Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto I - odcięcie pompki paliwa

bingoo 29 Lis 2010 23:22 24214 44
  • #1 29 Lis 2010 23:22
    bingoo
    Poziom 16  

    Witam mam punto wersja pierwsza z 1998r samochód nie chciał odpalić wyczyściłem świece sprawdziłem filtr po złożeniu odpalił dodam ze wyjąłem na godzinę akumulator żeby go naładować. Po przejechaniu 1km znowu nie chciał odpalić sprawdziłem pompkę i okazało się ze nie podaje paliwa wymieniłem na nową przy wymianie również odłączyłem akumulator też mniej więcej na godzinę. Po złożeniu samochód odpalił i znowu ten sam problem po kilometrze zgasł i pompka znowu nie podaje paliwa nawet jej nie słychać. Więc moje pytanie co może być uszkodzone? Myślę o dwóch rzeczach o komputerze i przekaźniku paliwa żadnej nie sprawdzałem. Zastanawiałem się jeszcze czemu jak odłączyłem na dłuższy czas akumulator to samochód odpalił. Proszę o pomoc.

    1 29
  • #2 29 Lis 2010 23:49
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Witam
    to punto ma chyba przy siedzeniu kierowcy wyłącznik wstrząsowy,poprostu go wciś i to pewnie bedzie przyczyna

    0
  • #3 30 Lis 2010 04:56
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    jest w prawym słupku, nie pod siedzeniem, nie on jest winien.

    -1
  • #4 30 Lis 2010 08:28
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Witam
    pod maską przy filtrze powietrza jest przymocowana osłonka do kabiny pod którą jest przekaznik i bezpiecznik,sprawdz to

    0
  • #5 30 Lis 2010 16:20
    bingoo
    Poziom 16  

    Bezpiecznik sprawdziłem koło tego przekaźnika i jest dobry samego przekaźnika nie umiem sprawdzić będę musiał kupi taki i go zamienić. A jeśli chodzi o ten wyłącznik wstrząsowy nie wiem czy chodzi o to ale między drzwiami a siedzeniem kierowcy jest taka jakby gumka nie wiem czy to o to chodzi ale po wciśnięciu tego niestety samochód nie odpalił.

    0
  • #6 02 Gru 2010 08:31
    bingoo
    Poziom 16  

    Witam ponownie dziś kupiłem przekaźnik wymieniłem go i samochód dalej nie odpala.

    0
  • #7 06 Wrz 2013 15:55
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 07 Wrz 2013 17:25
    bingoo
    Poziom 16  

    Podstawowa rzecz bezpiecznik pod maską samochodu pod czarną osłonką mniej więcej na środku u mnie zaśniedział i to było przyczyną.

    0
  • #9 07 Wrz 2013 17:54
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 07 Wrz 2013 21:17
    ladamaniac
    Poziom 37  

    middy1983 napisał:
    Cztery pompki paliwa milczą!
    middy1983 napisał:
    Gaźnik i wtrysk sprawdzałem w innym Punto 1.1
    middy1983 napisał:
    W samym złączu na jednym pinie jest +12V więc ... 2 x +12V = zwarcie
    middy1983 napisał:
    Znalazłem ten wyłącznik...
    middy1983 napisał:
    Jakaś jednorazowa zabawka
    middy1983 napisał:
    Nie róbmy żartów.

    0
  • #11 07 Wrz 2013 22:14
    tzok
    Moderator Samochody

    Ten wyłącznik rozłącza obwód pompy (jak wyskoczy w momencie uderzenia), wciśnięcie go zamyka obwód i pozwala na zasilanie pompki paliwa. W normalnej pozycji jest wciśnięty i oba jego styki są zwarte ze sobą, przy mocniejszym uderzeniu wyskakuje i rozłącza obwód... i w żadnym Puncie nie było nigdy gaźnika.

    Pompka nie ma sterowania ze stacyjki tylko z głównego przekaźnika zasilania pod maską.

