem świece sprawdziłem filtr po złożeniu odpalił dodam ze wyjąłem na godzinę akumulator żeby go naładować. Po przejechaniu 1km znowu nie chciał odpalić sprawdziłem pompkę i okazało się ze nie podaje paliwa wymieniłem na nową przy wymianie również odłączyłem akumulator też mniej więcej na godzinę. Po złożeniu samochód odpalił i znowu ten sam problem po kilometrze zgasł i pompka znowu nie podaje paliwa nawet jej nie słychać. Więc moje pytanie co może być uszkodzone? Myślę o dwóch rzeczach o komputerze i przekaźniku paliwa żadnej nie sprawdzałem. Zastanawiałem się jeszcze czemu jak odłączyłem na dłuższy czas akumulator to samochód odpalił. Proszę o pomoc.
  • #2
    lukasz.1889
    Level 21  
    Witam
    to punto ma chyba przy siedzeniu kierowcy wyłącznik wstrząsowy,poprostu go wciś i to pewnie bedzie przyczyna
  • #3
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    jest w prawym słupku, nie pod siedzeniem, nie on jest winien.
  • #4
    lukasz.1889
    Level 21  
    Witam
    pod maską przy filtrze powietrza jest przymocowana osłonka do kabiny pod którą jest przekaznik i bezpiecznik,sprawdz to
  • #5
    bingoo
    Level 16  
    Bezpiecznik sprawdziłem koło tego przekaźnika i jest dobry samego przekaźnika nie umiem sprawdzić będę musiał kupi taki i go zamienić. A jeśli chodzi o ten wyłącznik wstrząsowy nie wiem czy chodzi o to ale między drzwiami a siedzeniem kierowcy jest taka jakby gumka nie wiem czy to o to chodzi ale po wciśnięciu tego niestety samochód nie odpalił.
  • #6
    bingoo
    Level 16  
    Witam ponownie dziś kupiłem przekaźnik wymieniłem go i samochód dalej nie odpala.
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    bingoo
    Level 16  
    Podstawowa rzecz bezpiecznik pod maską samochodu pod czarną osłonką mniej więcej na środku u mnie zaśniedział i to było przyczyną.
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    ladamaniac
    Level 39  
    middy1983 wrote:
    Cztery pompki paliwa milczą!
    middy1983 wrote:
    Gaźnik i wtrysk sprawdzałem w innym Punto 1.1
    middy1983 wrote:
    W samym złączu na jednym pinie jest +12V więc ... 2 x +12V = zwarcie
    middy1983 wrote:
    Znalazłem ten wyłącznik...
    middy1983 wrote:
    Jakaś jednorazowa zabawka
    middy1983 wrote:
    Nie róbmy żartów.
  • #11
    tzok
    Moderator of Cars
    Ten wyłącznik rozłącza obwód pompy (jak wyskoczy w momencie uderzenia), wciśnięcie go zamyka obwód i pozwala na zasilanie pompki paliwa. W normalnej pozycji jest wciśnięty i oba jego styki są zwarte ze sobą, przy mocniejszym uderzeniu wyskakuje i rozłącza obwód... i w żadnym Puncie nie było nigdy gaźnika.

    Pompka nie ma sterowania ze stacyjki tylko z głównego przekaźnika zasilania pod maską.
  • #12
    Anonymous
    Anonymous  
  • #13
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie wiem co tam masz, ale oryginalnie wyłącznik inercyjny tylko przerywa obwód, nie robi żadnego zwarcia ani nie pali żadnego bezpiecznika. Nie ma też żadnego elektrozaworu na filtrze paliwa. Filtr paliwa jest pod podwodziem, przed prawym tylnym kołem.

    Wyłącznik rozłącza obwód MASOWY pompy paliwa:
    Punto I - odcięcie pompki paliwa
    25 - pompa paliwa
    26 - wyłącznik inercyjny

    Zwarcie 12V z 12V nijak bezpiecznika nie spali ani żadnego spięcia nie zrobi.
  • #14
    ladamaniac
    Level 39  
    Albo jest w aucie siano z wiązki, albo kolega coś źle narysował. Schemat do ręki i sprawdzamy. Co do admina, to faktycznie temat powinien wylądować co najmniej w piaskownicy.
    Nie ma tam żadnego gaźnika tylko wtrysk jednopunktowy, gaźnik "elektroniczny" miały np Cinquecento na Aisanie albo Audi B3 na Pierburgu.
  • #15
    Anonymous
    Anonymous  
  • #16
    sandamiano
    Level 30  
    middy1983 masz trzy przewody przy czujniku bo pewnie masz tak że kiedy zadziała wyłącznik przeciążeniowy to na liczniku pojawi się komunikat "FPS ON" - zadziałanie zabezpieczenia przeciwpożarowego po zderzeniu i to na tym trzecim przewodzie by był sygnał dla komunikatu.
    Powinno być jak na schemacie tzok-a . Fiaty (punto SC CC) mają na wyłączniku przeciążeniowym masę a nie plus.
  • #17
    tzok
    Moderator of Cars
    W Punto I pompa paliwa nie ma żadnego zaworu ciśnieniowego, to jest klasyczny układ z powrotem paliwa, więc elektrozawór na wylocie pompy nie ma racji bytu.

