Należą się Wam pewne wyjaśnienia.
Otóż jestem zaledwie początkującym elektronikiem i zajmowałem się tą dziedziną (a raczej "bawiłem", ze względu na wiek) od 2 do 6 klasy podstawówki. Teraz jestem w IV klasie LO i w tym roku wybieram się na studia na kierunek elektronika i telekomunikacja. Z pewnością nie pisałbym tego posta, gdybym nie zapisał się na taki jeden konkurs z fizyki, w którym z kolei dopadłem zadanko umożliwiające wykorzystanie elektroniki.
Wszystko wydawło mi się proste, ale czas pokazał, że mam wiele rzeczy do nadrobienia. I tak w jeden dzień (dzisiaj) korzystając ze starych numerów EdW zdążyłem opanować podstawy elektroniki cyfrowej, np. zrozumieć zasadę działania bramek (co z tego mogłem wiedzieć w podstawówce?!

). Dzięki temu pojąłem, że m.in. termostatu nie skonstruuję na zwykłych bramkach, ponieważ świrują przy zbyt wolnych zmianach napięcia (które przechodzi przez niedozwolony dla nich zakres=>łagodne zbocze), ale jedynie można to zrobić na bramkach Schmitta. Poczytałem jeszcze, jeszcze i jeeeeszcze, wyciągnąłem dane katalogowe układu CD4093BC [http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/download.php?id=38134] i skonstruowałem własne urządzenie. Od razu wyjaśniam, że gotowe konstrukcje początkowo odpadały ze względu na moją chorą ambicję

i założenie z zadania mówiące o charakterystyce zmian rezystancji wraz z temperaturą, tj. kiedy rośnie T rośnie R. Na początku też chciałem skorzystać z termistorów NPC, ale później zdałem sobie sprawę, że powyższe założenie eliminowało te układy. Muszę skorzystać z termistora PTC. Skonstruowałem coś takiego: [załącznik]
Proszę o sprawdzenie poprawności tej zasady działania: