Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przeplywowy podgrzewacz paliwa

02 Gru 2010 18:40 14751 28
  • Poziom 9  
    Czy ktoś wypróbował taki podgrzewacz paliwa, który montuje się na przewodzie wychodzącym od nagrzewnicy do silnika. Przez podgrzewacz przepływa ciepły płyn z nagrzewnicy i ogrzewa umieszczoną w nim rurkę przez którą przepływa paliwo z baku do filtra. Czy taki podgrzewacz będzie dobrze działał i nie był szkodliwy dla silnika, czy trzeba go demontować na okres letni?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    ja mam w Passacie oryginalnie założony i powiem ze zdaje to egzamin w zimie choć niektórzy mówią ze to jest niepotrzebne do niczego bo nie zmienia osiągów silnika... tak słyszałem...
    ale mam to zamontowane i nie mam zamiaru tego wymontowywać:)
    A napewno nie będzie szkodliwy, ulepszy spalanie paliwa w zimie :)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Niektóre auta miały podgrzewacz paliwa "ogrzewany" płynem chłodniczym. Wszystko było zabudowane w korpusie filtra paliwa. Kwestia, że taki podgrzewacz jest skuteczny dopiero po rozgrzaniu silnika.
  • Poziom 10  
    Dokładnie, więc dodam ze napewno nie pomoze w rozruchu zimnego silnika :!::D
    gdyż wtedy płyn chłodniczy jest zimny i nic to nie daje.:|
  • Moderator Samochody
    To nie chodzi o odpalanie zimnego, tylko te co nie mają żadnego podgrzewacza i dodatkowo zatankują kiepskie paliwo to stają w trasie jak się parafina wytrąci w filtrze i zamarznie.
  • Poziom 30  
    cesio napisał:
    czy trzeba go demontować na okres letni?

    Taki podgrzewacz dobrze by było zdemontować.
    Ja przez parę lat miałem zamontowany taki podgrzewacz
    http://allegro.onet.pl/podgrzewacz-paliwa-do-diesla-stanadyne-i1349173976.html
    Włącza się automatycznie przy -3 stopnie i dopiero przy odpalonym silniku. Przekaźnik sterujący podłącza się pod wzbudzenie alternatora.
    W opisie jest napisane, że ułatwia rozruch, to jest bayer. Ale podgrzewacz jest bardzo dobry.
  • Poziom 13  
    A dlaczego uważasz, że na okres letni dobrze byłoby go zdemontować?
    Jeśli fabrycznie auto jest wyposażone w taki podgrzewacz to chyba inżynierowie projektujący je wiedzieli co robią. Poza tym nie wiem co jest złego w "ciepłym" paliwie, raczej podgrzanie go powinno ułatwiać zapłon, a nie odwrotnie.
  • Poziom 30  
    Inżynierowie w fabrykach często idą na łatwiznę. Nie będę dalej o tym pisał, bo jest to temat na pracę magisterską.
    Podgrzanie paliwa daje rezultaty tylko w zimie. Wszystkie te podgrzewacze działają dopiero po zapaleniu silnika, a więc nie ułatwiają zapłonu.
    Firma Stanadyne produkuje filtry paliwa z podgrzewaczem elektrycznym działającym cały czas, ale trzeba mieć duży akumulator. Poszukaj w necie przedstawiciela Stanadyne, jest w Polsce, tam kupisz takie filtry.
  • Poziom 18  
    dizba napisał:
    Inżynierowie w fabrykach często idą na łatwiznę. Nie będę dalej o tym pisał, bo jest to temat na pracę magisterską.
    Podgrzanie paliwa daje rezultaty tylko w zimie. Wszystkie te podgrzewacze działają dopiero po zapaleniu silnika, a więc nie ułatwiają zapłonu.
    Firma Stanadyne produkuje filtry paliwa z podgrzewaczem elektrycznym działającym cały czas, ale trzeba mieć duży akumulator. Poszukaj w necie przedstawiciela Stanadyne, jest w Polsce, tam kupisz takie filtry.


    Ja mam zamontowany taki podgrzewacz (przepływka). Jeździłem z nim również latem. Żadnych efektów ubocznych, a wręcz przeciwnie - można się było pokusić o tzw. "jazdę ekologiczną" na paliwach roślinnych. Oczywiście tu pozostaje kwestia rozruchu, bo jak zostało już wspomniane wcześniej - taki przepływowy podgrzewacz działa dopiero po rozgrzaniu płynu chłodniczego.

    Co do podgrzewacza elektrycznego: akumulator nie ma nic do rzeczy w przypadku kwestii działającego podgrzewacza w trakcie jazdy - w trakcie jazdy głównym dostarczycielem prądu w instalacji jest alternator, a nie akumulator.
  • Poziom 30  
    MinisterQ napisał:
    Co do podgrzewacza elektrycznego: akumulator nie ma nic do rzeczy w przypadku kwestii działającego podgrzewacza w trakcie jazdy - w trakcie jazdy głównym dostarczycielem prądu w instalacji jest alternator, a nie akumulator.

