Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 1.9D DW8 - Pompa LUCAS, Siłownik przyśpieszacza wtrysku

austin007 01 Gru 2010 13:37 55504 27
  • #1 01 Gru 2010 13:37
    austin007
    Poziom 17  

    Witam!

    Przyszła zima i pojawił się problem z uruchamianiem auta na zimno. Pierwsze co poszło pod lupę to świece żarowe. Miód, malina. Wszystko sprawne. Dalej przekaźnik tychże. Bez zastrzeżeń. Są niewielkie spadki napięcia (ok 2V) między akumulatorem a świecami ale przy takim natężeniu prądu to nie jest problem (zalutować trzeba będzie zaciski konektorów.
    Zwarte na krótko świece z (+) akumulatora i dłuższe kręcenie uruchamia auto. Na ciepło po 1/2 obrotu wału odpala, bez szarpnięć, bez bąków. Nie kopci.

    Sprawdziłem więc działanie siłownika na pompie wtryskowej (LUCAS). Siłownik umieszczony jest od strony głowicy i ma za zadanie przestawić początek tłoczenia. Uruchamiany jest gdy temperatura cieczy chłodzącej spadnie poniżej 50*C poprzez przekaźniki i zielony czujnik temperatury. Przekaźniki sprawne. Sam siłownik' "pyka'. Jest więc sprawny elektrycznie i iglica się podnosi/opuszcza. Podejrzewam,że co najmniej jeden z oringów jest nieszczelny. Nie widziałem nigdy z bliska tego elektrozaworu (siłownika). Myślę jednak,że te oringi da się wymienić.

    Pytania: Czy ktoś to robił i zna wymiary tych o-ringów. Jeden jest uszczelniający cały elektrozawór. Drugi uszczelnia samą iglicę. Szczególnie ten drugi jest istotny. Nie wiem czy to w ogóle o-ring.

    Objawy: lekko poci się pompa spod tego elektrozaworu i nie odpala na zimno. Myślę,że początek tłoczenia nie jest wyprzedzany. A takie wyprzedzenie konieczne jest na zimnym silniku (im zimniej, tym dłużej zapala i spala się mieszanka)

    Pytanie do kolegów:
    1. Czy da się ten siłownik wyjąć bez demontażu pompy (wygląda,że wyjdzie. klucz nasadowy jakiś duży -jaki?)
    2. Jakie są rozmiary oringów
    3. Czy ten drugi, na końcu to też oring
    4. Czy iglica elektrozaworu w stanie spoczynkowym jest wysunięta czy schowana. Bez zasilania wyprzedza dodatkowo wtrysk czy dopiero po zasileniu.
    5. Czy ja dobrze kombinuję? Smile
    6. Może ktoś wie jaki jest spoczynkowy kąt wyprzedzenia wtrysku i o ile przyśpiesza go w/w układ.

    Tyle litanii. Może komuś z kolegów się przyda.

    W załączniku zaznaczony elektrozawór na pompie (24) i sam element (zamiennik)

    Auto ma 250kkm (od nowości je mamy). Peugeot Partner 2000r silnik DW8 1,9D wolnossący, pompa wtryskowa LUCAS R8445B323D

    Peugeot 1.9D DW8 - Pompa LUCAS, Siłownik przyśpieszacza wtrysku Peugeot 1.9D DW8 - Pompa LUCAS, Siłownik przyśpieszacza wtrysku
    Peugeot 1.9D DW8 - Pompa LUCAS, Siłownik przyśpieszacza wtrysku

    9 27
  • #3 01 Gru 2010 22:44
    austin007
    Poziom 17  

    Sprawdzę jutro w świetle dziennym skąd rzeczywiście cieknie to paliwo. Wskazany przez Ciebie post niestety wiele nie wniósł. Niemniej dziękuję za zainteresowanie. U mnie elektrozawór terkocze przy zasilaniu/odłączaniu zasilania. Mimo to podejrzewam,że to on jest przyczyną problemów z rozruchem na zimno.

    Czy wymieniłeś zawór własnoręcznie? U mnie też jest skierowany ku górze. Wygląda na to,że choć karkołomnie, to jest szansa go wykręcić i wyjąc.

