Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf 2 1,3 wtrysk brak mocy po rozgrzaniu

01 Gru 2010 18:12 6974 18
  • Poziom 8  
    witam jestem posiadaczem golfa 2 1,3 na pełnym wtrysku.Mam problem z moim autem chodzi oto że na zimnym silniku jest wszystko ok natomiast po rozgrzaniu silnik szarpie traci moc a nawet gaśnie.zauważyłem ze gdy odepnę kostkę z niebieskiego czujnika temperatury wszystko wraca do normy po ponownym podłączeniu znów się dusi.Wymieniłem czujnik i sondę bezskutecznie proszę o pomoc
  • SterControlSterControl
  • Poziom 16  
    Mam takie pytanie, czy odpinałeś samą sondę lambda i jak się wtedy zachowywał oraz po odpięciu przepływomierza? Czasami taki objaw dawało przepalenie ścieżki masy wewnątrz sterownika wtrysku. Po rozebraniu będzie widać, wystarczy tylko trochę wysunąć płytkę z obudowy. Szkoda, ale już nie pamiętam między którymi pinami sprawdzało się przejście.
  • Poziom 8  
    po odpięciu sondy bez zmian, natomiast po odpieciu
    przepływomierza gaśnie

    Dodano po 5 [minuty]:

    najlepsze jest to ze to nie dzieje się zawsze.jedżę kilka godzin wszystko jest ok natomiast następnego dnia problem powraca i zaraz po rozgrzaqniu problem powraca.Prosze o jakieś podpowiedzi
  • SterControlSterControl
  • Poziom 16  
    Podpowiedź, bardzo proszę;
    - układ zasilania, ciśnienie paliwa,wydajność wtryskiwaczy, zacząć od filtra.
    - układ zapłonowy, świeczki, kable, kopułka, czystość -może nie lubi wilgoci.
    - styki, kostka stacyjki, moduł sterowania cewki zapłonowej, czujnik hala w aparacie zapłonowym, wtyk zasilania wtryskiwaczy.
    Po odłączeniu przepływomierza silnik ma pracować nadal, jazda jest możliwa tylko strasznie muli. Należy ustawić wolne obroty i skład mieszanki.Oczywiście jeśli mechanika jest sprawna.
  • Poziom 8  
    aparat kopułka świece kable wymienione

    Dodano po 1 [minuty]:

    dlaczego zmienia prace po odłączeniu tego niebieskiego czujnika

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha i jeszcze silnik pracuje jakby troche na wyższych obrotach
  • Poziom 16  
    Ten niebieski to do komputera idzie temperatura silnika -regulacja czasu wtrysku. Znaczy to że działa. Do roku 87' 850 1/min po 87' 950 1/min. przy temp oleju 80 st.
  • Poziom 8  
    TEGO ŻE IDZIE DO KOM TO SIE DO MYŚLAM TYLKO ZASTANAWIAM SIE Z CZYM JESZCZE JESZCE POŚREDNIO JEST JEST TO POŁĄCZONE,BO NP PO ODPIECIU KOSTKI Z TEGO CZUJNIKA SILNIK PRACUJE OK NATOMAST PO ZGASZENIU I PROBLEM Z ODPALENIEM PRZY ZDJETEJ KOSTCE
  • Poziom 16  
    Ten czujnik jest podłączony tylko do komputera, pośrednio ma wpływ na czas otwarcia wtryskiwaczy.
    Można odpiąć od komputera, przepływomierz z czujnikiem temperatury powietrza,czujnik temp silnika, sondę lambda z grzałką,a silnik ma pracować dalej.
  • Poziom 39  
    miałem takiego i bez sondy i czujnika niebieskiego owszem pracował ale bez przepływki jak był zimny to nawet odpalił i chodził na wolnych ale o dodaniu obrotów a tym bardziej jeździe nie było mowy, ciepły nawet na wolnych nie chciał.
    Wymień przepływomierz i ustaw wolne obroty na 1000rpm

    Dodano po 1 [minuty]:

    sharic napisał:
    Ten czujnik jest podłączony tylko do komputera, pośrednio ma wpływ na czas otwarcia wtryskiwaczy.
    Można odpiąć od komputera, przepływomierz z czujnikiem temperatury powietrza,czujnik temp silnika, sondę lambda z grzałką,a silnik ma pracować dalej.

