Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW, Passat B5 AJM Brak mocy powyzej 2krpm

02 Gru 2010 18:44 9979 9
  • Poziom 10  
    Witam.
    Posiadam VW Passata B5 115KM z silnikiem AJM.
    Problem polega na tym iz w zakresie ok 1600 - 2200 auto ciągnie tak jak ma ciągnąc turbinę słychać itp, ale dalej słychać tylko ryk silnika i powolne katowanie do 3k rpm i dalej do 4k rpm to trudno na biegu go wykręcić. Nie mam jak zrobić logów z vaga bo nikt u mnie czegoś takiego nie posiada..

    Ale wiem sprawdzając na KTS-ie wszystko było ok nie było błedów, ale Cisnienie doładowanie w kolejno (podam w przybliżeniu jak to wyglądało):
    1500rpm - 1000mbar
    2000rpm - 1300mbar
    2500rppm- 1400mbar
    itp do konca nie było wiecej niz 1400mbar, a wiem ze przy 3k rpm ma byc ok 2200bar... czyli wychodzi na to ze jest niedoładowany a co za to bedzie odpowiadac?

    wymieniłem wiec czujnik Ciśnienia Doładowania, lecz dalej to samo, wyczysciłem EGR, zawór 75 działa bo słychac ze turbina sie włacza... po odłaczeniu przepływomierza było jeszcze gorzej...

    Prosze o pomoc z góry dziiekuje :D
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Sprawdź koło turba jest taki krótki przewód gumowy on lubi pękać,ale sprawdź szczelność całego układu,może gdzieś chłodnica powietrza się rozszczelniła.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Wszystko jest szczelne a ten mały wężyk jest tez szczelny bo gdy go zdejmę podczas pracy silnika to wytwarza podciśnienie....:idea:
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym o przeładowaniu świadczy fakt, iż auto do 2200 RPM ciągnie dobrze - przy niedoładowaniu nie ciągnąłby tak jak powinien. Problem u Ciebie Tkwi w tym, że sztanga nie opada w dół z gruszki siłownika podciśnienia bo z pewnością masz przyblokowane kierownice spalin w zmiennej geometrii. Jest prosta rzecz do sprawdzenia bez Vaga bądź innego interfejsu : jedna osoba zasiada za kierownicą i uruchamia a następnie gasi silnik a Ty w tym czasie obserwujesz jak zachowuje się sztanga wychodząca w dół z gruszki umieszczonej nad turbosprężarką (tą do której idzie wężyk podciśnienia, który zdejmowałeś i czułeś zasysanie). Przed uruchomieniem silnika sztanga ma być opuszczona maksymalnie w dół a po uruchomieniu silnika ma zostać wciągnięta do góry w gruszkę na około 1.5 cm. Dalej po zgaszeniu silnika ma znowu opaść w dół w takim samym zakresie jej skoku. Jeśli sztanga nie podnosi się i nie opada wcale (albo w zbyt małym zakresie) tylko cały czas jest wciągnięta w górę i tak pozostaje to masz przeładowanie spowodowane zapieczonymi kierownicami spalin zmiennej geometrii turbosprężarki. W AJM maksymalne ciśnienie doładowania jakie osiąga podczas przeładowania turbosprężarka to 2570 mbar przy ciśnieniu zadanym na poziomie 1948 mbar.
  • Poziom 10  
    własnie przed chwila sprawdziłem i ten pret wysuwa sie zaraz po zapaleniu i przy przygazówce jeszcze po troche wiec jest ok. jak scisłem weza koło intercoolera to przy gazowaniu nie mogłem go utrzymac tak dawało... wiec juz sam nie wiem... nieszczelnosci nie ma bo by buczało a to i tak sprawdzałem, ale to chyba nie pompowtryskiwacze bo dyma zadnego nie puszcza.... prosze o pomoc:)
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 34  
    Mazur17 napisał:
    własnie przed chwila sprawdziłem i ten pret wysuwa sie zaraz po zapaleniu i przy przygazówce jeszcze po troche wiec jest ok.