    0
  • #12 07 Wrz 2013 22:19
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 07 Wrz 2013 22:42
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie wiem co tam masz, ale oryginalnie wyłącznik inercyjny tylko przerywa obwód, nie robi żadnego zwarcia ani nie pali żadnego bezpiecznika. Nie ma też żadnego elektrozaworu na filtrze paliwa. Filtr paliwa jest pod podwodziem, przed prawym tylnym kołem.

    Wyłącznik rozłącza obwód MASOWY pompy paliwa:
    Punto I - odcięcie pompki paliwa
    25 - pompa paliwa
    26 - wyłącznik inercyjny

    Zwarcie 12V z 12V nijak bezpiecznika nie spali ani żadnego spięcia nie zrobi.

    1
  • #14 07 Wrz 2013 23:02
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Albo jest w aucie siano z wiązki, albo kolega coś źle narysował. Schemat do ręki i sprawdzamy. Co do admina, to faktycznie temat powinien wylądować co najmniej w piaskownicy.
    Nie ma tam żadnego gaźnika tylko wtrysk jednopunktowy, gaźnik "elektroniczny" miały np Cinquecento na Aisanie albo Audi B3 na Pierburgu.

    0
  • #15 08 Wrz 2013 08:46
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 08 Wrz 2013 11:31
    sandamiano
    Poziom 28  

    middy1983 masz trzy przewody przy czujniku bo pewnie masz tak że kiedy zadziała wyłącznik przeciążeniowy to na liczniku pojawi się komunikat "FPS ON" - zadziałanie zabezpieczenia przeciwpożarowego po zderzeniu i to na tym trzecim przewodzie by był sygnał dla komunikatu.
    Powinno być jak na schemacie tzok-a . Fiaty (punto SC CC) mają na wyłączniku przeciążeniowym masę a nie plus.

    0
  • #17 08 Wrz 2013 12:23
    tzok
    Moderator Samochody

    W Punto I pompa paliwa nie ma żadnego zaworu ciśnieniowego, to jest klasyczny układ z powrotem paliwa, więc elektrozawór na wylocie pompy nie ma racji bytu.

    Ty masz rocznik '98 więc model przejściowy, możliwe że coś tam jest zmienione, ale żadnego wskaźnika działania systemu FPS nie było. Wyłącznik inercyjny był przełącznikiem i miał 3 piny ale w Punto I ten 3ci pin był niewykorzystany.

    Mnie by takie rozwiązanie nie satysfakcjonowało, był jakiś system to ma być i działać jak producent przewidział, a nie bylejakość pt. "ważne, że jeździ".

    1
  • #18 08 Wrz 2013 14:03
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 08 Wrz 2013 18:21
    tzok
    Moderator Samochody

    To jak rocznik '95 to nie ma cudów - fabrycznie musiało być tak jak pisałem i jak jest na schematach... pewnie auto naprawiane w stodole i takie efekty, ciekawe co jeszcze tam ciekawego znajdziesz.
    Kontrolki "FPS on" nigdy nie było, komunikat był na wyświetlaczu LCD w zegarach i to od Grande Punto MY08.

    0
  • #20 08 Wrz 2013 20:34
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 08 Wrz 2013 21:28
    tzok
    Moderator Samochody

    middy1983 napisał:
    Nie uwędzę pompki paliwa prowadząc do niej nową masę i plus ze stacyjki???
    Na chwilę możesz coś takiego zrobić ale skoro auto jeździ na LPG to przekaźnik działa. Jeśli włączysz zapłon a nie uruchomisz silnika to pompa po chwili się wyłączy. W stacyjce nie ma masy.

    Przewód zasilający z przekaźnika do pompy przechodzi przez skrzynkę bezpieczników (6).

    Przewód masowy od pompy na pewno nie dochodzi do przekaźnika głównego, kończy się na punkcie masowym karoserii (a z drugiej na złączu pompy).