    to z czego w takim przypadku sterownik będzie czerpał informacje żeby ustalić czas wtrysku????
  • Poziom 8  
    a w jaki sposób można sprawdzić przepływomierz?i jeśli byłby uszkodzony to dlaczego po odpięciu czujnika silnik pracuje dobrze?silnik po rozgrzaniu kompletnie się dusi zaczyna tak jakby lekko strzelać w wydech i po dodaniu gazu jest taki objaw jakby sie np lpg kończył . Mój nie ma instalacji lpg chodzi tylko na benzynie

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeśli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc.
  • Poziom 1  
    Witam
    miałem taki sam problem ze swoim golfem 2 1.3 pełny wtrysk 91 rok -gdzieś z rok temu :/ - ile Ja się na wku...... ile odwiedziłem mechaników wymieniałem świece przewody -sprawdzałem przepływomierz ,kopułki zmieniałem palec na aparacie taki krążek -chcieli mi podłączać do komputera -potem okazało się ze nie ma wtyczki ,w końcu mu trochę przeszło -ma nie równe trochę obroty -jeżdżę rok jest ok -nie ma sensu już w niego inwestować -swoje wysłużył :) -zbieram na nową furę
  • Poziom 16  
    Witam.
    Najprościej można sprawdzić gdy palcem poruszasz przesłoną a na mierniku patrzysz jak zmienia się oporność.
    -kwok- Czas wtrysku ustalany jest na podstawie danych o aktualnych obrotach, dostarczanych przez czujnik hala a umieszczony w aparacie zapłonowym. Reszta to tylko korekcja czasu wtrysku.
  • Poziom 39  
    jaka szkoda że już nie mam tego golfa bo bym jeszcze raz sprawdził aczkolwiek też miałem niezłe boje z tym Digijetem i moje wnioski z badania tego wtrysku są takie:
    - czujnik temp służy do korekcji czasu wtrysku przy rozruchu żeby podać odpowiednio wzbogaconą mieszankę dla zimnego silnika i właściwą dla ciepłego zanim się nie nagrzeje sonda i stąd trudność odpalenia gorącego z odpiętym czujnikiem - sterownik widzi mróz i podaje za dużo paliwa
    - sonda służy do korekcji czasu wtrysku podczas pracy silnika i w tym momencie nie jest już potrzebny czujnik temp
    - czas wtrysku do skorygowania jest ustalany na podstawie wskazań z przepływomierza
    - mieszanka nie jest wzbogacana przy dodaniu gazu z wyjątkiem pełnego otwarcia przepustnicy - pełne otwarcie = mieszanka jest bogata cały czas (informację o położeniu jałowym i pełnym otwarciu daje mikrostyk na zespole przepustnic)
    - można tak ustawić przepływomierz że silnik będzie cały czas chodził na bogatej albo ubogiej mieszance i sterownik tego nie da rady skorygować i stąd mój trzeci w tym spisie wniosek
    - obroty jałowe muszą być ustawione jak fabryka podała (850-950 lub 950-1050 w zależności od rocznika) bo sterownik (brak w tym układzie regulatora biegu jałowego) zacznie kombinować z mieszanką mimo sygnałów z czujników tzn jeśli obroty są za niskie to będzie najpierw wzbogacał a potem zubażał mieszankę i to nawet w pewnym zakresie odchyłki wolnych obrotów działa (falowanie obrotów) ale jeśli odchyłka jest duża to zazwyczaj zgaśnie w trakcie wzbogacania (zaleje się) i na dodatek cały ten proceder jest powiązany z przepływomierzem i to jest drugi argument do trzeciego wniosku jak i fakt falowania przy nieszczelnościach za przepływomierzem a na dokładkę dodam że za wysokie jałowe mu nie przeszkadzają
    - sterownik kombinuje coś jak ssanie dla zimnego silnika tzn mieszanka jest wzbogacona dla zimnego silnika a po osiągnięciu temp 40-50st przechodzi na korekcję z sondy
    - nawet jeśli się zdarzy że w trakcie pracy silnika odłączy się przepływkę i silnik będzie pracował to nie ma mowy żeby silnik wszedł na obroty jeśli doda się gazu
    - czujnik halla jedynie informuje sterownik o obrotach i na jego podstawie dobierany jest moment otwarcia wtryskiwaczy a nie czas otwarcia