    0
  • #4 01 Gru 2010 23:46
    dizba
    Poziom 29  

    Witam
    O którym elektrozaworze mówimy ? Zdjęcie nr 1 przedstawia elektrozawór znajdujący się z lewej strony w pompie, a na rysunku nr 24 znajduje się po prawej stronie.
    To jest zupełnie inny elektrozawór.
    Elektrozawór ze zdjęcia, na rysunku jest przy nr 72.

    4
  • #5 02 Gru 2010 09:51
    austin007
    Poziom 17  

    To te same elektrozawory. Pompa na zdjęciu jest odwrotnie ułożona niż na rysunku. Tak aby było widać element , o którym piszę. Na rysunku pompa jest ułożona tak, jak w silniku. Element 24. Moja pompa posiada dwa elektrozawory. Główny odcinający paliwo (immo) i ten, przestawiający wyprzedzenie początku tłoczenia(24). Na rysunku jest jakiś elektrozawór z rurką po drugiej stronie. U mnie nie ma go (parząc od strony króćców przewodów wysokiego ciśnienia, zawór, o którym piszę jest po prawej. Po lewej nie mam żadnego elektrozaworu. U góry jest odcinający paliwo)

    1
  • #6 02 Gru 2010 16:30
    dizba
    Poziom 29  

    Element 24 wygląda trochę inaczej. To jest zdjęcie elektrozaworu z takiej samej pompy jak Twoja.
    Peugeot 1.9D DW8 - Pompa LUCAS, Siłownik przyśpieszacza wtrysku

    1
  • #7 02 Gru 2010 16:38
    austin007
    Poziom 17  

    Dzięki za zdjęcie. Nie widziałem odmian tego zaworu. Zdjęciu tego, który wkleiłem pochodzi z serwisu aukcyjnego i niby to jest to. Nie wiesz może jakie to O-ringi (rozmiar)? na samym końcu nic nie wystaje . Tam wysuwa się jakiś trzepień. On ma jakieś uszczelnienie , element do wymiany?

    0
  • #8 18 Kwi 2011 16:37
    webig
    Poziom 10  

    witam,
    Przepraszam za odgrzewanie kotleta, ale ten temat jest mi aktualnie bardzo bliski a nie znalazłem "młodszego".

    Czy udało się komuś dokupić same oringi u mnie ten zawór jest mokry od paliwa.
    Jaki numer na powyższym schemacie odpowiada zaworowi odcinającemu paliwo (immo). Jestem w trakcie montażu alarmu i szukam możliwości unieruchomienia silnika przez alarm. Za pomoc z góry dziękuję,

    0
  • #9 18 Kwi 2011 16:46
    dizba
    Poziom 29  

    Oringi nie występują oddzielnie. Tylko w kompletach.
    A na tym schemacie nie ma zaworu stopu.
    Najlepiej zrób zdjęcie swojej pompy.

    1
  • #10 23 Lis 2011 21:57
    annabiedronka
    Poziom 1  

    zobaczcie sobie tu -http://chomikuj.pl/malboro/Programy/servis+i+naprawa+-+samochody/Zaw*c3*b3r+k*c4*85ta+wtrysku -fajnie opisane objawy i naprawa.Ps wymienić trzeba nie te oringi co myślisz ,to ciekną te przy cewce

    10
  • #11 25 Sty 2012 11:27
    austin007
    Poziom 17  

    Ktoś rozbierał ten zawór? Cieknie mi, choć silnik w sumie odpala sprawnie.
    W środku jest oring uszczelniający cześć C od A (wg załączonego obrazka z linku powyżej)

    Wychodzi na to,że średnica zewnętrzna to 10 mm ale jaki przekrój poprzeczny. Pewnie coś ok 1mm. Ma ktoś namiar na jakiś wątek z skąd pochodzi obrazek z opisem? Ktoś z kolegów naprawiał wyciek przestawiacza kąta wtrysku (zaworu)?

    Pozdrawiam
    L

    P.S. Te zewnętrzne (zielone) oringi są u mnie jak nowe. Nie wymieniałem, bo ciężko kupić je w z takiego temperaturo- i olejoodpornego materiału. Cieknie dość mocno ale właśnie najprawdopodobniej z wewnątrz.

    3
  • #12 07 Gru 2013 13:59
    Diego1630
    Poziom 2  

    Mam pytanie. Na dole pompy wystaje jakby czujnik, ale z niego wychodzi wężyk. Czy ktoś może powiedzieć co to jest? Czy to kupię i czy ciężko założyć to samemu?