    Potrafisz przeczytać ze zrozumieniem to co napisałem wcześniej ?
    Pręt czyli sztanga ma się chować w gruchę (czyli się podnosić) po odpaleniu silnika a nie wysuwać. Wysuwać czyli opadać ma tylko podczas silnej przegazówki oraz po wyłączeniu silnika a jeśli masz inaczej to opisz jak podłączone są wężyki podciśnienia do N75.
  • Poziom 10  
    No to jeszcze raz.. Chodziło mi o przeciwnie ze z turbiny się wysuwa...
    Podczas zapalenia silnika do tej gruchy wsuwa sie ta sztanga a przy przygazówce lekko wysuwa... a po zgaszeniu powoli wysuwa własnie te 1,5cm co pisałes wczesniej... wiec tu jest wszystko dobrze.
  • Poziom 27  
    Mazur17
    Gdzie tu jakies logi, konkrety bo dane z doładowania to jakieś nieporozumienie.
    Sory że tak to ujmę ale jak nie potrafisz przeprowadzić podstawowej diagnostyki to zmień podpis i oddaj auto do warsztatu (lub innego warsztatu).
  • Poziom 10  
    Byłem w kilku warsztach ale tylko jeden miał VAGA ale nie miał jak mi pokazac logów... wiem ze pod obciazeniem (podczas jazdy) turbina daje wszystko w normie...
    Druga sprawa jest to ze kupiłem to auto od takiego goscia co nie przekraczał 2,5 tys obr o czym mi mowił i ze kupił to od dziadka w niemczech auto i było tak zamulone ze nie chciało jechać... wiec wyczyscił samo EGR i jest lepiej (tak jak teraz) ale to jeszcze nie jest to...
    Wiec bedzie taka mozliwosc ze wystarczy przeczyscic kolektory wydechowy i dolotowy sprawdzic katalizator albo go przebic? bedzie wariowała Sonda lambda?
    dodam ze Auto sprawuje sie ok w tych granicach obrotów które po prostu gosciu uzytkował.. czyli od 0 - do ok 2300rpm....
  • Poziom 13  
    Mazur17 napisał:
    Byłem w kilku warsztach ale tylko jeden miał VAGA ale nie miał jak mi pokazac logów... wiem ze pod obciazeniem (podczas jazdy) turbina daje wszystko w normie...
    Druga sprawa jest to ze kupiłem to auto od takiego goscia co nie przekraczał 2,5 tys obr o czym mi mowił i ze kupił to od dziadka w niemczech auto i było tak zamulone ze nie chciało jechać... wiec wyczyscił samo EGR i jest lepiej (tak jak teraz) ale to jeszcze nie jest to...
    Wiec bedzie taka mozliwosc ze wystarczy przeczyscic kolektory wydechowy i dolotowy sprawdzic katalizator albo go przebic? bedzie wariowała Sonda lambda?
    dodam ze Auto sprawuje sie ok w tych granicach obrotów które po prostu gosciu uzytkował.. czyli od 0 - do ok 2300rpm....


    Chlopie jak masz taki problem z vagiem to go sobie poprostu kup, kosztuje
    az 50zl na al..gro.
    Wizualnie to sobie mozesz stwierdzic ze sie sztanga rusza ale nie wiesz jak.
    Na 100% lapie tryb awaryjny i na 99% czesc goraca turbiny do czyszczenia, przy okazji kolektory.
    1% masz nieszczelny ukl dolotowy, zapchany sadza lub zapchany katalizator.
    Jezeli to auto nie bylo deptane to turbo na 100% do czyszczenia.
    Sondy tlenu montuje sie w silnikach benzynowych.
    Podepnij kabel zrob logi dynamiczne sam sie przekonasz.

    Od dziadka w Niemczech.... buhahahaha
    Ze jeszcze zdarzaja sie tak naiwni...
    To autko pewnie ma ze `2x tyle co licznik pokazuje.