    to prawie wszystko co ustaliłem w digijecie i nie chcę się spierać z kol. sharic bo nie neguję tego że sterowników Digijet było kilka jeśli nie kilkanaście modeli produkowanych przez bodaj trzech producentów (KEN, BOSCH i chyba Siemens) i z tego powodu mogą się różnić pewnymi algorytmami, aczkolwiek są zamienne, a moje doświadczenie jest oparte o jeden ze sterowników BOSCH-a

    przepływkę najlepiej zbadać mierząc napięcie na ślizgaczu (w moim przypadku ścieżka była nieco przetarta) bardzo powoli otwierając przesłonę - napięcie ma narastać i jeśli zatrzymamy przesłonę w jakimś miejscu to napięcie nie może się zmieniać (w moim przypadku przy pomiarze rezystancji wszystko było ok ale pomiar napięcia wykazał wahania o jakieś dziesiąte części wolta)
  • Poziom 16  
    Ciekawe czy to czytałeś?
    - mieszanka nie jest wzbogacana przy dodaniu gazu z wyjątkiem pełnego otwarcia przepustnicy - pełne otwarcie = mieszanka jest bogata cały czas (informację o położeniu jałowym i pełnym otwarciu daje mikrostyk na zespole przepustnic)
    Co w takim razie robi sonda i przepływomierz przy przyśpieszaniu? Może są zbędne?
    - nawet jeśli się zdarzy że w trakcie pracy silnika odłączy się przepływkę i silnik będzie pracował to nie ma mowy żeby silnik wszedł na obroty jeśli doda się gazu
    Sam dajesz odpowiedź.Czyli przepływomierz jest potrzebny do regulacji mieszanki.
    Regulacja biegu jałowego w tym modelu była przeprowadzana po odpięciu sondy lambda i polegała na prawidłowym ustawieniu CO.
    Wtryskiwacze potrafiły być otwarte przez wiele obrotów silnika bez synchronizacji impulsami z czujnika hala.
    Ssanie jest realizowane przez zawór obejścia przepustnicy powiązany termicznie z blokiem silnika i ma wewnętrzną grzałkę sterowaną przez komputer.
  • Poziom 39  
    sharic napisał:
    Ciekawe czy to czytałeś?
    - mieszanka nie jest wzbogacana przy dodaniu gazu z wyjątkiem pełnego otwarcia przepustnicy - pełne otwarcie = mieszanka jest bogata cały czas (informację o położeniu jałowym i pełnym otwarciu daje mikrostyk na zespole przepustnic)
    Co w takim razie robi sonda i przepływomierz przy przyśpieszaniu? Może są zbędne?
    - nawet jeśli się zdarzy że w trakcie pracy silnika odłączy się przepływkę i silnik będzie pracował to nie ma mowy żeby silnik wszedł na obroty jeśli doda się gazu
    Sam dajesz odpowiedź.Czyli przepływomierz jest potrzebny do regulacji mieszanki.
    Regulacja biegu jałowego w tym modelu była przeprowadzana po odpięciu sondy lambda i polegała na prawidłowym ustawieniu CO.
    Wtryskiwacze potrafiły być otwarte przez wiele obrotów silnika bez synchronizacji impulsami z czujnika hala.
    Ssanie jest realizowane przez zawór obejścia przepustnicy powiązany termicznie z blokiem silnika i ma wewnętrzną grzałkę sterowaną przez komputer.


    wzbogacenie mieszanki przy pełnym otwarciu (nie zbadałem co oprócz styku na przepustnicach jest potrzebne) ale prawdopodobnie sonda bo napięcie z niej w każdych warunkach (temp silnika, powietrza) w moim przypadku zawsze było 0,9V a przy normalnym przyspieszaniu napięcie z sondy oscyluje tak jak przy równej jeździe i stąd wniosek że sygnał z przepływki i korekcja z sondy

    regulacja mieszanki przez przepływkę hehehe - napisałeś wcześniej że silnik powinien chodzić tylko z halla (fakt - nie próbowałem odczepiać wszystkiego) ale czy teraz nie zaprzeczyłeś sobie?

