Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audiofilska polemika - wydzielone z tematu STX MX-140.

Gogdan Kniaź 27 Lis 2010 17:35 6644 24
  • #1 27 Lis 2010 17:35
    Gogdan Kniaź
    Poziom 9  

    usher fajny ! ale problem w tym, że nie ma skrzynek i trzeba samemu rzeźbić.

    0 24
  • #2 27 Lis 2010 22:34
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Gogdan Kniaź napisał:
    usher fajny ! ale problem w tym, że nie ma skrzynek i trzeba samemu rzeźbić.

    Na tym polega zabawa w Do It Yourself

    0
  • #3 28 Lis 2010 00:08
    Gogdan Kniaź
    Poziom 9  

    :)

    ... pewnie się zraziłem do skrzynek z diy przez te piękne forniry
    na wysoki połysk, które ludzie przeważnie kładą oraz zaburzone proporcje konstrukcji :)

    Przemo, a można zrobić skrzynki z płyt aluminiowych ???

    0
  • Pomocny post
    #4 28 Lis 2010 09:15
    mbartosi
    Poziom 16  

    Będą paskudnie rezonować.

    0
  • #5 29 Lis 2010 23:48
    Gogdan Kniaź
    Poziom 9  

    jakie znaczenie akustyczne dla zestawu ma materał?

    płyta wiórowa vs. mdf - obudowa ma grać, czy nie?

    z aluminium gitary akustycznej nie robą, ale z mdf'u też nie...

    więc jak to jest ? fortepian w włókna węglowego nie zagra ?

    0
  • #6 30 Lis 2010 14:22
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W podpisie masz "wioska" wiec sądziłem, że o "tą" wioskę chodzi. :D


    Ok. Chcesz porównań?
    Seria z magicznym "x" firmy stx gra lepiej od porównywalnych konstrukcji Vivace XT na mniej niż miernym sds-em peerlessa. Wszyscy "wielcy" maja takie "perełki", nawet mój ulubiony xavian. :D


    Wiele elementów systemu audio ma wpływ na dźwięk. Większy wpływ ma przygotowanie akustyczne pomieszczenie wraz z rozstawieniem zestawów głośnikowych, od "kosmicznych" standów, które można wykonać z dwóch formatek z "okleinowanej" i "obrzegowanej" płyty MDF "szpilki" gwintowanej, "nogi" od stołu, i prażonego piasku. :idea: I już mamy "hajendowy" stand. :D

    Sam CA 500 jet moim ulubionym wzmacniaczem, jednak nie należy do wzmacniaczy wydajnych prądowo. C372 to inna bajka.

    Jak wybierzesz się do "wioski" (przepraszam Warszawy) do zapraszam do Ostrowi Mazowieckiej. Będziesz miał możliwość posłuchania w jednym miejscu kilku konstrukcji. Klonów esa triton 3 (oryginał ok 8kzł) i wlm la scala monitor (oryginały ponad 10 kzł), fx300, (i moze kilka innych rozpoczętych projektów) na różnych fajnych piecykach (P-P na EL 34, P-P na KT88, xindak 6950, nad c370).

    0
  • #7 30 Lis 2010 15:57
    W11
    Poziom 9  

    Co do standów - mam robione na zamówienie, żeby mi się fajnie komponowały z biurkiem, przy którym stoją. Poza tym standartowa wysokość mi nie odpowiadała - potrzebowałem wysokich - moje mają 72cm od podłogi.

    W oryginale wyglądają trochę jak katafalk do trumny, moje są obudowane naturalnym drewnem w kolorze Calvados, z kolumnami w tym samym kolorze prezentują się na prawdę dostojnie.

    Profil zamknięty (80x80mm) nie rezonuje - wypełniłem go piaskiem.
    Blacha nie drga - to kawał kloca, gruba, hartowana stal (bodajże 8mm)

    Defaultowo prezentują się tak (bez drewienka po bokach):
    Audiofilska polemika - wydzielone z tematu STX MX-140.

    0
  • #8 30 Lis 2010 18:39
    zukzukzuk
    Poziom 20  

    Przemku!

    I znów mi lepiej:)
    Konkrety!

    Na szczęście nie używam mizernych Peerleesów, bo w starych kolumnach chyba jeszcze ich nie stosowano:). Więc - nie wszyscy!

    Nie jestem fachowcem od głośników. Rozumiem, że przetworniki STX siedzą w Esie czy WLM? I "zrobiliście" klony za ułamek ceny, lecz lepsze od oryginału?
    Przynajmniej tak się wydaje...
    Skąd ja to znam? Ale zapewne wolałbym klony Audio Note (modelu nie pomnę).
    Za kilka kzł można uzyskać podobne brzmienie jak z fabryki powiedzmy za 20.
    Prawie...
    Osobiście nie pochwalam tego typu "twórczości". No, ale jakby nie było - każdy ze słuchających muzyki ma coś skopiowane...

