Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cewka podgrzewacza Volvo fh12

03 Gru 2010 00:28 6430 16
  • Poziom 8  
    Witam. W moim volvo mam awarię cewki podgrzewacza rozruchowego. W diagnostyce występuje błąd MID128 PID45 FMI5. Wymieniłem cewkę na nową i nadal podgrzewacz nie działa i wyświetla mi ten sam błąd. Czy ktoś mógł by mi pomóc w rozszyfrowaniu tego kodu błędu.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Szkoda , że nie napisałeś o jakie Volvo chodzi ( '98 - elektronik , lampy prostokątne , czy może Volvo FH 12 version 2 - tzw . " chińczyk " ) .

    Jeżeli "chińczyk" to wyciąg akumulatory , odkręć pokrywę skrzynki , która się za nimi znajduje i skontroluj bezpiecznik FM 1 ( taki duży , pierwszy od lewej ) . Jeżeli przepalony to wymień , a jeżeli dobry to sprawdź przekaźnik silnoprądowy , który też znajduje się w skrzynce akumulatorowej . Jeszcze skontroluj bezpiecznik F 42 w głównej skrzynce bezpiecznikowej (w kabinie ) . To z grubsza tyle .

    Powodzenia .
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    Chińczyka poznać po skośnych oczach.:D
  • Poziom 8  
    No tak przepraszam że nie napisałem jaki to model volvo jest to "chińczyk" z 2002 roku. Niestety sprawdziłem oba bezpieczniki już wcześniej i są ok. A cewka jest wymieniona na nową. A problem polega na tym że to właśnie ta cewka się nie załącza.
  • Poziom 18  
    A przekaźnik też sprawdziłeś ?? Jeśli dobry , to zostaje Ci tylko sprawdzenie instalacji .
    Pozdro dla jannaszka :D
  • Poziom 8  
    Jak rozumiem masz na myśli ten przekaźnik który znajduje się w skrzynce z akumulatorami. Jeśli chodzi o ten to jest zupełnie nowy ale mogę go sprawdzić tylko nie wiem jak.
  • Poziom 18  
    Tom58027 napisał:
    Jak rozumiem masz na myśli ten przekaźnik który znajduje się w skrzynce z akumulatorami. Jeśli chodzi o ten to jest zupełnie nowy ale mogę go sprawdzić tylko nie wiem jak.


    Dokładnie ten mam na mysli .

    Podaj napiecie 24 V do zacisków 84 , 84 A przewód czarny i niebieski/czerwony , jeśli jest dobry to ziciski 88 i 88A powinny być zwarte .

    Tylko przed tym sprawdzeniem lepiej odlącz te przewody , bo jeszcze coś zepsujesz :D
  • Poziom 8  
    Sprawdziłem i cewka jest ok. Na tym czarny kablu jest napięcie więc nim jest wszystko ok. Natomiast tam gdzie przychodzi kabel niebiesko/czerwony podłączyłem na chwilę osobną masę i stycznik zadziałał. Wnioskuję więc że to właśnie ten kabel ma winę. Prawdopodbnie jest gdzieś przetarty. Tylko nie wiem gdzie ten kabel idzie żeby to sprawdzić.

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Sprawdziłem i cewka jest ok. Na tym czarny kablu jest napięcie więc nim jest wszystko ok. Natomiast tam gdzie przychodzi kabel niebiesko/czerwony podłączyłem na chwilę osobną masę i stycznik zadziałał. Wnioskuję więc że to właśnie ten kabel ma winę. Najprawdopodbniej jest gdzieś przetarty. Tylko nie wiem gdzie ten kabel idzie żeby to sprawdzić.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Ten niebiesko/czerwony przewód jest podłączony do wtyczki EM pin 6 . Jest to złącze przy ECU silnika . Jeśli podejrzewasz , że jest on przetarty , to pociągnij za niego z " czuciem " i dowiesz się w którym miejscu jest przerwa :D

    Jak podłączałeś masę do przekaźnika to podgrzewacz działał ??
  • Poziom 8  
    Mogę tylko napisać że kontrolka podgrzewacza zaświeciła się. Ale to pewnie było spowodowane tym że do zielonego kabla popłynął prąd. Tak że do końca to nie wiem.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Jeśli chodzi wtyczkę EM no to wiem o co chodzi. A gdzie znajduje się to ECU silnika. To już moje ostanie pytanie. I bardzo dziękuje za pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    ECU (ELECTRONIC CONTROL UNIT) , w języku serwisowym zwane raczej Control unit, EMS (Engine Management System) czyli sterownik silnika znajduje się z lewej strony silnika . Parz w załączniku komponent A14.


    Cewka podgrzewacza Volvo fh12
  • Poziom 8  
    Bardzo dziękuje za pomoc. To złącze o którym pisałeś wcześniej to jest to złącze EM-1476 jak rozumiem.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Dokładnie to jest to złącze o ile masz masz silnik taki , jak na rysunku w załączniku , bo nic o typie silnika nie wspominałeś . Ale pewnie masz taki :D
  • Poziom 8  
    Tak dokładnie taki mam. Jeszcze raz dziękuje.
  • Poziom 8  
    Wszystko działa jak należy. To był jednak ten przewód niebiesko/czerwony. Był przetarty. Dzięki za pomoc.
  • Poziom 18  
    Cieszę się, że mogłem pomóc :D