    Przekaźniki przełączają jedynie zasilanie, ich cewki są sterowane masą podawaną z ECU.

    middy1983 napisał:
    Na plusie oczywiście zrobił bym na szybcika włącznik by po przejściu na LPG pompkę wyłączyć...
    Nie ma takiej potrzeby, układ jest "z przelewem" i pompa może sobie pracować. Jak chcesz zrobić odcięcie to zrób to z głową - przekaźnik wpięty SZEREGOWO (styki COM i N.C., czyli normalnie ZWARTE) z wyłącznikiem inercyjnym a sterowany równolegle z elektrozaworem LPG - tym sposobem włączenie LPG wyłączy pompę benzyny ale w razie np. awaryjnego przejścia na benzynę pompa sama się załączy. Alternatywnie możesz się wpiąć szeregowo z przekaźnikiem zasilania pompy po stronie "+" - tak masz wygodniej, bo wszystko pod maską.

    0
  • #22 09 Wrz 2013 09:38
    sandamiano
    Poziom 28  

    Dochodzi plus do pompy paliwa? Jeśli nie to szukaj w przewodzie od przekaźnika(pin 4 przekaźnika wg schematu) do wtyczki pompy paliwa. Tak samo masa musi dochodzić stale jeśli przełącznik bezwładnościowy jest wciśnięty.
    Ja mam w innym fiacie zastosowany przekaźnik jak napisał tzok. Przekaźnik z pinem 87a (NC). Zasilanie cewki przekaźnika plusem dałem z elektrozaworu butli LPG z bagażnika, przekaźnik przy samej wtyczce pompy. W chwili zasilenia tego elektrozaworu (przejście na LPG) przekaźnik wyłącza pompę paliwa.

    0
  • #23 13 Wrz 2013 12:31
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 13 Wrz 2013 14:40
    tzok
    Moderator Samochody

    middy1983 napisał:
    Mógł by mi ktoś powiedzieć dlaczego w zaznaczonym miejscu jest takie rozwiązanie?
    Styki mają znormalizowany przekrój, więc aby zwiększyć ich obciążalność zmostkowano dwa ze sobą.

    middy1983 napisał:
    Mój schemat wyglądał tak - dlatego zgłupiałem widząc dwie masy w obwodzie i zero plusa...
    Dobrze wygląda ten schemat, tylko przeoczyłeś na nim akumulator... trzeba czytać legendę.

    0
  • #25 16 Wrz 2013 08:28
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 16 Wrz 2013 11:05
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Masz schemat wewnętrzny przekaźnika, to do roboty, zamiast jednego zespolonego dajesz dwa zwykłe plus dwie diody i będzie ok. Albo tylko zastępujesz uszkodzony obwód jednym. Albo rozbierasz stary i patrzysz czy nie ma zimnych lutów.Pozostałe podzespoły zasilane z tego przekaźnika jak rozumiem mają zasilanie. Przy sprawdzaniu wziąłeś pod uwagę, że masz przekaźnik załączony na 3-4 sekundy po włączeniu zapłonu, a potem dopiero po uruchomieniu.

    0
  • #27 16 Wrz 2013 13:22
    tzok
    Moderator Samochody

    middy1983 napisał:
    Mój przekaźnik nie przepuszcza prądu ... W ogóle styki nie pracują.
    ...a sterowanie cewki przekaźnika w ogóle jest?

    0
  • #28 16 Wrz 2013 18:57
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 17 Wrz 2013 09:55
    sandamiano
    Poziom 28  

    Takie połączenie zda egzamin. Ważne by w przekaźniku był styk rozwierny 87a. Co do przekaźnika zespolonego poczytaj jak to wygląda np w seicento SPI. Są tam dwa przekaźniki osobne i spełniają to samo zadanie.

    0
  • #30 18 Wrz 2013 07:05
    2278665
    Użytkownik usunął konto