Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf III TDI szarpanie na 3 i 4 biegu

03 Paź 2004 23:55 3281 8
  • Poziom 10  
    Witam. Kupiłem właśnie golfika 1,9 TDI z 94 roku i zauważyłem ostatnio że gdy przyspieszam na 3 i 4 biegu samochód zaczyna wyrażnie szarpać jaka może być przyczyna ? i jeszcze jedno na pewnych obrotach coś mocno drży w przedostatnim tłumiku ( w środku ) czy można coś z tym zrobić beż wymiany ? z góry dzięki
  • Spec od samochodów
    Sprawdź przepływkę i cisnienie turbo. Pomocny VAG.
  • Poziom 15  
    A z jakich prędkości przyśpieszasz bo jeśli twoja jazda jest "niby ekonomiczna" to zwyczajnie silnik się dusi , daj mu nieco pary.
    No jeśli to się dzieje na wyższych obrotach to może jest zawalony filtr paliwa .
  • Poziom 11  
    Nie wydaje mi się żeby zjawisko to miało jakikolwiek związek ze sprężarką. Jeśli chodzi o szarpanie na 3 i 4 biegu, to może być niewyregulowany bieg 3 i 4. Chodzi o luzy między zębatkami w skrzyni biegów, wytarcie tych zębatek lub zbyt mały/ zużyty olej przekładniowy. Tego nie obejdziesz- musisz dać do mechanika. Natomiast jeśli chodzi o tłumik, to może pewne części mogły się wypalić i odpaść od reszty siatki. Jeśli nie chcesz kupować nowego tłumika, to zdemontuj go i wytrzep to co jest w środku. Jednak może się okazać, że część która się oderwała może być zbyt duża. W takim wypadku odezwij sie jeszcze na forum.
  • Spec od samochodów
    Każdy ma inne doświadczenia, wskazałbym na pompę wtryskową.
  • Poziom 10  
    dzięki za zainteresowanie; dzisiaj wymieniłem filtry paliwa i powietrza jest troszke lepiej ale na mniejszych obrotach jeszcze trochę szarpie może faktycznie te silniki lubią wysokie obroty ?
    no właśnie jeszcze jedno pytanie jeśli ktoś jeżdził golfikiem 1,9 TDI zawsze wydawało mi się że diesle są elastyczne i można spokojnie się rozpędzić na 5 od 70km/h aq ten mi jakoś nie za bardzo idzie i nawet zeby włączyć dw.ójkę to muszę go troche podciągnąć czy te silniki tak mają czy kupiłem nieżle wydojony samochód ?
  • Poziom 15  
    Nie mówię że trzeba dusić na maxa , ale silnik powinien pracować na swoich obrotach .
    Przy zbyt niskich obrotach jest słabsze smarowanie , gorsze spalanie (zwłaszcza przy dużym obciążeniu) a niejeden właściciel benzyniaka doprowadził mnie do szału twierdząc , że mu zawory grają .
    Staraj się trzymać silnik na obrotach między maksymalnym momętem a maksymalną mocą , na niektórych obrotomierzach to ten zakres oznaczony na zielono , a napewno będzie ok. .
  • Poziom 10  
    Mam taki sam problem ,szarpanie na na niskich obrotach szczególnie na biegu 4 i 5, silnik pracuje idealnie natomiast jest problem z przeniesieniem napędu, przy obrotach do 2 tys na 4 jest szarpanie widoczne do momentu gdy zacznie pompować sprężarka.
    Ktoś wie cos na ten temat.
  • Poziom 14  
    Na tak wysokich biegasz przy tak niskich obrotach stare disle nie grzesza kultura pracy, sprawdz czy silnik dobrze siedzi na poduszkach, moze ktoras z nich jest uszkodzona i stad to szarpanie.

    pozdrowionka