    Czyli F-300 - to poziom WLM La Scala za 10 x tyle?
    O jasna:)
    Szacunek!!!

    Aaaa. Pomysł ze słuchaniem i porównywaniem różnych kolumn w tej samej akustyce jest niezbyt obiektywny. Sam przyznasz...
    Ale - dzięki za zaproszenie!

    Kilku dobrych lampek miałem i słuchałem, lecz szkoda, że do moich "trumien" lampy nie za bardzo podołają (aczkolwiek są rekomendowane na średnicę i górę). Choć wielu twierdzi, że są takie, które za w miarę rozsądne pieniądze napędzą wszystko - lecz to niestety nieprawda:(

    CA A 500 (tak to się chyba pisze) ma brat. Sam miałem bardzo dawno temu pre+power - C 500 + P 500. Słucham go nader często. Cóż. Do Avance Omega 503 się nadaje. A NAD 352, grający onegdaj z tymi kolumienkami, zrobił na mnie takie "wrażenie", że do dziś nie oglądam się nawet za M 3, M 5... Chyba gust:)

    Jak poprzednio - sądzę, że TAKICH standów jak choćby przedstawił W11 nie da rady zrobić nawet nawet Mc Gyver za 100-200 zł. Chyba, że jesteś lepszy od Niego! Więc dlaczego taka ironia?

    Jeszcze jedno.

    Kolego W11.
    Ponieważ jesteś z Elbląga, masz WSPANIAŁĄ okazję do posłuchania "kolumienek", które poleciłem EXIK-OWI. Zdaje się, że jest zadowolony...
    Miałbyś okazję porównać starocie z dzisiejszymi technologicznymi cudami, typu STX (jeszcze nie doceniam ich klasy - sorry!).
    Daj znać jak grało - jeśli będziesz miał czas i ochotę posłuchać...

    POLECAM!!!

    Pozdrawiam!

    0
  • #9 30 Lis 2010 19:00
    dues
    Poziom 28  

    zukzukzuk napisał:
    Przemku!

    Jak poprzednio - sądzę, że TAKICH standów jak choćby przedstawił W11 nie da rady zrobić nawet nawet Mc Gyver za 100-200 zł. Chyba, że jesteś lepszy od Niego! Więc dlaczego taka ironia?


    Pozdrawiam!


    Wyglądają jak dla mnie bardzo ładnie. Zrobiłbym je kosztem kolców i farby + 4 godziny pracy z pomalowaniem. Oczywiście kolce także można zrobić ale chyba szkoda zabawy.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    No tak, zapomniałem dodać że mam sprzęt i materiał.

    0
  • #10 01 Gru 2010 00:31
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    zukzukzuk napisał:
    Rozumiem, że przetworniki STX siedzą w Esie czy WLM? I "zrobiliście" klony za ułamek ceny, lecz lepsze od oryginału?

    W esa triton 3 są peerlessy hds 180 exc i vifa xt 25
    W wlm to tanie visatony W200S i TW 70 (tu wielki ukłon dla WLM, za założenia konstruktorskie i "wyciśnięcie" ze słabych głośników wszystkiego, co najlepsze).

    Jeśli chodzi o firmę stx, to polecałem tylko i wyłącznie FX 300 i MX 140.

    Co do standów, to takie właśnie wykonywałem, więc z całą pewnością to nie ironia. Co do przedstawionych na ilustracji, to wyniosły by jeszcze mniej. Sądzę, że najwięcej kosztowały by "kolce" (nie posiadam tokarki). :cry:

    Pisząc wszyscy "wielcy", miałem na myśli firmy takie jak xavian, esa, wlm i wiele innych, gdzie niektóre z konstrukcji są na mizernych jakościowo głośnikach.

    Ale nic to. Moim zamiarem było wskazanie aktualnie produkowanej konstrukcji dwu drożnej, która oferuje bardziej niż akceptowalny dźwięk, za niewielkie pieniążki. Jeśli chodzi o "DIY" i zakup elementów w stx, to przestaje być już tak dobrą propozycją. Tu zaproponowałem USHER'y. A moim zdaniem na zwrotnicach Pana Albeckiego, brzmią lepiej niż w konstrukcji tego producenta.

    Kolego W11, reasumując. Jeśli zadbamy o kilka szczegółów, to z tych zestawów głośnikowych (mx 140) możemy być zadowoleni, pomimo niezbyt ładnego wykończenia oryginalnych obudów?

    Prawdę mówiąc nie interesuje mnie Twój stosunek, do DIY. Podążaj własną "drogą". Wiedz tylko, że nie jest ona jedyną, słuszną. Wiele firm wywodzi się ze świata DIY i wiele się od niego nie odcięło.

    Do wszystkich zwracam się z apelem:
    kierujcie się własnym słuchem i rozumem, a nie "fachowymi opiniami", logiem znanych producentów i uprzedzeniami.

    Co do samych odsłuchów i porównań. Nigdy nie będą one obiektywne. Ze względu na akustykę jak i dobór sprzętu tworzącego system.

