Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW E30 m20b20 Na gazie jak zegarek, na benzynie zalewa.

crazyooleek 01 Dec 2010 18:07 5697 10
  • #1
    crazyooleek
    Level 10  
    Witam. Mam problem z moim bi me dabliu, a mianowicie na gazie silnik pracuje równo, nie przerywa, ale kiedy tylko chcę przełączyć na benzynę dławi silnik i zalewa świece. Pow. 4tys obr/min silnik chodzi jak w kawasaki ;] ale kiedy tylko spadnie poniżej silnik dostaje turbulencji i gaśnie (zalewa). Jakieś 200km temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą, były robione zawory, planowanie i po złożeniu silnik żyleta. Spalanie benzyny w BMW strasznie wzrosło, na wolnych obrotach silnik pracował na 4 może 5cylindrach i co raz było słuchać strzały z tłumika. Co może być przyczyną?? Sonda lambda? Czujnik pod przepustnicą? Przepływka?
  • #2
    Damian2501
    Level 11  
    wtryski do wymiany i całkiem możliwe że świece. ale stawiam na wtryski za dużą dawkę paliwa dostaje i tego nie spala wszystkiego stąd wzrost zuzycia paliwa i strzelanie z tłumika:D
  • #3
    crazyooleek
    Level 10  
    Świece wymienione a wtryski już mam tylko poskręcać i próbować palić ;] Jak nie to, to sonda może być do wymiany. Potencjometr też wymieniony. Się zobaczy jak to będzie. Jak nie sonda to nie będę się męczył i silnik wymienię na jakieś 2.5 ;D
  • #4
    igorek83
    Level 24  
    Z czytywałeś kody z sterownika?
  • #5
    crazyooleek
    Level 10  
    Nie podpinałem BMW do komputer jeszcze. Ale w ostateczności będę musiał ściągnąć mechanika z kompem i niech zobaczy co tam może się dziać.
  • #6
    lukss07ns
    Level 19  
    Sprowadz mechanika z komputerem, sprawdzi napięcie na sondzie i wszystko wyjaśnione. Podejrzewam że lepiej zapłacić mu 30-50zl niz wydawać +100 za nową sonde. Pozdrawiam.
  • #7
    momik12
    Level 31  
    Po pierwsze poczym wnioskujesz, żę go zalewa?
    Po drugie jaki masz tam wtrysk, bądź napisz z którego roku auto bo ciężko radzić nie wiedząc z czym ma się do czynienia.
  • #8
    crazyooleek
    Level 10  
    Rocznik 1988 a jeżeli chodzi o wtrysk to pełna szpila. A poznać to czy zalewa czy nie zalewa to chyba nie jest trudna sprawa ;] wystarczy odkręcić świecę, a poza tym jak się doda gazu gaśnie, a jak dostanie swoje 4tys obr to chodzi bez problemu.
  • #9
    lukss07ns
    Level 19  
    Tak samo miałem w fordzie ale poniżej 3000 obr. przerywało i go dusiło.
    Na początek poszła sonda do wymiany. Potem świece i przewody i jest wporządku.
  • #10
    momik12
    Level 31  
    No dobra , siedzi tam motronic 1.1 musisz pomierzyć takie obwody jak czujnik temp. silnika (ten na termostacie) i zobacz co w czasie bogatości pokazuje sonda.Jeżeli jest ok. zdejmij plastikową pokrywę przepływomierza i podczas pracy silnika na benzynie spróbuj przymykać delikatnie klapę spiętrzającą i jeżeli praca silnika zacznie się poprawiać przerzuć na potencjometrze kilka zembów.
  • #11
    crazyooleek
    Level 10  
    Nooo! Wstawiłem cały kolektor ssący wraz z przepustnicą i listwą wtryskową [wtryskiwacze sprawdzane. Nie puszczają] BMW ładnie pracuje na wolnych obrotach i wkręca się bez żadnych problemów. Jednak jest pewien problem ;] wkręca się ale za wolno, tak jakby nie miała siły. Będę musiał podpiąć ją pod komputer i sprawdzić sondę. Kiedy otwieram klapkę od przepływomierza wkręca się lepiej ale to dalej nie to. Wydaje mi się że dostaje za dużo paliwa. W sumie to na gazie pracuje idealnie, to na benzynie aby tylko odpalała.