    Witam
    Ale ja napisałem o podgrzewaczach filtra paliwa działających cały czas, również w nocy.
  • Poziom 18  
    A czy te podgrzewacze nie wymagają przypadkiem zewnętrznego źródła zasilania? Wiem że w skandynawskich autach są gniazda na grzałki, ale nigdy nie słyszałem o tym, by do podgrzewania całonocnego była czerpana energia z akumulatora.

    Coś takiego nie miało by sensu, bo co z tego że paliwo by płynęło, skoro rozrusznik nie miałby siły zakręcić wałem, bo akumulator zostałby prędzej czy później wyładowany przez grzałkę...
  • Poziom 18  
    OK, w porządku. Ale podejrzewam że sposób montażu jest taki, że on działa dopiero po włączeniu zapłonu. Inny wariant IMHO nie ma sensu.
  • Poziom 30  
    MinisterQ napisał:
    OK, w porządku. Ale podejrzewam że sposób montażu jest taki, że on działa dopiero po włączeniu zapłonu. Inny wariant IMHO nie ma sensu.

    Ma sens. Rano zapalasz bez problemu. Nie mogę znaleźć opisu w necie. Z tego co pamiętam tam jest termostat, który utrzymuje temp na poziomie 5 stopni. Akumulator 100 ah wytrzymuje bez problemu.
  • Poziom 18  
    Ale przed rozruchem to paliwo w filtrze można równie dobrze rozgrzać...
  • Poziom 30  
    Tak. Ale jak w nocy wytrąci się parafina to jej nic nie rozpuści w filtrze.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    badula napisał:
    Bzdura.

    A mógłbyś to rozwinąć ? Chętnie dowiem się czegoś nowego. Tyle lat morduję się z tym tematem. Nigdy mnie to się nie udało. Tylko wymiana filtra na nowy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    To nie była parafina, tylko woda. Parafinę, która odłoży się w filtrze można tylko zeskrobać.
    Każdej zimy mam kilku niedowiarków. Na pytanie dlaczego wymieniłem filtr paliwa np po 1 tys. rozcinam filtr i grzeję do suszarką.
  • Poziom 9  
    Temat podgrzewaczy paliwa poruszyłem dlatego żeby nie wydać pieniędzy na gadźet który okaże się do d...py. W moim samochodzie niema nie ma takich rozwiązań które pomagają w codziennej eksploatacij szczególnie zimowej . Mogę dodać że zamontowałem już grzałkę silnika z której jestem zadowolony i pomaga przy największych mrozach jeżeli jest ktoś zainteresowany tym rozwiązaniem może coś podpowiem.
  • Moderator Samochody
    Wystarcza zamontować np filtr taki jak w VW, tak żeby powrót go ogrzewał. Dieslem bez żadnego podgrzewania filtra w zimę bym się w trasę żadną nie ruszył.
  • Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedź sprawdzę jak on wygląda i czy będzie pasował bez przeróbek do innych samochodów jak VW.
  • Moderator Samochody
    Nie wiem co tam masz na tym zdjęciu ale ja miałem na myśli zwykły filtr taki jak w większości starszych VW w dieslu.
    Musiał byś tylko jeszcze dokupić element nr 2(koszt około 30zł) i o-ring do niego.
    przeplywowy podgrzewacz paliwa
  • Poziom 12  
    Przed zimą zamontowałem prosty przepływowy podgrzewacz własnej konstrukcji i podgrzewacz elektryczny, ten elektryczny włączam z rana w duże mrozy jeszcze przed uruchomieniem silnika. Podłączony jest "po stacyjce" więc nie ma ryzyka pozostawienia go włączonego np. na noc, poza tym ma zabezpieczenie termiczne gdyby paliwo osiągnęło temp. powyżej 70 stopni i zabezpieczenie gdyby napięcie na akumulatorze spadło poniżej 10.5V.
  • Poziom 9  
    Czy możesz powiedzieć jak wykombinowałeś ten własnej konstrukcji?
  • Poziom 12  
    cesio napisał:
    Czy możesz powiedzieć jak wykombinowałeś ten własnej konstrukcji?

    Sorki że odpowiadam dopiero teraz dawno tu nie zaglądałem, będzie jeszcze niejedna zima. :D
    To po prostu dwie rurki jedna w drugiej, wewnętrzna ma taką średnicę żeby pasowała na wąż płynu chłodzącego, górne krućce to odcięte końcówki ze starego filtra paliwa i przyspawane do zewnętrznej rurki. Ustrojstwo podłączone jest na "małym obiegu" płynu chłodzącego bo szybciej się nagrzewa i w połączeniu z elektrycznym podgrzewaczem spełnił swoją rolę.
    przeplywowy podgrzewacz paliwa
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedź na pewno spróbuję i takiego sposobu (na dieselka zimą).