    0
  • #11 01 Gru 2010 01:17
    zukzukzuk
    Poziom 20  

    przemo-lukas napisał:
    zukzukzuk napisał:
    Rozumiem, że przetworniki STX siedzą w Esie czy WLM? I "zrobiliście" klony za ułamek ceny, lecz lepsze od oryginału?

    W esa triton 3 są peerlessy hds 180 exc i vifa xt 25
    W wlm to tanie visatony W200S i TW 70 (tu wielki ukłon dla WLM, za założenia konstruktorskie i "wyciśnięcie" ze słabych głośników wszystkiego, co najlepsze).

    Jeśli chodzi o firmę stx, to polecałem tylko i wyłącznie FX 300 i MX 140.

    Co do standów, to takie właśnie wykonywałem, więc z całą pewnością to nie ironia. Co do przedstawionych na ilustracji, to wyniosły by jeszcze mniej. Sądzę, że najwięcej kosztowały by "kolce" (nie posiadam tokarki). :cry:

    Pisząc wszyscy "wielcy", miałem na myśli firmy takie jak xavian, esa, wlm i wiele innych, gdzie niektóre z konstrukcji są na mizernych jakościowo głośnikach.

    Ale nic to. Moim zamiarem było wskazanie aktualnie produkowanej konstrukcji dwu drożnej, która oferuje bardziej niż akceptowalny dźwięk, za niewielkie pieniążki. Jeśli chodzi o "DIY" i zakup elementów w stx, to przestaje być już tak dobrą propozycją. Tu zaproponowałem USHER'y. A moim zdaniem na zwrotnicach Pana Albeckiego, brzmią lepiej niż w konstrukcji tego producenta.

    Prawdę mówiąc nie interesuje mnie Twój stosunek, do DIY. Podążaj własną "drogą". Wiedz tylko, że nie jest ona jedyną, słuszną. Wiele firm wywodzi się ze świata DIY i wiele się od niego nie odcięło.

    Do wszystkich zwracam się z apelem:
    kierujcie się własnym słuchem i rozumem, a nie "fachowymi opiniami", logiem znanych producentów i uprzedzeniami.

    Co do samych odsłuchów i porównań. Nigdy nie będą one obiektywne. Ze względu na akustykę jak i dobór sprzętu tworzącego system.


    Zaszalałeś:)
    Jeśli dla Ciebie profil stalowy 10x10 czy 12x12 cm, o grubości ścianki np. 6-8 mm i długości ok. 0,5 m - (nie mówiąc już od równym i dokładnym pocięciu) + 2 grube podstawy - które też sam wytniesz!!!??? (choć dla mnie powinien być granit - odpuszczam) + porządne malowanie + KOLCE (pożyczam tokarkę) - to jest PIKUŚ za kilkadziesiąt zł - to ja wysiadam...
    Czarujesz!!!

    Z przetwornikami również lawirujesz....
    Choć WLM faktycznie wykręcił z g... bat:)

    "Podążaj własną drogą " - to dobre!
    Tymczasem generalnie podążacie drogą projektów, które KTOŚ wcześniej wymyślił i opatentował (zazwyczaj "firmowe").
    Czasami kopia jako żywo. Kiedy indziej - tu mała poprawka, tam lepszy element, potem przyzwoity stolarz i ...DIY gotowe:) Wiedz tylko, że to nie jest jedyna słuszna droga...
    Mówią, że podrabiać kogoś, czy kopiować jest fe:(

    A co do kierowania się słuchem - to właśnie miałem na myśli:)
    Mam nieodparte wrażenie, że z gruntu odrzucasz coś, co ma kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt latek?
    Ja posłuchałem kilku nowych i starych rzeczy (aktualnie w podobnej cenie).
    I kierowałem się słuchem!

    Pozdrawiam!

    0
  • #12 01 Gru 2010 12:25
    dues
    Poziom 28  

    zukzukzuk napisał:


    Zaszalałeś:)
    Jeśli dla Ciebie profil stalowy 10x10 czy 12x12 cm, o grubości ścianki np. 6-8 mm i długości ok. 0,5 m - (nie mówiąc już od równym i dokładnym pocięciu) + 2 grube podstawy - które też sam wytniesz!!!??? (choć dla mnie powinien być granit - odpuszczam) + porządne malowanie + KOLCE (pożyczam tokarkę) - to jest PIKUŚ za kilkadziesiąt zł - to ja wysiadam...
    Czarujesz!!!



    Profil ze ścianką 2mm spokojnie wytrzyma nacisk 3 ton. Wystarczy pod kolumny?
    Do prostego wycięcia wystarczy nawet gumówka z marketu za 25 zł pod warunkiem że niema się dwóch lewych rąk :)

    0
  • #13 01 Gru 2010 12:31
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kolego, nie jesteś w stanie wyobrazić sobie zestawów głośnikowych, zaaplikowanych dokładnie w tych samych objętościach w konstrukcji podstawkowej i podłogowej? To już Twój problem.

