Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z adaptacją przepustnicy golf 3 1.6 niekończy nastaw

03 Gru 2010 00:01 19203 14
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pokasuj koniecznie wszystkie błędy, przepatrz dobrze sygnały położenia przepustnicy. Mechanicznie działa bez zacięć?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    A czujnik położenia przepustnicy Jest wszystko z nim ok (sprawdź jego ścieżki) potrafi nieraz dokuczyć.

    Ja w tych autach stosuje taka metodę:
    Żeby sprawdzić ustawienie TPSu najpierw musi całkowicie zamknąć przepustnicę, żaby to zrobić trzeba cofnąć całkowicie silniczek krokowy , zdjąć z niego wtyczkę i do dwóch górnych pinów podłączyć napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zależnie jak podłączysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczkę od korkowca narazi nie podłączaj żeby znowu korkowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w rękę i podłączasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpięta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napięcie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest inne to odkręcić 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzić czy ścieżki nie maja przerw , czyli stopniowo otwierać przepustnice i obserwować wskazania woltomierza, napięcie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napięcie juz nie rośnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sprawdzić 2 ścieżkę, podłączamy woltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniać się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napięcie powinno płynnie wzrastać aż przy całkowitym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzić napięcie zasilające TPS , odłącz wtyczkę TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłącz woltomierz , powinno byc napięcie około 5V .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Pewnie 92r. i ABU. Mialem takiego ,,dziada,, na tą usterkę i też nie dalo się tego zrobić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Sproboj jeszcze vagiem
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    igorek83 napisał:
    A czujnik położenia przepustnicy Jest wszystko z nim ok (sprawdź jego ścieżki) potrafi nieraz dokuczyć.

    Ja w tych autach stosuje taka metodę:
    Żeby sprawdzić ustawienie TPSu najpierw musi całkowicie zamknąć przepustnicę, żaby to zrobić trzeba cofnąć całkowicie silniczek krokowy , zdjąć z niego wtyczkę i do dwóch górnych pinów podłączyć napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zależnie jak podłączysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczkę od korkowca narazi nie podłączaj żeby znowu korkowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w rękę i podłączasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpięta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napięcie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest inne to odkręcić 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzić czy ścieżki nie maja przerw , czyli stopniowo otwierać przepustnice i obserwować wskazania woltomierza, napięcie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napięcie juz nie rośnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sprawdzić 2 ścieżkę, podłączamy woltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniać się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napięcie powinno płynnie wzrastać aż przy całkowitym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzić napięcie zasilające TPS , odłącz wtyczkę TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłącz woltomierz , powinno byc napięcie około 5V .

    Czytałem , referat i to jest do MonoBoscha.
  • Użytkownik usunął konto