    1
  • #13 17 Paź 2015 20:56
    redzik78
    Poziom 9  

    Witam

    Peugeot 1.9D DW8 - Pompa LUCAS, Siłownik przyśpieszacza wtrysku

    Poszukuję nazwy "czujnika" oznaczonego na schemacie jako numer 21

    Wie ktoś co to jest ?

    4
  • #15 18 Paź 2015 11:04
    redzik78
    Poziom 9  

    To chyba nie to.

    Posiadam pompę BOSCH R804 DW8 0460494462.

    Peugeot 1.9D DW8 - Pompa LUCAS, Siłownik przyśpieszacza wtrysku

    Co to za system oznaczony na zdjęciu. Ta czarna "czujka " to element firmy Hartmann Exact i posiada numer 991210 , ale nie mogę go znaleźć nigdzie w internecie.

    Potrzebuję informacji co to za system i do czego on służy , i gdzie mogę kupić jakieś linki .

    0
  • #16 18 Paź 2015 12:37
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 18 Paź 2015 12:55
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 18 Paź 2015 13:06
    dizba
    Poziom 29  

    Pokazałeś dwie pompy. Boscha i Lucasa. Na obydwu pokazałeś element służący do tego samego.

    dizba napisał:
    Jest to sterowanie EGRem.

    0
  • #20 18 Paź 2015 13:23
    redzik78
    Poziom 9  

    Dobra , jak widać jest to uszkodzone , nie mogę nigdzie tego znaleźć. Gdzie to można kupić ?

    Druga sprawa , czy to może być przyczyną że samochód nie chodzi na wolnych obrotach ?

    1
  • #21 18 Paź 2015 13:33
    dizba
    Poziom 29  

    redzik78 napisał:
    czy to może być przyczyną że samochód nie chodzi na wolnych obrotach ?

    Zatkaj EGR i będziesz miał odpowiedź.

    1
  • #22 18 Paź 2015 13:38
    redzik78
    Poziom 9  

    dizba napisał:
    redzik78 napisał:
    czy to może być przyczyną że samochód nie chodzi na wolnych obrotach ?

    Zatkaj EGR i będziesz miał odpowiedź.


    Kolego a powiedz mi jak się ta część nazywa , bo szukałem pod rożnymi nazwami i nie mogę nigdzie tego znaleźć. A muszę to czarne pudełko kupić

    0
  • #23 18 Paź 2015 13:41
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 18 Paź 2015 13:46
    dizba
    Poziom 29  

    Sterownik, włącznik. Raczej szukaj tylko po EGR. To możesz kupić tylko i wyłącznie w Boschu, w częściach do pomp wtryskowych. Ale po co ?

    0
  • #25 18 Paź 2015 13:52
    redzik78
    Poziom 9  

    Kolego , słuchaj miałem problem z odpaleniem samochodu. Dostałem informacje że tak zwane pestki pod wałkiem rozrządu , więc wymieniłem , sprawdziłem luz na zaworach wszystko OK . Założyłem nowe świece żarowe , wtryski dałem do sprawdzenia są OK .
    Jak wcześniej samochód nie odpalał przy zimnym silniku , teraz odpala ale brak wolnych obrotów i na wysokich obrotach się dławi i bardzo kopci.
    A i jeszcze wymieniłem pasek rozrządu , ale wszystko jest na znakach moim zdaniem prawidłowo ustawiony. I nie wiem gdzie szukać przyczyny

    1
  • #26 18 Paź 2015 13:57
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 18 Paź 2015 14:00
    dizba
    Poziom 29  

    redzik78 napisał:
    I nie wiem gdzie szukać przyczyny

    Na początek podaj jaka jest kompresja.

    0
  • #28 19 Paź 2015 20:47
    wielecki
    Poziom 20  

    Trzeba ustawic wolne "obroty". tak to się robi w lucasach renault, tu jest pewnie podobnie: Peugeot 1.9D DW8 - Pompa LUCAS, Siłownik przyśpieszacza wtrysku

    Ale przedtem musisz ustawic poczatek tłoczenia. Producent zaleca ustawianie po kazdej wymianie rozrzadu.

    1