    Firmę usher podałem jedynie jako przykład wykorzystania tych samych przetworników w różnych konstrukcjach. Jeśli różne firmy wykorzystują te same przetworniki, to czemuż to niby konstrukcja DIY na tych przetwornikach, miała by być kopią? Przetwornik, to tylko element całego zestawu, po którym można spodziewać się jakiegoś brzmienia. Tak samo jak elementy przedwzmacniaczy, czy końcówki mocy. Tak samo, jak byś napisał, że wzmacniacze DIY na LM3886, to kopia CA 340a. Bzdura. Nieprawdaż?

    Broń Boże nie gloryfikuję produktów firmy stx. Myślałem, że jest to jasne. Przecież wskazałem konstrukcję Pana Albeckiego, która jest po prostu lepsza. Powtarzam, jeśli ktoś ma życzenie zakupić nowy zestaw głośnikowy, za małe pieniądze, który prezentuje bardziej niż akceptowalny dźwięk, to niewątpliwe MX 140 jest ciekawą propozycją (pojecie hi-end traktuję z przymrużeniem oka). Nie ubliżyłeś ani razu MX 140, ciekawe jest tylko porównanie bez odsłuchu. I tu pełen szacunek.

    Fakt konieczności ustawienia zestawów, jak i kierunkowości wysokich tonów, jest oczywisty. Wykonaj kilka pomiarów pod kątem. Sam się przekonasz.

    Co do "Ciała Opiniotwórczego". Kolego. Nie dyskutuję o dźwięku zestawu. Ten może się podobać lub nie. Amen.

    Czy sądzisz, że kompensacja BS ma wpływ na parametr Xmax? Czy sądzisz, że taki "pik" na wykresie impedancji jest czymś anormalnym w zestawie głośnikowym? Czy sądzisz, że fala dźwiękowa o "wysokich" częstotliwościach nie jest kierunkowa? Czy sądzisz, że materiał dwóch różnych standów, wykonanych prawidłowo, ma wpływ na dźwięk? Proszę, odpowiedz konkretnie na pytania, nie uprawiając praktyk grafomańskich.

    zukzukzuk napisał:

    Na koniec.
    Dlaczego moje posty są "aresztowane"? Na jakiej podstawie?
    Szukasz dowodu, żeby wsadzić mnie do paki? Jakaś paranoja!
    Może mnie spalić na stosie za to, że nie uznaje STX jako hi-end?
    Czy to forum dla ludzi o OTWARTYCH umysłach? Czy tylko dla tych, co za nami?

    Wygląda to (niestety) podobnie jak post stalinowskie metody JEDYNIE SŁUSZNEJ, forumowej WŁADZY...

    :cry:


    Przepraszam najmocniej. Przesadziłem. Wpisy moderacyjne usunąłem.
    Po za tym, stx to nie szeroko rozumiany "hi-end".
    Twoje zestawy głośnikowe, to bardzo przyzwoity sprzęt. Wstęgi i woofer robią na prawdę wrażenie.
    Ale to nie temat o tym.

    Zechciej ustosunkować się do moich pytań, jak i doradzić koledze jakieś używane zestawy głośnikowe. Chociaż powinieneś wspomnieć, że niektóre elementy do infinity (n.p. zawieszenia głośników), należy sprowadzać z zagranicy i trzeba mieć doświadczenie w ich wymianie, ewentualnie ponieść dodatkowy koszt związany z regeneracją.

    Pozdrawiam.

    0
  • #14 01 Gru 2010 18:24
    zukzukzuk
    Poziom 20  

    Wybacz, ale będę nalegał abyś przedstawił konkretne przykłady podłogówek, które są podstawkami, albo na odwrót (marka, nazwa).
    Albo coś jest podłogówką, albo konstrukcją podstawkową. Nie ma takiego "tworu", że kolumnie obetniemy nóżki i z podłogowca będzie podstawka (i na odwrót). Tu decyduje twórca, lecz ZAWSZE określa jaka to konstrukcja.

    Jeśli mógłbym pomóc - w swoim "stadzie" są takie modele (RS 5000 i RS 5001), tzn. oparte praktycznie na tych samych przetwornikach (aczkolwiek materiał membrany basowca jest inny). Pierwszy jest monitorem (choć olbrzymim), a drugi podłogówką. Nie ma innej możliwości! Oprócz litrażu, inne są też podziały zwrotnicy itd...

    Dziękuję za uznanie dla wstęg i wofera - ale mnie to niepotrzebne:)
    Wystarczy, że CUDNIE grają w przedziale 27 Hz - 45 kHz!!! (+-3 dB).
    Choć przyznam, że wspomnianego przez Ciebie, silnego jak czołg NAD-a - zjadają na śniadanie (to niewątpliwa wada!).

