Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oświetlenie nocne dużej posesji

Miwhoo 03 Gru 2010 21:37 6597 16
  • #1 03 Gru 2010 21:37
    Miwhoo
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

Witam.

Na wstępie muszę zaznaczyć, że z tego tematu jestem zielony jak trawa na wiosnę... Rozróżniam tylko metalohalogen od sodówki po kolorze światła :)

Mam pytanie do znawców tematu. Potrzebuję patentu na oświetlenie nocne dość sporego obiektu [9 betonowych słupów oświetleniowych, 5m wysokości, oddalonych od siebie o jakieś 30m, ułożone w literę U].
    Chciałem zamontować na nich oprawy i odpowiednie źródło światła. Zależy mi przede wszystkim na oszczędności energii. No i teraz pytanie:
    - sodówka
    - rtęciówka
    - metalohalogen
    - świetlówka?

Ma to być oświetlenie nocne, więc nie musi być widno jak w dzień, chodzi o to, aby drzewo nagle nie wyrosło na drodze spacerowicza, a przy okazji oświetlenie ma wspomagać system cctv... Myślałem o sodówkach niskoprężnych ok 60-70W sztuka albo mniejszych, tylko nie wiem, czy za mocno nie przesadzę obniżając moc...

Oprawy typowo parkowe:

Słupy już są, wkopane jakieś 2 lata temu, oprawy albo zniszczyli wandale, albo czapki im wiatr pozrywał i do środka leje się woda. Kable OK [mierzyłem izolację].

Rozkład mniej więcej tak wygląda:

A może jakieś inne źródło światła, może świetlówki?
    Z góry dzięki za zainteresowanie i pomoc.

• Fibaro
  • #2 03 Gru 2010 21:41
    Usunięty
  • #3 03 Gru 2010 21:44
    Miwhoo

No aż tak oszczędnie nie chciałem :) LEDy odpadają na przedbiegach.

• #4 03 Gru 2010 21:48
    Usunięty
  • #5 03 Gru 2010 22:55
    michuszcze
    Poziom 17