Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaguar X-Type 2.5 V6 196KM z USA: błąd ciśnienia listwy

ktr 03 Gru 2010 12:29 5836 13
  • #1 03 Gru 2010 12:29
    ktr
    Poziom 10  

    Samochód: Jaguar X-Type 2.5 V6 196 KM, 4x4, automat, z USA, rok 2001.

    Instalacja gazowa:
    - wtryskiwacze: Magic Jet
    - zbiornik: Bormech 48L
    - reduktor: Silver
    - wielozawór: Tomasitto (? - nie wyraźnie napisane)
    - komora szczelna: Bormech
    - sterowanie: AKME
    - przewody: Miich (? - nie wyraźnie napisane)
    - system sekwencyjny: AKME
    - zainstalowany kilka dni demu emulator ciśnienia paliwa, podpięty przy sterowniku gazu: (http://www.aeb.it/products/emulators/394/at_download/attachment)

    Kolega dokonał pewnej regulacji w zakresie na jaki pozwalały warunki atmosferyczne.

    Jedynym problemem jest teraz błąd ciśnienia listwy, który wywala się cały czas a po wykasowaniu pojawia się po ok 5 minutach jazdy na gazie:
    - P0191: Fuel Rail Pressure Sensor CKT Range/Performance.

    Nie wiem, jak to naprawić, słyszałem kilka rad - co o nich sądzicie?
    1. "Nie wszyscy nawet doświadczeni instalatorzy wiedzą że LPG w X-TYPE wersja USA to zupełnie inna bajka. Zdarzają się egzemplarze z dwoma czujnikami ciśnienia, wtedy konieczne są dwa emulatory lub sprytnie podpięty jeden"

    2. "A czy ustawialiście ciśnienie robocze w emulatorze potencjometrem porównując ga z ciśnieniem podczas jazdy na pb?"

    3. "Żeby odczytać wartość ciśnienia pb przy pracy na pb i ustawić emulacje na takie samo ciśnienie podczas jazdy na lpg, jest to podstawowy parametr do obliczania długości czasu wtrysku".

    4. "Emulatro nalezy ustawic ok 10kpa wiecej niz normalnie cisnienie pokazuje na pb po porannym odpaleniu. Calkiem mozliwe ze takich czujnikow jest 2, trzeba by poogladac instalacje."

    Jestem zupełnym laikiem z jednej strony, a z drugiej chcę doprowadzić auto do stanu właściwego. Firmom typu "instalacje LPG" zupełnie nie ufam, byłem ostatnio u jednego to na siłę próbował mi założyć emulator OBD w roli kasownika błędów - nie zgodziłem się na to i stanęło jedynie na montażu emulatora ciśnienia paliwa.

  • Fibaro
  • #2 03 Gru 2010 23:36
    7323824
    Poziom 17  

    w tym aucie pompa paliwowa jest zasilana przez taki sterownik impulsami PWM.Nie ma tam typowego mechanicznego regulatora cisnienia.wydatek pompy a zarazem i cisnienie paliwa jest regulowane wsp wypełnienia impulsow zasilania.Kiedys walczylem z tym tematem i nie do konca go rozwiazalem.Emulator zamiast czujnika cisnienia wedlug mnie nie ma sensu,bo to cisnienie ma sie zmieniac w logiczny sposob.Na benzynie rosnie jak zwiększamy obciązenie a maleje jak hamujemy silnikiem.Poza tym na gazie tocisnienie caly czas rosnie fizycznie bodajze az do 8 bar,co nie jest zdrowe dla ukladu paliwowego.Myslę,ze nalezałoby zbudowac emulator na pompę paliwa.
    odnosnie pkt3-cisnienie sluzy do obliczenia wysterowania pompy

  • Fibaro
  • #3 05 Gru 2010 16:51
    ktr
    Poziom 10  

    Dodatkowa informacja: ten sam błąd pojawia się także na benzynie.

  • Fibaro
  • #4 06 Gru 2010 21:46
    tomek gaz
    Poziom 14  

    a może problem w samym czujniku

  • #5 08 Gru 2010 13:45
    sztywny13
    Poziom 20  

    Problem przerabiany. Potrzebny jest emulator do czujnika ciśnienia benzyny, który znajduje się na listwie benzynowej. (14) 627 13 93 pod tym numerem tel. można uzyskać więcej info.

  • #6 08 Gru 2010 14:48
    ktr
    Poziom 10  

    sztywny13 napisał:
    Problem przerabiany. Potrzebny jest emulator do czujnika ciśnienia benzyny, który znajduje się na listwie benzynowej. (14) 627 13 93 pod tym numerem tel. można uzyskać więcej info.


    Przecież wyraźnie napisałem, że taki emulator posiadam...

  • #7 09 Gru 2010 13:03
    sztywny13
    Poziom 20  

    Może emulator nie działa jak powinien. Z tego co pamiętam to nie łapał błędu gdy emulator podawał stałą wartość.