    Co do starszych modeli, w szczególności posiadających zawieszenia piankowe. Wiadomo, że często istnieje potrzeba wymiany. Lecz cóż to za koszt dla Was - fachowców?
    Ja nie ruszając palcem u nogi (administracja papierami - niestety:() wydałem 150 zł (zakup z USA + sprowadzenie + montaż) za wymianę 2 górnych zawieszeń 12 calowych membran. To naprawdę niewiele, jeśli masz za to dźwięk potęgi a la największe Tonsile - lecz kilka klas brzmienia w górę...

    Jeśli mógłbym doradzić polecam Koledze (oprócz "nieskończonych" skrzynek) podstawki Bang & Olufsen np. S40 i wyżej lub Arcusy. To w małym budżecie. Jeśli jest do wydania 2,3 kzł (o ile pamiętam - do 14 metrów?) - można szukać wyżej... Zresztą - są różne preferencje, choć to kolumny do grania MUZYKI:)
    Pewno, że to archaiczne starocie i nie każdemu w sos jakieś "odrapańce" ze śmietników (czasami niestety tak to wygląda).
    Lecz mnie o dźwięk głównie chodzi:) Tu (uważam) ciągle są górą (mimo degradacji wraz z upływem lat) od nowych podstawek za kilkaset zł. Zresztą - powinny być choćby ze względu na cenę.
    W końcu kiedyś 300-500 dolców, to było COŚ!!!

    Jeszcze dodam, że każdy materiał rezonuje (przenosi drgania) inaczej:) Bez urazy...

    Pozdrawiam!

    0
  • #15 01 Gru 2010 19:26
    marian133
    Poziom 38  

    przemo-lukas napisał:
    Kolego, zapytałeś o przetworniki, więc Ci odpowiedziałem.

    Kolego, jeśli chcesz podyskutować na temat pomiarów, filtracji, rodzajów obudów, przetworników, elementach filtrów, systemach pomiarowych, to służę uprzejmie, tylko bardzo proszę załóż inny temat. Chętnie podyskutuję.


    przemo-lukas,nie ma sensu,szkoda czasu na monolog... zapewne tak by to wyglądało. Tutaj na forum też nie ma sensu,wiadomo,internet. Najlepiej pogadać w 4 oczy wtedy wiesz czy ktoś ma w ogóle pojęcie...

    przemo-lukas napisał:
    ...ciekawe jest porównanie bez odsłuchu


    Trzeba być już "fachowcem" :D My znamy takich,najwięcej jest ich na AS,to ci którzy słyszą kable sieciowe LOL :D

    0
  • #16 01 Gru 2010 23:13
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    zukzukzuk napisał:
    Wybacz, ale będę nalegał abyś przedstawił konkretne przykłady podłogówek, które są podstawkami, albo na odwrót (marka, nazwa).
    Albo coś jest podłogówką, albo konstrukcją podstawkową. Nie ma takiego "tworu", że kolumnie obetniemy nóżki i z podłogowca będzie podstawka (i na odwrót). Tu decyduje twórca, lecz ZAWSZE określa jaka to konstrukcja.


    Ciężko dyskutuje się z adwersarzem, który pytaniem odpowiada na pytanie.
    Ale wróćmy do tego, co napisałem:

    przemo-lukas napisał:
    Idąc ta drogą, wyszło by, że konstrukcje podstawkowe na standach będą grały lepiej, niż na tych samych przetwornikach konstrukcje podłogowe.


    Jest cała masa konstrukcji dwu-drożnych podłogowych, które pracują w niewielkich objętościach (tu uprzedzając kolejne pytanie, podam przykłady: 16 hertz da capo i mimo, qba cex). Jeśli to co piszesz jest prawdą, to producenci bez problemu te same przetworniki zaaplikowali by w konstrukcje "podstawkowe" dokładnie w tej samej objętości. Jakiż to problem? Jednak wybierają konstrukcje bardziej smukłe i ewentualnie wolne miejsce przeznaczają na komorę balastową. :idea:

    Tak więc autorowi tematu pozostawiam wybór co do rodzaju obudowy do konstrukcji na usherach. Co prawda pracują w dużej objętości (patrząc na rozmiar głośnika 8935), ale widziałem/słyszałem monitory dużo większe. :D
    Jedynie należy pamiętać o pochylonej przedniej ściance. Jak wspomniałem wcześniej, jest to konstrukcja "koherentna" i zwrotnica jest projektowana dokładnie do takiego pochylonego frontu.

    Pozostaje zastanowić się również nad tym, czy warto samemu coś zbudować wykorzystując aktualnie produkowane komponenty, czy postawić na sprawdzony vintage.

    0
  • #17 02 Gru 2010 12:58
    globus1987
    Poziom 29  

    przemo-lukas napisał:
    ...ciekawe jest porównanie bez odsłuchu


    marian133 napisał:


    Trzeba być już "fachowcem" :D My znamy takich,najwięcej jest ich na AS,to ci którzy słyszą kable sieciowe LOL :D


    Możecie być pewni, że ten pan to jeden z tych którzy słyszą różnice w kablach sieciowych, również popiera teorie magii kabli głośnikowych oraz wierzy w inne tego typu bajki.

    I zapewniam jak dobre kolumny, nie pokażecie on wstawi zdjęcie kolumn Infinity i powie. "To są kolumny a te wasze są be" Jakbyście się nie starali i tak go nie przegadacie bo on wie swoje. Choć oczywiście nigdy ich nie słuchał, tak kończą się z nim jakiekolwiek próby rozmowy.

    Tak samo było w przypadku poprzedniej rozmowy Przema o kolumnach z tym panem w innym temacie. Kiedy Przemo zaproponował QBA Dominator 100 TL które był po okazyjnej i to bardzo cenie , Zukzukzuk miał bardzo dużo do powiedzenia na ich temat , stwierdził że nie są lepsze od jakiś tam Infinity choć oczywiście o kolumach których gawędził wiedział bardzo mało i naturalnie nie miał okazji słuchać

    0
  • #18 02 Gru 2010 15:25
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przyznam, że aktualnie producenci z większą starannością projektują i produkują zestawy głośnikowe:
    Audiofilska polemika - wydzielone z tematu STX MX-140.

    Audiofilska polemika - wydzielone z tematu STX MX-140.

    Na przykładzie tych infinity, można było by wytknąć kilka błędów.
    Duża odległość pomiędzy centrami akustycznymi, słabe materiały użyte do obudowy (ciekawe jak z rezonansami?), słabe terminale głośnikowe, kondensatory elektrolityczne w zwrotnicy, brak frezów pod głośniki.
    Sam wygląd jest mi obojętny, jednak esteci nie byli by zachwyceni.

    Gogdan Kniaź, jeśli miałbyś możliwość obejrzenia i posłuchania tej konstrukcji, jeśli masz możliwość ustawienia konstrukcji podłogowej, to tu jest ciekawa propozycja na hds 180 exc i 1" pierścieniowej vifie.

    http://allegro.onet.pl/diy-2-way-peerles-scanspeak-i1337480799.html

    0
  • #19 02 Gru 2010 16:28
    exik
    Poziom 25  

    Panowie, nie ma się co sprzeczać, to jest tylko forum, a ilu użytkowników tyle sprzętu i propozycji. Nie sposób słyszeć wszystko. To normalne, że każdy będzie proponował to, co uważa za najsłuszniejsze(jak widać) i chyba nic w tym dziwnego. Nigdy nie będzie tak, że wszyscy jednogłośnie wytypują jedną konstrukcję. Posypało się kilka propozycji, kilka recenzji i opinii. Reszta, czyli odsłuch i wybór pozostaje w rękach autora.
    Z drugiej strony nie dziwię się zukzukzukowi. Proponuje zazwyczaj zestawy które zdobyły uznanie na całym świecie wśród tysięcy miłośników audio, zajmowały (i zajmują) szczytowe miejsca na listach rankingowych takich magazynów jak stereoplay i wiele innych a co najważniejsze obecnie kosztują niewiele jednocześnie oferując dźwięk na poziomie np flagowych modeli sonus'a fabera (np cremona elipsa i podobnych) kosztujących tyle co samochód klasy E..

    0
  • #20 02 Gru 2010 22:55
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    exik napisał:
    Panowie, nie ma się co sprzeczać, to jest tylko forum, a ilu użytkowników tyle sprzętu i propozycji. Nie sposób słyszeć wszystko. To normalne, że każdy będzie proponował to, co uważa za najsłuszniejsze(jak widać) i chyba nic w tym dziwnego...


    Ależ oczywiście, że tak. Podpisuje się pod tym obiema rękoma.

    Jednakowoż uważam, że konstrukcje nie opisywane w tychże pismach i nie znane za granicą mogą dać wiele radości w trakcie odsłuchów. Tak jak pisałem: kierujmy się słuchem i rozumem. Nie cudzymi opiniami i komercyjnymi nagrodami.

    No nic. Do autora tematu. Tak sobie przypomniałem, że te konstrukcje też są na sprzedaż: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1027441-0.html
    Co prawda kolega chce sprzedać razem z zestawem CA 640V2, ale dość długo nie może sprzedać zestawu. Może sprzeda same zestawy głośnikowe?

    0
  • #21 03 Gru 2010 01:51
    zukzukzuk
    Poziom 20  

    No cóż. Dworujecie sobie chłopaki:) Na zdrowie!!!
    Tymczasem, jak dotąd nie ma odpowiedzi na moje pytanie.
    Te same przetworniki, objętości, raz podłoga, raz podstawka - NIKT tak nie robi!

    Ale do rzeczy.

    Przemku!
    Raczyłeś ustosunkować się krytycznie do RS 3000 (a jakże!). Wychodzi na to, że jakowyś niedouczony zespół osób zaprojektował te za duże odległości, słabe obudowy, marne zaciski głośnikowe itp, itd.
    Dzięki temu, przeciętny polski rzemieślnik DIY (bez urazy:) jedzie na nim, jak na "dzikiej świni", choć go nie słyszał i nie widział (bo On jest uprawniony, Ty - nie). Owszem - kolumienka ma wady (jak każda) i kosztowała jedyne kilkaset dolarów.

    Nie mniej. Jeśli Wasze wytwory za kilkaset zł maja tak mistrzowski bas - tak przeźroczystą, rozdzielczą i dźwięczną górę, wspaniała stereofonię, jak te - po 20 latach i w obecnej cenie 300-400 zł! - to gratuluję! Zaprawdę kiepski projekt...
    (Co do dźwięku. Pozwoliłem kiedyś sobie porównać je z Altusami 140 i pewnym modelem Grundiga.)

    Dalej. Coś z historii...
    Jakimś cudem (rok wcześniej niż RS 3000!) TEN SAM ZESPÓŁ znakomitych inżynierów i wielkich pasjonatów muzyki w 1988 roku stworzył projekty: IRS V, IRS BETA, Gamma - które do dziś są praktycznie niedoścignionymi zespołami głośnikowymi jakie kiedykolwiek zrobił człowiek (dla prywatnego odbiorcy audio). Rzućcie okiem np. tu - jeśli łaska:
    http://www.apogeespeakers.com/reviews/a_search_for_the_ultimate_speaker_bestofaudio.htm
    Wspaniałe towery IRS są wymieniane jednym tchem - nie tylko tu...

    Potem, do połowy lat 90s, powstały jeszcze ostatnie znakomite "trumny" (choć już niższej klasy): Epsilon, Sigma, Renaissance, które miałem WIELKĄ przyjemność gościć u siebie. Te ostatnie (najmniejsze i najtańsze) są u mnie do dziś.

    Obecnie - jeden z filarów starej ekipy Infinity (A. Nudel) jest twórcą kolumn GENESIS, następców największych Infinity Reference Standard. Mówi Wam to coś? Chcecie spróbować projektu DIY?

    Cóż. Przedstawiłem kiedyś Renaissance jako kontrpropozycję dla Bolero 300, czy też Visatona 100 AL (na dźwięk, którego Globus staje na baczność!:).
    Pewno - można nie wierzyć CUDZYM opiniom (a Twoje/Wasze są jakie??? Nasze?). A najlepiej sprawdzić organoleptycznie. ZAPRASZAM!

    Jedyne co mogę w tej sytuacji, to podeprzeć SWOJĄ, oczywiście SUBIEKTYWNĄ OPINIĘ (po 400 dniach słuchania) NIEZALEŻNYMI, ale pewno wg WAS - NIC NIE WARTYMI (bo cudze?) opiniami kilkudziesięciu pasjonatów audio z całego globu, typu:
    "These speakers are amazing. They image better then anything I've heard including over $15,000 Dynaudio,Dali etc."
    czy:
    "Superb imaging and soundstage. Smooth and sweet yet extremely detailed highs and mids; tightest bass I've ever heard. Cabinets are rock solid."
    To tylko 2 cytaty z pierwszych, w sumie 35 oceniających (wszystkie noty max!). Jest tego sporo:)
    Czyżby wszyscy ściemniali???

    Oczywiście, można z duża dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że Visatona 100 AL NIGDY oni nie słuchali !
    Jedyne, co mogli porównywać do R90, to przyznacie, że marne (przy rzeczonym Visatonie), choć topowe modele: B&W, Martin Logan, Kef Reference, Legacy, Dynaudio, Thiel i sporo innych za grube $$$$$...

    Jak się nasłuchałem WIELU, nawet kilka razy droższych kolumn od rzeczonych przez WAS, a potem naczytałem cudzych opinii (bo moje uszy mogą kłamać), pozwoliłem sobie wyciągnąć wniosek, że...

    Dacie radę? Globus też?

    Oczywiście - KAŻDY sobie może wybrać to, czego pragnie, potrzebuje lub na co go stać (i tak bywa niestety).
    Jedni cenią nowe, błyszczące, na gwarancji. Ich sprawa! Drudzy - manufakturę DIY - chwała Im! A ja swoje...
    Mogę?

    Póki co, więc niezmiernie cieszę się tym, co mam:)!!! A raczej - mamy...
    I pragnę, aby jeszcze więcej osób mogło się poczuć podobnie - szczęśliwszymi!
    Bo wiele z Nich (zwłaszcza młodych), nawet nie wie, że COŚ jeszcze (poza tym, co proponujecie) istnieje...

    W związku z tym nasuwają się kolejne pytania.
    Czy zasada dzielenia się, mówienia o czymś dobrym, nie obowiązuje na tym forum i w DIY???
    Czy tu nie wolno proponować kolumn (kolejny raz zaryzykuję) w swej cenie LEPSZYCH od Visatona, czy produktów DIY?


    Pozdrawiam serdecznie!
    Niech Wam GRA!!!

    P.S.
    Tak na marginesie - mogłeś wstawić zdjęcia moich byłych (jasnych) RS 3000, bo te wyglądają na dość zniszczone.
    Choć szczerze życzę Tobie, żebyś mógł po 20 latach cieszyć się takim wyglądem i najważniejsze - dźwiękiem swoich wyrobów.

    0
  • #22 03 Gru 2010 07:23
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    zukzukzuk napisał:

    Tymczasem, jak dotąd nie ma odpowiedzi na moje pytanie.
    Te same przetworniki, objętości, raz podłoga, raz podstawka - NIKT tak nie robi!

    Zgadza się. Myślałem, że jest to oczywiste. Chociaż technicznie jest to możliwe bez problemu. Bo niby po co? Aby dokonać upgrade, stosując lepsze standy?
    :idea:

    Rozumiem, że opinie in minus mogą dotyczyć wszystkich konstrukcji.
    Po za infinity vintage. To jest obiektywne.

    Jakoś mam spokojną głowę, jeśli chodzi o długowieczność pracy konstrukcji moich, jak i wypowiadających się tu kolegów. Jeśli infinity tyle wytrzymały, to te też powinny:
    Audiofilska polemika - wydzielone z tematu STX MX-140.
    Audiofilska polemika - wydzielone z tematu STX MX-140.
    Audiofilska polemika - wydzielone z tematu STX MX-140.
    Audiofilska polemika - wydzielone z tematu STX MX-140.
    Audiofilska polemika - wydzielone z tematu STX MX-140.
    Audiofilska polemika - wydzielone z tematu STX MX-140.
    Czy takie ślicznotki w obudowach modułowych kolegi dolphin123:
    http://audio.lutuje.se/?awx-series-by-stx,15


    Za 500zł z całą pewnością da się wykonać konstrukcję o brzmieniu, znacznie ciekawszym niż altus 140.

    Zechciej odpowiedzieć na szereg pytań, które skierowałem do Ciebie. Bo....

    zukzukzuk napisał:

    Tymczasem, jak dotąd nie ma odpowiedzi ...

    0
  • #23 03 Gru 2010 10:49
    Pablo1964
    Moderator

    Wydzieliłem off topic z tematu głównego.

    0
  • #24 03 Gru 2010 11:41
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    zukzukzuk napisał:

    Przemku!
    Raczyłeś ustosunkować się krytycznie do RS 3000 (a jakże!). Wychodzi na to, że jakowyś niedouczony zespół osób zaprojektował te za duże odległości, słabe obudowy, marne zaciski głośnikowe itp, itd.
    Dzięki temu, przeciętny polski rzemieślnik DIY (bez urazy:) jedzie na nim, jak na "dzikiej świni", choć go nie słyszał i nie widział (bo On jest uprawniony, Ty - nie). Owszem - kolumienka ma wady (jak każda) i kosztowała jedyne kilkaset dolarów.

    Nie mniej. Jeśli Wasze wytwory za kilkaset zł maja tak mistrzowski bas - tak przeźroczystą, rozdzielczą i dźwięczną górę, wspaniała stereofonię, jak te - po 20 latach i w obecnej cenie 300-400 zł! - to gratuluję! Zaprawdę kiepski projekt...
    (Co do dźwięku. Pozwoliłem kiedyś sobie porównać je z Altusami 140 i pewnym modelem Grundiga.)


    Kolego, to świadczy jedynie, że za kilkaset dolarów wcisnęli konstrukcję, która wykonana jest na słabej jakości materiałach, do tego nie zbyt dobrze się przyłożyli. A to razi w oczy przeciętnego "polskiego rzemieślnika DIY" (a morze Ciało Opiniotwórcze?). Kolego, nowe infinity kosztowały "kilkaset dolarów", więc może ustalmy ten sam budżet, dla konstrukcji DIY. Nie ma się czego obawiać. W końcu są wykonywane w sposób bardzo amatorki, a obudowy zamawiane są u stolarzy (w Twoim mniemaniu). Chętnie kupił bym infinity 3000 aby dokonać oględzin organoleptycznych (wraz z pomiarami), jednak gra nie warta świeczki. Przewidzę Twój argument: wykresy nie "grają". Poniekąd słuszny.

    0
  • #25 03 Gru 2010 14:50
    dolphin123
    Poziom 21  

    Haha ale się ubawiłem :)
    Ja proponuję zukzukzuk abyś przeszedł się do sklepu z kolumnami (tymi, które wg Ciebie są dobrze wykonane i nie posiadają rezonansów:), gdzie użyte są przetworniki, które można kupić w detalu. Posłuchać, a następnie je zakupić i dać nam do zrobienia konstrukcję :) Weźmiemy za to połowę ceny i jeszcze na tym dobrze zarobimy :) Jak chcesz to przedstawię więcej przykładów o których wspomniał przemek (wlm la scala, esa triton 3)... Z samego linku przemka z relacji audioshow 2010 można wyciągnąć tyle opcji, że rok można by tworzyć i się nie uporać ze wszystkim :)

    0
  Szukaj w 5mln produktów