    regulacja jałowego - to też jest ciekawostka bo to co napisałeś to prawda ale żeby to dobrze zrobić trzeba w trakcie regulacji korygować obroty - tego już nikt nie napisał w żadnej instrukcji

    nie wiem co masz na myśli pisząc że Wtryskiwacze potrafiły być otwarte przez wiele obrotów silnika bez synchronizacji impulsami z czujnika hala - wydaje mi się to niemożliwe bo zalałby się paliwem chyba że na max obrotach ale tu też mam wątpliwości

    to co napisałeś o ssaniu to jak najbardziej prawda tylko że to o dodaniu większej ilości powietrza do silnika - trzeba dodać jeszcze paliwo i tu czujnik temp i prawdopodobnie przepływka (jak miałem przetartą to trochę powyżej wolnych obrotów zimnego silnika potrafił podać ubogą mieszankę i stąd ten wniosek

    może ostatecznie napiszę to do czego doszedłem (mogłem napisać wcześniej) dla Digijeta przepływomierz jest priorytetowym czujnikiem i bez niego nie pojedzie - reszta służy do korekt
    Jest to trochę inaczej niż w nowszych systemach w których sonda ma najwyższy priorytet (ze względu na ekologię) i te systemy potrafią np dodać powietrza jeśli ecu nie może zmniejszyć czasu wtrysku albo paliwo dostaje się jakąś "lewą" drogą i w związku z tym mieszanka jest za bogata. Oczywiście nie znaczy to że bez sondy nie pojedzie ale za to ma kontrolkę MIL która powinna się zapalić
  • Poziom 12  
    Podepnę się pod temat.
    Trafił dziś do mnie golf znajomego. Silnik 1.3 pełny wtrysk.
    Na zimnym silniku jeździ super. Jak się nagrzeję jest strasznie mułowaty.
    Wyłączenie na chwilę zapłonu i ponowne włączenie powoduje powrót do pełnej sprawności ale tylko na chwilę, jakieś 5-10s i znów muł. Na wolnych obrotach falują obroty.

    Wszystkie kostki sprawdzone i wyczyszczone, przepływomierz podmieniany, sonda lambda podmieniana, ECU podmieniane, niebieski czujnik podaje 320Ohm przy 80C, pompa paliwa zamieniana na inną.
    Odpięcie niebieskiego czujnika temp. powoduje poprawę pracy ale niestety ciężko go odpalić.
    Wszystkie masy wyczyszczone.
    Macie jakiś pomysł co jeszcze można sprawdzić?
  • Poziom 39  
    lancellot napisał:
    niebieski czujnik podaje 320Ohm przy 80C


    Żeby było 320Ω to byłoby jak trzeba.
  • Poziom 12  
    Sugerujesz że nie jest a multimetr kłamie?

    Bardziej mi pasuje opcja z wadliwą sondą, która została podmieniona na również wadliwą. Sonda zubaża mieszankę, a odpięcie niebieskiego czujnika daje sygnał, że silnik jest zimny i wzbogaca mieszankę przez co auto jedzie poprawnie.
    Przy najbliższej okazji sprawdzę co sonda pokazuje na multimetrze. Ewentualnie regulacja przepływomierza ale nie mam analizatora spalin.

    Wyłączenie i włączenie zapłonu powoduje chwilowe pominięcie wskazań sondy i auto jedzie przez te kilka sekund tak jak powinno.
  • Poziom 39  
    Sory - napisałeś 320Ohm a ja to przeczytałem jako 3200 Ohm.

    Skup się na przepływce i sondzie. Ten silnik ma tak że do temp około 60st chodzi na bogatej mieszance (cały czas 0,7 - 0,8V z sondy) a potem steruje mieszanką z sondy ale tu jest haczyk - jeśli przepływomierz będzie dawał za niski sygnał to będzie cały czas ubogo. Co to znaczy? Zakładając że przepływomierz jest sprawny elektrycznie to wystarczy za mocny naciąg sprężyny albo za dużo odkręcona śruba pod niebieską zaślepką i będzie ubogo.
    Jeśli przepływomierz będzie dawał za wysoki sygnał to będzie cały czas bogato - sytuacja sprężyny i śruby przeciwna do powyższej.
    Jeśli masz sprawną sondę to nie potrzebujesz analizatora do ustawienia przepływomierza - wystarczy obserwować sygnał z sondy i ustawić tak żeby były oscylacje ale tu następny haczyk - trzeba jednocześnie korygować wolne obroty na około 1000 bo takie on ma mieć.