Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

instalacja TV w mieszkaniu M4

01 Gru 2010 21:23 3568 4
  • Poziom 9  
    Witam
    Niedawno zakupiłem mieszkanie i ze względu że przechodzi ono kapitalny remont chciałbym przerobić również instalacje tv.
    potrzebuje gniazd antenowych w 3 pokojach z kablówki UPC (mieszkanie w bloku) i do tego sygnał z satelity oraz antena radiowa.

Jak powinna wyglądać prawidłowa instalacja tv?
    jakieś trójniki?
    zasilacze?
    centralki?
    ile kabli powinienem prowadzić do każdego pokoju 1 czy 2 ?

Będę wdzięczny za każdą pomoc.
  • Poziom 9  
    Z w/w linku dowiedziałem Się mam nadzieje dużo :)
    Jestem laikiem w tych sprawach wiec bez zdziwienia proszę :)
    Do interesującej mnie instalacji potrzebuje multiswitcha 5 wejść 4 wyjścia.
    Do multiswitcha musze poprowadzić 4 kable od anteny SAT (konwerter quatrro) oraz jeden kabel od anteny UPC (kablówka w bloku). No i dzięki niemu będę miał 4 wyjścia na gniazdka TV (2 kable do jednego gniazdka na wypadek tunera z funkcją nagrywania i po jednym kablu do 2 gniazdek).

Multiswitch ma wejście na tv kablową z zakresu 40-850 KHz na infolinii UPC nie udało mi się uzyskać informacji na jakim paśmie oni nadają telewizję, gdzie mogę uzyskać takie info? oraz czy po zmianie na telewizję cyfrową zmieniają sie częstotliwości?? bo mają w niedalekim czasie robić z analoga na cyfrową tv.

Jeszcze jedno pyt. czy w w/w układzie będę miał możliwość korzystania z internetu również z firmy UPC? Będę musiał założyć jeszcze trójnik przed multiswitchem??
  • Poziom 24  
    UPC daje swoje urządzenie, które z kablówki robi internet
    s.
  • Moderator
    Analogowy przekaz w UPC odbywa się w normalnym paśmie kanałów naziemnych i hiperbandzie (kanały S). Spodziewaj się jednak ze tych kanałów analogowych będzie coraz mniej.