    Ty masz rocznik '98 więc model przejściowy, możliwe że coś tam jest zmienione, ale żadnego wskaźnika działania systemu FPS nie było. Wyłącznik inercyjny był przełącznikiem i miał 3 piny ale w Punto I ten 3ci pin był niewykorzystany.

    Mnie by takie rozwiązanie nie satysfakcjonowało, był jakiś system to ma być i działać jak producent przewidział, a nie bylejakość pt. "ważne, że jeździ".
  • #18
    Anonymous
    Anonymous  
  • #19
    tzok
    Moderator of Cars
    To jak rocznik '95 to nie ma cudów - fabrycznie musiało być tak jak pisałem i jak jest na schematach... pewnie auto naprawiane w stodole i takie efekty, ciekawe co jeszcze tam ciekawego znajdziesz.
    Kontrolki "FPS on" nigdy nie było, komunikat był na wyświetlaczu LCD w zegarach i to od Grande Punto MY08.
  • #20
    Anonymous
    Anonymous  
  • #21
    tzok
    Moderator of Cars
    middy1983 wrote:
    Nie uwędzę pompki paliwa prowadząc do niej nową masę i plus ze stacyjki???
    Na chwilę możesz coś takiego zrobić ale skoro auto jeździ na LPG to przekaźnik działa. Jeśli włączysz zapłon a nie uruchomisz silnika to pompa po chwili się wyłączy. W stacyjce nie ma masy.

    Przewód zasilający z przekaźnika do pompy przechodzi przez skrzynkę bezpieczników (6).

    Przewód masowy od pompy na pewno nie dochodzi do przekaźnika głównego, kończy się na punkcie masowym karoserii (a z drugiej na złączu pompy).

    Przekaźniki przełączają jedynie zasilanie, ich cewki są sterowane masą podawaną z ECU.

    middy1983 wrote:
    Na plusie oczywiście zrobił bym na szybcika włącznik by po przejściu na LPG pompkę wyłączyć...
    Nie ma takiej potrzeby, układ jest "z przelewem" i pompa może sobie pracować. Jak chcesz zrobić odcięcie to zrób to z głową - przekaźnik wpięty SZEREGOWO (styki COM i N.C., czyli normalnie ZWARTE) z wyłącznikiem inercyjnym a sterowany równolegle z elektrozaworem LPG - tym sposobem włączenie LPG wyłączy pompę benzyny ale w razie np. awaryjnego przejścia na benzynę pompa sama się załączy. Alternatywnie możesz się wpiąć szeregowo z przekaźnikiem zasilania pompy po stronie "+" - tak masz wygodniej, bo wszystko pod maską.
  • #22
    sandamiano
    Level 30  
    Dochodzi plus do pompy paliwa? Jeśli nie to szukaj w przewodzie od przekaźnika(pin 4 przekaźnika wg schematu) do wtyczki pompy paliwa. Tak samo masa musi dochodzić stale jeśli przełącznik bezwładnościowy jest wciśnięty.
    Ja mam w innym fiacie zastosowany przekaźnik jak napisał tzok. Przekaźnik z pinem 87a (NC). Zasilanie cewki przekaźnika plusem dałem z elektrozaworu butli LPG z bagażnika, przekaźnik przy samej wtyczce pompy. W chwili zasilenia tego elektrozaworu (przejście na LPG) przekaźnik wyłącza pompę paliwa.
  • #23
    Anonymous
    Anonymous  
  • #24
    tzok
    Moderator of Cars
    middy1983 wrote:
    Mógł by mi ktoś powiedzieć dlaczego w zaznaczonym miejscu jest takie rozwiązanie?
    Styki mają znormalizowany przekrój, więc aby zwiększyć ich obciążalność zmostkowano dwa ze sobą.

    middy1983 wrote:
    Mój schemat wyglądał tak - dlatego zgłupiałem widząc dwie masy w obwodzie i zero plusa...
    Dobrze wygląda ten schemat, tylko przeoczyłeś na nim akumulator... trzeba czytać legendę.
  • #25
    Anonymous
    Anonymous  
  • #26
    ladamaniac
    Level 39  
    Masz schemat wewnętrzny przekaźnika, to do roboty, zamiast jednego zespolonego dajesz dwa zwykłe plus dwie diody i będzie ok. Albo tylko zastępujesz uszkodzony obwód jednym. Albo rozbierasz stary i patrzysz czy nie ma zimnych lutów.Pozostałe podzespoły zasilane z tego przekaźnika jak rozumiem mają zasilanie. Przy sprawdzaniu wziąłeś pod uwagę, że masz przekaźnik załączony na 3-4 sekundy po włączeniu zapłonu, a potem dopiero po uruchomieniu.
  • #28
    Anonymous
    Anonymous  
  • #29
    sandamiano
    Level 30  
    Takie połączenie zda egzamin. Ważne by w przekaźniku był styk rozwierny 87a. Co do przekaźnika zespolonego poczytaj jak to wygląda np w seicento SPI. Są tam dwa przekaźniki osobne i spełniają to samo zadanie.
  • #30
    Anonymous
    Anonymous