Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z żelazkiem PHILIPS Azur 2400W

02 Gru 2010 21:08 11534 9
  • Poziom 2  
    Witam,

    Mam problem z żelazkiem PHILIPS Azur 2400W. Żelazko po upadku przestało w ogóle grzać. Rozkręciłem je i zobaczyłem, że niestety mechanizm regulujący temperaturę jest uszkodzony. I nie wiem czy jest szansa żeby to naprawić a jeśli jest to jak do tego zabrać się.

    Załączam dwa zdjęcia przedstawiające obecny stan mechanizmu.

    Na pierwszym zdjęciu widać, że nie ma styku nawet gdy żelazko jest zimne. Położenie pokrętła regulującego temperaturę jest bez znaczenia, bo w każdym położeniu jest przerwa (dlatego nie ma grzania). Na zdjęciu widać jakby coś było między stykami, to był jedynie paproch, po dmuchnięciu odleciał.

    Problem z żelazkiem PHILIPS Azur 2400W

    Drugie zdjęcie przedstawia inny styk, wygląda jakby było to pokrzywione ale może tak ma być. Jak widać styk jest dopychany przez popychacz wychodzący z płyty grzewczej. To raczej nie ma wpływu na grzanie, bo do tego jest podłączona jedynie lampeczka informująca o grzaniu. Ale poco do tego dawać kolejny styk? Przecież wystarczyłoby podłączenie na sztywno równolegle z grzałką. Może ktoś wie czy tak (krzywo) ma być oraz po co w ogóle jest ten styk?

    Problem z żelazkiem PHILIPS Azur 2400W

    Poluzowałem śrubę trzymającą to całe ustrojstwo i dokręciłem ponownie. To wystarczyło, żeby styk z pierwszego zdjęcia zwierał się mniej więcej w połowie położenia pokrętła. Czyli widać że to wszystko jest mało powtarzalne i chybotliwe. Pozostaje jeszcze jedno pytanie, jak to potem wyregulować żeby temperatura była w jakiejś sensownej tolerancji, coby ubrań nie paliło.

    Dzięki za wszelkie sugestie i propozycje.

    Pozdr
    Romek
  • Poziom 26  
    "Całe ustrojstwo jest mało powtarzalne i chybotliwe" bo pęknięty jest najwyższy, ceramiczny krążek dystansowy, a ze względu na bezpieczeństwo tkanin, wymagana tu jest precyzja.
    Najlepiej termostat wymienić.
    W praktyce serwisowej, można wymienić sam krążek i wtedy koniecznie sprawdzić / skorygować temperaturę.
    Dodatkowy styk, to przeciwpożarowy wyłącznik bezpieczeństwa. Zadziała, czyli trwale wyłączy grzanie, jeśli temperatura stopy przekroczy krytyczną wartość.
  • Poziom 2  
    Dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedź.

    Faktycznie najlepiej byłoby wymienić cały termostat. Trzeba będzie zrobić wycieczkę po punktach naprawy AGD, bo w sieci znajduję jedynie sklepy z żelazkami. Chyba, że ktoś ma do sprzedania sprawny termostat do takiego żelazka.
  • Poziom 2  
    Witam
    Tak dla potomności, bo wczoraj przeglądałem ten temat. U mnie żelazko Philips Azur 2600W przestało grzać w trakcie prasowania. Okazało się, że wystarczyło je rozebrać wyczyścić mechanizm termostatu (z kurzu i lekko przetrzeć styki) i teraz działa doskonale.
  • Poziom 29  
    Witam.
    Zwykle między stykami termostatu robi się spiek który nie przewodzi.
    Ostrożnie drobno ziarnistym papierem oczyścić styki.
  • Poziom 35  
    Ten spiek na ww termostacie jest widoczny między stykami.Styki potraktuj bardzo drobnym papierem ściernym.
  • Poziom 14  
    Witam,
    żeby nie tworzyć nowego tematu podepnę się pod istniejący.
    Czy ktoś z kolegów może mi wyjaśnić zasadę działania tego termostatu?
    Mój problem polega na tym, że niezależnie od położenia pokrętła styki ze zdjęcia pierwszego są cały czas otwarte.
    Regulacja pokrętłem powoduje, że rusza się ta zakończona w trójkąt część blaszki (góra-dół skok ok. 1-2mm) natomiast styki pozostają cały czas w tym samym położeniu.
    Przy rozwartych stykach żelazko nie grzeje. Ręczne zwrcie styku powoduje załączenie diody kontrolnej i grzania.
    Czy ktoś wie jakie oznaczenie ma ten termostat gdybym chciał szukać nowego do kupienia?
  • Poziom 26  
    gasior5 - Twój termostat zapewne jest rozregulowany z powodu omówionych wyżej luzów całej kolumny ceramicznych krążków i metalowych elementów.
    Zasada działania:
    - bimetal (ta ciemna blaszka na samym dole) wygina się od nagrzania.
    - ceramiczny słupek popycha do góry sprężystą blaszkę styku ruchomego.
    - łukowato wygięte część sprężystej blaszki, powoduje błyskawiczne przełączanie styku, z
    jednego położenia w drugie, skracając do minimum czas iskrzenia.
  • Poziom 14  
    And41x1 diękuję za pomoc.
    Mój termostat wygląda tak:

    Problem z żelazkiem PHILIPS Azur 2400W

    Luzów raczej nie ma, czy przyczyną problemów mogą być wypalone styki przy żółtych strzałkach?
    Czy żeby zwiększyć siłę grzania dolną blaszkę opuścić czy podnieść?
    Czy da radę wyregulować termostat bez specjalnych narzędzi?
  • Poziom 26  
    Jeśli styki się nie łączą, w żadnym położeniu pokrętła, to termostat się rozregulował.
    Regulacja termostatu, powinna być w środku osi pokrętła - możliwe że przesunęła się, bo była niedostatecznie zablokowana, lub blokada puściła.
    Jeśli konstrukcja jest stabilna, można wyregulować termostat następująco:
    - Skręcamy pokrętło na minimum temperatury - lewe, skrajne położenie.
    - Kręcąc śrubką w osi pokrętła, doprowadzamy do wyłączenia styków.
    - Sprawdzamy czy przekręcając pokrętło nieco w prawo, uzyskamy połączenie styków.
    - Skręcenie maksymalnie w lewo, w temperaturze pokojowej, powinno wyłączyć styki.
    - Wpuszczamy kropelkę kleju w gwint śrubki regulującej - stosuję cyjanoakrylowy.
    Wypada sprawdzić temperatury poszczególnych zakresów. Zwłaszcza maksymalną - jeśli znacznie różnią się od prawidłowych, termostat lepiej wymienić.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Styki profilaktycznie warto przetrzeć drobnym papierem ściernym, lub cieniutkim pilnikiem.
    Blachy bimetalowej, nie wolno wyginać.