Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel,Astra2,1.7dti,ciężkie odpalanie

bogdan.k5 03 Gru 2010 22:13 2946 11
  • #1 03 Gru 2010 22:13
    bogdan.k5
    Poziom 8  

    Witam wszystkich. Mam problem ze swoją Astrą. Auto pewnego ranka nie chciało zapalić pomimo że temperatura powietrza była powyżej zera. W końcu udało mi się odpalić za pomocą samostartu. Po pierwszym rozruchu następne przez cały dzień były łatwe aż do następnego ranka. I tak dzień po dniu aż doszło do tego że teraz już wogóle bez użycia samostartu nie można zapalić nawet ciepłego silnika. Zostały zmienione świece żarowe i sterownik świec ale nie przyniosło to żadnego skutku. Jak już motor chodzi nic nie można mu zarzucić,pracuje równo ładnie wchodzi na obroty,osiągi i zużycie paliwa wszystko jak należy. Może ktoś miał taki przypadek i wie gdzie leży problem.

    0 11
  • #2 03 Gru 2010 22:23
    Juras1844
    Poziom 14  

    Witam jeżeli świece są ok to gdzieś masz nieszczelny układ zasilania paliwem i silnik się zapowietrza .Podasz mu samostart to przeciągnie paliwo i jest w porządku .Sprawdź przewody paliwowe najlepiej pod ciśnieniem lub wizualnie zobacz czy nie ma czasem gdzieś wycieku paliwa.Przyczyną może być także wadliwy nieszczelny filtr paliwa gdzie może pobierać powietrze .

    0
  • #3 03 Gru 2010 22:34
    bogdan.k5
    Poziom 8  

    Dzięki za szybką podpowiedź. wycieków nie ma i próba odpowietrzania niewiele pomaga. Mechanicy zrzucają wszystko w kierunku pompy paliwa ale gdyby faktycznie źle pracowała to czy silnik po odpaleniu pracowałby normalnie?

    0
  • #4 03 Gru 2010 22:46
    herbizet
    Poziom 12  

    Zmień przelewy na wtryskach nawet jeżeli nie ciekną to mogą ciągnąć powietrze częsta przyczyna w tych autach

    0
  • #5 03 Gru 2010 23:56
    bogdan.k5
    Poziom 8  

    Czyli pompę paliwa póki co mogę sobie darować? bo ten problem zaczął mi spędzać sen z powiek.

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz. gdy silnik już chodzi i powoli dodaje się gazu to w momencie gdy obroty dochodzą do ok.2300 nagle wskazówka obrotomierza spada do 1700-1800 obr.pomimo że przez cały czas lekko dodaje się gazu. Czy to jest normalne?

    0
  • #6 04 Gru 2010 17:32
    niuniu36

    Poziom 27  

    Nie nie normalne jeśli mtam masz pompę vp 37 Bosch to problem jest w zapowietrzaniu się na wałku pompy mogę to naprawić zadzwoń to porozmawiamy

    0
  • #7 04 Gru 2010 19:35
    bogdan.k5
    Poziom 8  

    Właśnie o to chodzi że ja w tych tematach wogóle się nie znam i nie mam pojęcia jaka to jest pompa a mechanicy dużo mówią ale nie ma chętnego do naprawy. A tak wogóle ile taka naprawa może kosztować?

    0
  • #8 08 Gru 2010 11:14
    bogdan.k5
    Poziom 8  

    w mojej astrze doszło już tego że nawet z samostartu bardzo ciężko jest odpalić,silnik łapie i gaśnie przy tym strasznie nim targa aż trzęsie całym samochodem. W czasie jazdy dwa razy zapaliła się żółta kontrolka układu elektronicznego silnika,samochód momentami dziwnie reaguje na pedał gazu,w momencie wciskania obroty spadają czasem aż do zatrzymania silnika. Silnik ma oznaczenie Y17DT to jaka przy nim jest pompa paliwa?

    0
  • #9 09 Gru 2010 18:24
    niuniu36

    Poziom 27  

    Taka jak pisałem wyżej

    0
  • #10 10 Gru 2010 20:12
    sputnik1
    Poziom 16  

    Y17DT pompa denso. Bosch na 1000% nie.

    Ale chwila jak zaświecił Ci się check odczytaj błędy (pod warunkiem że ich nie skasowałeś np odłączeniem akumulatora).
    Zrób "domową" mętodę hamulec + gaz włącz zapłon i licz miganięcia kontrolki check i odstępy.
    10 mignięć to będzie cyfra 0, 1 mignięcie to 1, 2 to 2, itd, odstępy pomiędzy mignięciami to oddzielenie kolejnych cyfr. Kody są czterocyfrowe np 1125, 0380.
    Następnie znajdziesz bez problemu kody.
    W tych slnikach często pada sterownik pompy paliwa (przykręcony na 4 srubach) z tyłu silnika pod pompą, może to on. Ponoć czesto mimo błedu wskazującego pompę winę ponosi ten sterownik.
    Ale można go zregenerować nie za drogo i nie trzeba kodować po ponownym zamontowaniu.

    0
  • #11 12 Gru 2010 15:58
    bogdan.k5
    Poziom 8  

    o ile dobrze to odczytałem to po miganiu kontrolki można odczytać 8 1 3 5 . Nie mogę znaleźć takiego kodu.

    0
  • #12 13 Gru 2010 18:35
    bogdan.k5
    Poziom 8  

    Moje auto w końcu dziś doczekało się w kolejce do specjalisty od pomp.Pojutrze najpóźniej ma być gotowe,opisze co mu konkretnie dolegało może komuś zaoszczędzi to kłopotów.

    2