  • #8 13 Gru 2010 13:04
    ktr
    Poziom 10  

    Rozmawiałem dzisiaj telefonicznie z człowiekiem z EL-GAZ'u (wawa, Targowa 11/13) - zebrał dane dot. samochodu, instalacji i emulatora ciśnienia paliwa (AEB 394) i powiedział, że się odezwie, jak coś będzie wiedział. Czekam więc na jego telefon, być może ta firma zyska moje uznanie:)

  • #9 21 Gru 2010 14:36
    ktr
    Poziom 10  

    Dziś znów rozmawiałem telefonicznie z tym człowiekiem, powiedział, że katalogowo to jest właściwy emulator ciśnienia paliwa i oni nie mieliby pomysłu na to, jak ugryźć ten temat, więc muszę szukać gdzie indziej ratunku. Nieźli fachowcy...

  • #11 23 Gru 2010 16:36
    ktr
    Poziom 10  

    No i Diagnoza Uszkodzona Pompa paliwowa daje Cały czas 4,83 bara podczas pracy na benzynie nie zależnie od obrotów silnika przyśpieszania i hamowaniu silnikiem , po przełączeniu na gaz ciśnienie nie rośnie wyżej , Czujnik jest sprawny po odłączeniu pompy paliwa ciśnienie zaczynało spadać , czasem chwile po odpaleniu pompa daję prawidłowe ciśnienie (około 2,7bara) po czym zaczyna rosnąc do 4,83 bara . Auto wywala błąd ciśnienia paliwa zbyt wysokie i korekty na benzynie idą w stronę -10%

    Chyba trzeba wymienić pompę paliwa i odciąć ja podczas pracy na lpg by się nie męczyła.

    Co sądzicie?

  • #12 10 Sty 2011 11:41
    ktr
    Poziom 10  

    Poza tym znów pojechałem autem w trasę (generalnie jeżdżę tylko po mieście) i znów przytrafiła mi się historia, jak miesiąc temu. Nagle zapala się pomarańczowa lampka ostrzegawcza i komunikat "cruise not available". Po jakiejś minucie od tego komunikatu temperatura silnika momentalnie zaczyna rosnąć, szybko przyspieszając, aż dochodzi do czerwonego pola i zapala się wtedy czerwona lampka ostrzegawcza z komunikatem "temp. engine too high". Wskazówka z połowy stanu przyspiesza do czerwonego pola dosłownie w max. kilkanaście sekund.

    Po czymś takim zjeżdżam na pobocze, gaszę silnik, odpalam go ponownie po kilkunastu – kilkudziesięciu sekundach i już jest OK – tylko na jakiś czas... To dzieje się zarówno na gazie, jak i benzynie, tak czy siak – tylko w trasie, w mieście nie miałem takiej przygody.

    Jest to uciążliwe, bo na trasie 220 km musiałem w ten sposób zjeżdżać na pobocze jakieś 4-5 razy. W drodze powrotnej, po 2 dniach dokładnie tak samo. Wcześniej przytrafiło mi się to gdy miesiąc temu pojechałem z Wawy do Katowic – około 10 razy 1 stronę i to samo w drodze powrotnej. Masakra.

    Przy tej historii dochodzi nowy błąd P0116: Engine Coolant Temp CKT Range/Performance.
    Oczywiście wciąż jest także błąd P0191 (Fuel Rail Pressure Sensor CKT Range/Performance), który to może być spowodowany pompą paliwa i raczej nie jest związany z nową przypadłością.

    Jakiś czas temu, gdy byłem u gazownika aby założył emulator ciśnienia paliwa, opowiedziałem mu o tej historii. Gdy odbierałem auto następnego dnia stwierdzi, że wyeliminował problem i dodał, że kostka przy czujniku temp. silnika była wg niego w opłakanym stanie, cała latała, itd. Wymienił ją i wg niego problem już nie powinien się pojawiać. Doradził, bym kupił i założyć osłonę pod silnik (centralną), bo jej brak powoduje, że woda i cały ten syf leci na różne rzeczy, pasek, może kostki, itd. Osłony szukam, ale wydaje mi się, że wcale problem nie został wyeliminowany.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł, o co może chodzić?

  • #13 11 Sty 2011 20:04
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sprawdź termostat i czujnik temperatury plynu.

  • #14 11 Sty 2011 20:43
    ktr
    Poziom 10  

    Dzisiaj trochę go próbowałem grzać na wolnych obrotach, dzięki temu sprawdziłem, że załączają się wiatraki - było słychać. Wskazówka temperatury silnika po dojściu do połowy, nie drgnęła dalej.

    Słyszałem różne pomysły na przyczynę problemu, a to że:
    - może termostat
    - może czujnik temperatury płynu
    - może reduktor Silver puszcza bąki zagazowując układ chłodzenia

    Ja się nie znam, ale coś mi podpowiada, że to może jednak czujnik temperatury płynu? Tylko mogą być podobno 2 - jeden dla kompa a drugi do zegarów - czy jakoś tak. I cholera wie który kupić - jeśli to faktycznie o to chodzi...

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo