Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wysokie obroty przy zmianie biegów Passat b6

alwin100 30 Lis 2010 23:28 5689 8
  • #1 30 Lis 2010 23:28
    alwin100
    Poziom 8  

    Witam wszystkich. Nie wiem czy pisze w dobrym temacie ale jestem tu niedługo i nie wiem. Z góry przepraszam i prosze o pomoc.Mam Passata b6 2007r, 2.0 tdi, 170 PS
    i mam problemy z obrotami silnika. Przy zmianie biegu obroty dzwigaja sie troche do góry i po chwili spadaja ale w tym czasie mam juz inny bieg.Jezeli pomalu puszcze gaz a pózniej nacisne sprzeglo, to tego nie ma, ale jesli zmieniam biegi normalnie to zawsze sie to dzieje.Jeszcze do tego, jak jade na biegu i puszcze pedal gazu to dopiero po chwili obroty spadaja na dół. Nie wiem co to jest, bo czytalem na forum ale jedni pisza ze to jest normalne a dródzy, ze moze to byc potencjometr i wiele innych rzeczy. Moze spotkal sie ktos z tym problemem? Prosze o pomoc.

    0 8
  • #2 30 Lis 2010 23:36
    Sztomel
    Poziom 34  

    Musisz podejrzeć interfejsem VCDS działanie czujnika pedału sprzęgła "F36" po wejściu w "01 Engine, Meas. Blocks 08, grupa 006, pierwsze pole od lewej w drugiej rubryce" - ma być "0" bez wciskania pedału sprzęgła a po wciśnięciu ma się "0" zmienić na wartość "1" - jeśli będzie inaczej to musisz czujnik wymontować i rozebrać a następnie poprawić w nim luty i sprawdzić jak wyglądają styki - platynki - często się wypalają a VCDS lub VAG nie wskazują żadnego błędu czujnika F36.

    0
  • #3 01 Gru 2010 22:20
    alwin100
    Poziom 8  

    Dzieki za odpowiedz ale szczerze nic mi to nie pomoglo mozesz napisac troche jasniej o co chdzi dzieki

    0
  • #4 02 Gru 2010 20:54
    alwin100
    Poziom 8  

    Jeszcze jedno co ma do tego czujnik sprzegla.Pisalem ze jak puszczam gaz na biegu to tez obroty spadaja z opóznienim to czujnik sprzegla chyba niema nic do tego.Czytalem ze moze to byc potencjometr moze od tego zacząć?

    0
  • #5 18 Sty 2011 08:12
    misiekmb1
    Poziom 2  

    Ja mam podobny problem z moim paskiem .Mam 1.9 tdi 130KM z 2003 roku .U mnie jest odwrotnie podwyższone obroty mam na zimnym silniku i zaraz po odpaleniu obroty sięgają 2500 i spadają do 1100 i tak się utrzymują dopóki się silnik nie zagrzeje.Później jest ok , chociaż zdarza się że i na ciepłym też ma podwyższone obroty i też jak jadę na biegu i puszczę gaz to obroty spadają z opóźnieniem ,gdzie się udać w celu zdjagnozowania tych objawów.

    0
  • #6 18 Sty 2011 09:48
    Sztomel
    Poziom 34  

    alwin100 napisał:
    ...szczerze nic mi to nie pomoglo mozesz napisac troche jasniej o co chdzi dzieki


    Chodzi o podgląd wskazań działania czujnika F36 pedału sprzęgła w grupie 006 czyli przy prawidłowo działającym czujniku wskazanie w drugim polu od lewej (bez wciśniętego pedału sprzęgła i pedału hamulca) powinno wskazywać "000" :
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3ce23d108aa19501
    a przy wciśniętym pedale sprzęgła wskazywać ma wartość "100" :
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7961b40291b05e66
    jeśli będziesz miał inaczej to zregeneruj sobie czujnik F36 przy pedale sprzęgła a zobaczysz, że miną problemy z obrotami.

    misiekmb1
    w Twoim przypadku musisz podjechać do warsztatu gdzie dysponują sprzętem diagnostycznym i trzeba sprawdzić czy sterownik silnika zapisał błąd związany z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego G62 a następnie sprawdzić jego wskazania w 01 Engine, 08 Meas. Blocks, grupa 007, wskazanie w polu pierwszym od prawej :
    http://ni.recoverydata.pl/tools/a.png
    tu akurat temperatura mierzona przy zimnym silniku. W Twoim przypadku może być uszkodzony albo czujnik G62 albo zaśniedziałe piny na nim lub wtyczce do niego albo uszkodzona wiązka przewodów i dlatego sterownik silnika będzie gubić sporadycznie sygnał z tego czujnika co skutkuje podwyższonymi obrotami biegu jałowego.

    0
  • #7 18 Sty 2011 13:37
    misiekmb1
    Poziom 2  

    Byłem dziś u mechaniora i zbadał auto VAGiem i pokazało że czujnik temperatury no i wymieniłem ten czujnik i dalej to samo Czy jest może jeszcze jeden czujnik oprócz tego co wymieniłem Ten wymieniony znajdował się w przewodzie zaraz za chłodnicą na dole

    0
  • #8 18 Sty 2011 14:34
    cynio333
    Poziom 18  

    misiekmb1 napisał:
    Byłem dziś u mechaniora i zbadał auto VAGiem i pokazało że czujnik temperatury no i wymieniłem ten czujnik i dalej to samo Czy jest może jeszcze jeden czujnik oprócz tego co wymieniłem Ten wymieniony znajdował się w przewodzie zaraz za chłodnicą na dole

    Wymieniłeś nie ten czujnik. Prawidłowy znajduje się na plastikowym króćcu z tyłu głowicy silnika (o ile się nie mylę).

    Dodano po 4 [minuty]:

    Sztomel napisał:
    Musisz podejrzeć interfejsem VCDS działanie czujnika pedału sprzęgła "F36" po wejściu w "01 Engine, Meas. Blocks 08, grupa 006, pierwsze pole od lewej w drugiej rubryce" - ma być "0" bez wciskania pedału sprzęgła a po wciśnięciu ma się "0" zmienić na wartość "1" - jeśli będzie inaczej to musisz czujnik wymontować i rozebrać a następnie poprawić w nim luty i sprawdzić jak wyglądają styki - platynki - często się wypalają a VCDS lub VAG nie wskazują żadnego błędu czujnika F36.

    W moim A4 z AVB jest uszkodzony czujnik położenia pedału sprzęgła ( nie mam czasu wymienić.....lenistwo:)) ale jedynym objawem jest nie działający tempomat, z oczywistych względów.

    0
  • #9 18 Sty 2011 16:13
    misiekmb1
    Poziom 2  

    Wszystko się zgadza .Wymieniłem nie ten czujnik Rzeczywiście prawidłowy jest z tyłu za głowicą.Czujnik zamówiłem na jutro i jutro wymiana.Z góry dziękuję za podpowiedź.Jutro napiszę czy wszystko gra .

    0