Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio II 1.2 16V, 2001r., brak napięcia na cewce

02 Gru 2010 15:16 16563 4
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich serdecznie!

    Borykam się od kilku dni z nie odpalającym autkiem. Postaram się opisać problem po kolei:

    Dane dotyczące samochodu:
    Renault Clio II 1.2 16V 75KM, 2001r., kod silnika: D4F + instalacja LPG sekwencyjna AG
    ECU jaki posiadam w tym autku to: Magneti Marelli IAW 5NR.CE1

    1. Jak doszło do usterki:
    Ok. tydzień temu po przejechaniu ok. 10km na LPG zgasiłem silnik i na dosłownie chwilkę (silnik wciąż był ciepły) wysiadłem, po powrocie nie chciał już odpalić. Pogrzebałem pod maską, poruszałem kabelkami, pomęczyłem go jeszcze kilka razy wracając do autka i z powrotem pod maskę i o dziwo odpalił. Zaświeciła się za to kontrolka układu oczyszczania spalin, ale nie odczułem jakiegoś znaczącego spadku mocy, czy nierównej pracy silnika, poza tym bardzo się spieszyłem, dlatego zostawiłem autko na benzynie i przejechałem w takim stanie ok. 5 km, na miejscu zgasiłem silnik i po dwóch godzinach po powrocie do samochodu odkryłem, że już nie odpala.

    2. Co sprawdziłem po kolei i co samodzielnie stwierdziłem:
    - brak iskry
    - brak napięcia na cewce
    - przejrzałem kabelki idące z ECU do cewki - są w porządku
    - w momencie przekręcenia stacyjki w pozycję zapłonu brak napięcia na PIN-ie wychodzącym z ECU, który połączony jest bezpośrednio z plusem cewki
    - w związku z tym przy okazji przeszukiwania forum pod kątem przydatnych informacji natrafiłem na prowizoryczne rozwiązanie w postaci pociągnięcia prądu z bezpiecznika zapłonu bezpośrednio na cewkę
    - w rezultacie silnik zapala bez problemu, ale pracuje tylko na 3 cylindry
    - wynika to z braku iskry z cewki podawanej na jeden cylinder
    - mam zapasową cewkę, którą podmieniłem na próbę i sytuacja jest identyczna, dlatego wykluczam uszkodzenie cewki

    3. Co robić dalej?
    Zwracam się do Was - fachowców z gorącą prośbą o pomoc - czy jest jeszcze coś co mogę sprawdzić, czy winny jest ECU i nie da się nic zrobić i powinienem go wymienić? A może to coś jeszcze zupełnie innego, o czym kompletnie nie pomyślałem i te wszystkie moje wysiłki do tej pory nie miały żadnego sensu?
    Z góry dziękuję za każdą radę i pozdrawiam

    P.S
    Immobiliser nie jest chyba temu też winien, bo kontrolka zachowuje się dokładnie tak jak zawsze do tej pory, czyli gaśnie, a nie świeci się ciągłym światłem.

    P.S2
    Posiadam kabel VAG KKL oraz program DDT2000, który jak do tej pory potrafił mi pomóc w tego typu sytuacjach, ale niestety tym razem jedyne co pokazuje, to błąd układu zapłonowego na poszczególnych cylindrach gdy nie ma iskry - nic poza tym.

    P.S3
    Zapomniałem napisać, że przy wszystkich próbach przeprowadzanych do tej pory ustawiłem pracę tylko na benzynie.
    Przepraszam za tak długiego posta, ale chciałem jak najdokładniej opisać mój problem, mam nadzieję, że mimo wszystko postaracie się mi pomóc.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 13  
    Więc wnioskuje z pierwszej części posta ,że po poruszaniu kabelkami odpalił ? czy tak ?... skoro tak to nasuwa mi się jedna myśl przetarty przewód zasilający cewkę to tłumaczy wszystko spróbuj dokładnie odtworzyć ''ruszanie kabelkami'' który dokładnie ruszałeś spróbuj to jeszcze raz zrobić najlepszym wyjściem była by zamiana kabli zasilania cewki na nowe od głównej kostki do cewki przed wszystkim sprawdź czy cewka jest sprawna jeśli posiadasz multimetr to zmierz opór cewki potem napięcie na kablach jeśli niema to prawdopodobnie wina przewodów
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 25  
    Plus na cewkę pokaże się dopiero jak będziesz kręcił rozrusznikiem bo załączany jest przez przekażnik pompy -sprawdz czy jest ten plus przy kreceniu no i czy są 2 minusy z kompa na cewkę.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Motronic napisał:
    Zdjąć osłonkę skrzynki przekaźników ( komora silnikowa, strona lewa) są tam obok siebie takie dwa mniejsze przekaźniki, zobaczyć czy nie skorodowane nóżki albo gniazda.


    Strzał w dziesiątkę - padł przekaźnik pompy paliwa - ogromnie dziękuję - w końcu znów mogę cieszyć się moim autkiem :)