Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

dziwne zachowanie rozrusznika toyota corolla 2003

30kubbaa 01 Dec 2010 09:35 3910 5
e-mierniki
  • #1
    30kubbaa
    Level 2  
    Mam pewien "dziwny problem". 3 dni temu rano chciałem uruchomić samochód (corolla 2003). Silnik bardzo wolno się zakręcił przez 3 sekundy a potem usłyszałem znamienne pykanie i kontrolki zgasły. Akumulator był ładowany przez 24 h. Przy ponownej próbie uruchomienia wszystko zadziałało normalnie. Niestety tego samego dnia powtórzył się wcześniejsze objawy. Jednak po przerwie na papierosa (dosłownie 5 min później) auto odpaliło normalnie.
    Od tamtej pory sytuacja się powtarza. Przy próbie uruchomienia auto raz zapala bez najmniejszego problemu a raz rzęzi i nie chce odpalić po czym 5 minut później odpala zupełnie normalnie. (samochód był tydzień temu naprawiany po wypadku, blacharka przedniego błotnika oraz wymiana przedniego reflektora).

    Jakieś pomysły o co chodzi? niestety do końca tygodnia nie mam szans na odwiedzenie jakiegokolwiek warsztatu.

    Dziękuję za pomoc
  • e-mierniki
  • Helpful post
    #2
    svavecone
    Level 25  
    Pierwsze co to brak pradu w systemie....dlaczego....?
    Pomimo ,ze raz odpala a raz nie to sprawdzilbym akumulator,potem polaczenia plusa i szczegolnie masy .
    Podczas odpalania obserwuj na mierniku spadki napiecia na akumulatorze oraz silniku ( rozruszniku /alternatorze ) .
  • e-mierniki
  • #3
    30kubbaa
    Level 2  
    svavecone wrote:
    Pierwsze co to brak pradu w systemie....dlaczego....?
    Pomimo ,ze raz odpala a raz nie to sprawdzilbym akumulator,potem polaczenia plusa i szczegolnie masy .
    Podczas odpalania obserwuj na mierniku spadki napiecia na akumulatorze oraz silniku ( rozruszniku /alternatorze ) .


    właśnie coś mi się wydaje że to o masę chodzi, klema jest pokryta smarem i jak nią pokręcić trochę to auto zapala dużo sprawniej, czy słabe połączenie na masie może być przyczyną tego problemu? bardzo dziękuję za podpowiedź, pozdrawiam
  • #4
    viper555
    Level 39  
    Akumulator do wymiany w wypadku coś się w nim oberwało.P
  • Helpful post
    #5
    PiotrekpPl123
    Level 19  
    Brudny zacisk na akumulatorze może być przyczyną takiego zachowania. Podczas startu rozrusznik pobiera bardzo duży prąd i jeśli kontrolki aż gasną to od tego właśnie bym zaczął. Można też przy pomocy drugiej osoby sprawdzić czy podczas próby odpalania któraś klema się nie grzeje. Najlepiej jednak dla pewności oczyścić porządnie klemy i zaciski i posmarować wazeliną techniczną. Nie będą wtedy śniedziały. Na pewno taki zabieg nie zaszkodzi.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolega z postu wyżej również może mieć racje. Wszystko zależy od tego którą stroną auto "dostało" i jak mocno. Jednak zanim zmienisz akumulator zacznij od sprawdzenia połączeń.
  • #6
    30kubbaa
    Level 2  
    PiotrekpPl123 wrote:
    Brudny zacisk na akumulatorze może być przyczyną takiego zachowania. Podczas startu rozrusznik pobiera bardzo duży prąd i jeśli kontrolki aż gasną to od tego właśnie bym zaczął. Można też przy pomocy drugiej osoby sprawdzić czy podczas próby odpalania któraś klema się nie grzeje. Najlepiej jednak dla pewności oczyścić porządnie klemy i zaciski i posmarować wazeliną techniczną. Nie będą wtedy śniedziały. Na pewno taki zabieg nie zaszkodzi.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolega z postu wyżej również może mieć racje. Wszystko zależy od tego którą stroną auto "dostało" i jak mocno. Jednak zanim zmienisz akumulator zacznij od sprawdzenia połączeń.


    oczywiście strzał był w miejscu gdzie jest akumulator, to nie było nic wielkiego (duży kamień wyciśnięty spod koła ciężarówki uderzył w błotnik) ale podobno coś tam popękało i się powgniatało no i stąd wymiana lewego przedniego reflektora który jest tuż przed akumulatorem w corolli

    dziękuję za radę, pozdrawiam