Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Focus MK2 1,8 TDCI - brak mocy i kilka konkretnych pytan

30 Nov 2010 22:12 10971 5
  • Level 15  
    Witajcie,

    mam problem w Focusie 1,8 TDCI 115KM z 2006 roku.
    Swieci sie czerwona kontrolka kola zebatego z wykrzyknikiem w środku. Wg instrukcji jest to usterka silnika.
    Auto wkreca sie max do 3 tysiecy. Wydaje sie, ze turbo w ogole nie pompuje, jakby byl w trybie awaryjnym.

    Mam jako takie doswiadczenie z TDI i tam sprawa jest w miare jasna, czyli przeplywka, sprawdzenie podcisnien, n75, zapieczone kierownice, grucha itd.

    Tu z tego co widze turbo jest sterowane elektronicznie i nie mialem z tym nigdy do czynienia.

    Podlaczalem pod ELMa, ale nie pokazuje zadnych bledow, innego sprzetu nie mam.

    Moge cos sprawdzic, zanim udam sie do kogos, posiadajacego porzadny sprzet do diagnozy? Jakim interfejsem mozna odczytac bledy w tym aucie?

    Kontrolka swieci po przekreceniu zaplonu i nawet na sekunde nie gasnie, wiec tak jakby padl jakis czujnik i komp od razu wychwytuje usterke.

    Pozdrawiam.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Texa PolandTexa Poland
  • Helpful post
    Level 19  
    Ford i ELM ? Albo WOW albo IDS . Sprawdź czy w turbo się wogóle kręci wirnik . Kontrolka również świadczy o FAP-ie lub braku Protec-a . Ale to wszystko to gdybanie , bez odczytu PCM-a niewiele zrobisz.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 15  
    carsmot wrote:
    Ford i ELM ? Albo WOW albo IDS . Sprawdź czy w turbo się wogóle kręci wirnik . Kontrolka również świadczy o FAP-ie lub braku Protec-a . Ale to wszystko to gdybanie , bez odczytu PCM-a niewiele zrobisz.

    Nie bede zatem kombinowal i szukal po omacku tylko podjade do kogos, kto ma sprzet.
    IDS kojarze, ale co to takiego ten WOW?
    Nie moge znalezc w google.
  • Level 19  
    WOW ? Tester diagnostyczny firmy Wuth , wziąłem go bo "zielony" przy Mondeo pokazał bzdury a WOW na prezentacji pokazał co go boli , i jeszcze miał wtedy możłiwość programowania wtrysków . Mam go od paru lat i na razie chwalę .
  • Helpful post
    Level 10  
    możesz spróbować odczytać kod błędu poprzez dostępne dla wszystkich uproszczone menu serwisowe, wejście do niego jest bardzo proste na wyłączonym silniku i zapłonie naciskasz przycisk zerowania i przekręcasz kluczyk do II bez odpalania następnie poruszając się po tym menu można przeczytać dane samochodu oraz kody błędów jeśli występują
    ale to już zapewne sprawdzałeś?
  • Level 15  
    Nie znałem tego sposobu. Dzięki.

    W tym przypadku padniety był sterownik turbo. Wymiana pomogła.