Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Uno 1.4 + LPG silnik -' dusi się '

miszczu88 02 Dec 2010 15:05 1465 1
  • #1
    miszczu88
    Level 1  
    Witam
    W wrześniu tego roku kupiłem Uniaka z LPG. Od razu po kupnie wymieniłem olej, filtry oleju, paliwa, powietrza i uszczelkę pod miską olejową. Potem jeszcze zaszła konieczność wymiany baku, alternatora wraz z rolką i paskiem, także już trochę do tego auta włożyłem. Ale do rzeczy.
    Od samego początku nie można go było na zimnym silniku odpalić na LPG bo spadały mu obroty i gasł. Na PB odpalał dobrze jednak obroty ledwo się trzymały, całym autem trzęsło. Tak samo trzęsło przy jeździe na PB. Raz brakło mi gazu i byłem zmuszony dojechać na PB to była masakra. Gasł co chwila i w ogóle nie miał mocy. Na LPG jeździł dobrze, miał kopa i większe wolne obroty jednak żeby na LPG przełączyć musiał byc już nagrzany wiec co ranek musiałem go na podwórku grzać na PB przez ok 5min. Wkurzało mnie to że nie mogę jeździć na PB wiec podjechałem do kumpla mechanika i okazało sie ze rozrząd był przesunięty o 4 zęby. Po nastawieniu rozrządu, przeczyszczeniu wszystkiego pod pokrywą auto kompletnie dusiło się po dodaniu gazu ale na wolnych chodził dobrze jednak po przełączeniu na LPG na zimnym silniku od razu gasł. Wcześniej przy trzymaniu gazu się trzymał na LPG. Jak już silnik się nagrzeje to na PB i na LPG można jakoś jechać ale tylko przy mocniejszym dodaniu gazu czy gwałtownym zahamowaniu auto gaśnie. Na zimnym na PB odpala za pierwszym razem, na wolnych się trzymie ale po dodaniu gazu zdycha. Postanowiłem jeszcze coś pod maską popatrzeć i zauważyłem wężyk z serwo bez adresu. Dowiedziałem sie że powinien iść do modułu zapłonu ale przy module urwane było na niego wejście. Dorobiłem takie żeby ten wężyk podłączyć ale nie ma żadnej poprawy.
    Od samego początku do czasu tego nastawienia rozrządu jeździłem bez podpiętego tego wężyka, a wtedy na ciepłym silniku chodził dobrze. Czy to jest wina modułu? Macie jeszcze jakieś inne pomysły co to może być? Liczę na Waszą pomoc, bo już nie mam sił do tego auta :]
  • #2
    borys120
    Level 11  
    Jeżeli to błąd komputera PB to zdejmij klemę na 5 10 minut i jak po tym zabiegu chodzi normalnie to problemem sa błędy komputera pb. Sprawdź tez szczelność węza miedzy serwem a kolektorem dolotowym oraz tego wężyka od trójnika do modułu digiplex. sprawdź czy masz podłączona odmę pod spodem filtra powietrza i czy rozgałęzienie od odmy jest podłączone do podstawy wtrysku.


    I PRIMO z mojego doświadczenia w tym samochodzie nie każdy mechanik umie ustawic rozrzad trzeba to robic po wysunięciu wizjernika paska rozrządu do gory i tam jest taki kolek i trzeba sie na nim wzorować polecam sciagnac sobie książkę haynes tam wszystko jesxt dokładnie napisane sa takze zdjecia to naprowadzi mechanika. U mnie jak wymieniali rozrzad wystarczylo przesuniecie 1 zebu a mocy mial 30% wymieniał mechanik kowal osiedlowy nikt nie mogl sobie poradzic pojechałem do fiata w rozpaczy i za 100 przestawił mi na lewiznie w sobotę pasek i 100%mocy