Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik położeniea wału Ford Focus TDCI 2003r.

02 Gru 2010 19:38 11991 11
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam problem z odpalaniem samochodu po dłuższym postoju byłem na diagnostyce i BŁĄD położenia wału. Moje pytanie czy to możne byś przyczyną.
  • Poziom 31  
    Witam
    Ten czujnik często się psuje. Musisz wymienić na nowy. Nie jest taki drogi.
  • Poziom 10  
    To jakz tym czujnikiem jak ciepły silnik to zapala a jak zimny to z problemami (trzeba długo kręcić ok 20 sek lub kilka razy )
  • Poziom 31  
    Podejrzewam, że wykasowali Ci ten błąd. Pojedź jeszcze raz na diagnostykę. Jeżeli znowu będzie błąd wału, to musisz wymienić czujnik. A jeżeli nie będzie to trzeba wejść w parametry silnika i poszukać co nie trzyma parametrów.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A pomyślał ktoś, że może czujnik sprawny? Może warto zerknąć na rozrząd? Kasowanie błędów na pałę czasami nie przynosi pozytywnych efektów.
  • Poziom 10  
    Czyli ogólnie mówiąc ten czujnik jest odpowiedzialny za odpalanie samochodu i to on moze byc przyczyną mojego problemu
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Już Ci napisałem, czujnik może być sprawny. Podjedź na diagnostykę komputerową a nie do "czytacza błędów".
  • Poziom 10  
    Byłem na ponownej diagnostyce błędów nie ma żadnych a samochód nadal ciężko pali.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie byłeś na diagnostyce tylko na odczytaniu błędów. Diagnostyka polega na wyciąganiu wniosków przy podglądzie parametrów rzeczywistych.
    Czytanie kosztuje 50 do 100zł a dobra diagnostyka od 100 w wzwyż.
  • Poziom 29  
    posłuchaj pawel wawa, odczytanie błędów to jest nic, trzepa odczytać parametry. przy rozruchu np ciśnienie na rampie wtrysku itd. w tych samochodach często podały wtryski, ale nie koniecznie, czasem pompa a czasem cały układ zasilający był do wymiany. niech ktoś ci sprawdzi wartości przelewów na powrotach i ciśnienie na rampie , a czujnik położenia wały mógł być chwilową usterką przy słabym akum.
  • Poziom 1  
    Mam podobny problem od kiedy wymieniłem sprzęgło (1.8 tdci). Ważne jest prawidłowe ustawienie czujnika położenia wału. Przestawiłem czujnik i się poprawiło ale jeszcze nie jest idealnie. Czy ktoś wie w jakiej odległości od koła zamachowego powinien być zamontowany czujnik (tam jest regulacja) ja ustawiłem około 1mm, ale to chyba za mało, a nie mam książki napraw. Niestety muszę sam poprawiać po mechanikach. Pozdrawiam.
  • Poziom 22  
    Teoretycznie jak ruszasz czujnik wału w tdci to powinien być nowy.Ale to teoretycznie.
    Na końcu ma stożek który dosłownie opierasz na zębach /nie miedzy zębami/ na wale i dokręcasz po odpaleniu je skrobnie ile musi i taka filozofia montażu w tdci..