Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik własnej roboty-Co i jak ?

04 Gru 2010 12:33 3254 8
  • Poziom 17  
    Chciałbym zrobić sobie jakiś mały (50-100ccm) silnik dwusuwowy. Według mnie najtrudniejszym zadaniem byłyby pierścienie, ale myślałem nad zwykłym dokupieniu z innego modelu silnika pod daną średnicę cylindra. Trudniejszym problemem jest to, że nie wiem z jakiego materiału zrobić blok, cylinder, i głowicę silnika. Napewno nie chcę robić silnika z byle jakiej stali ogólnego przeznaczenia.
    Zwracam się do was o pomoc.
  • Computer Controls
  • Poziom 39  
    W domowych warunkach?
    Wiertarką i pilnikiem?
  • Computer Controls
  • Poziom 17  
    Planuję zakupić tokarkę, ale nie CNC bo są drogie. Nie wiem gdzie mogę kupić jakieś gotowe wlewki Siluminów itp. Sama obróbka skrawaniem jest dziecinnie prosta. Nie planuję produkcji seryjnej więc nie potrzebuję tokarki CNC i programowania na określone wymiary. Wymiary sam sobie chcę dobrać.
  • Poziom 18  
    >W domowych warunkach?
    >Wiertarką i pilnikiem?

    kiedys byla taka fajna gazeta "swiat motocykli" (ta obecna to stek reklam itp) i tam byl reportaz/wspomnienie goscia ktory sam w latach 80 zbudowal motocykl - cos na ksztalt harleya z silnikiem V2...silnik tez sam zrobil, bylo nawet kilka zdjec :-) niestety ani numeru ani nawet rocznika nie pamietam ;/ w kazdym razie jest to do zrobienia ale w dzisiejszych czasach jest to napewno nie oplacalne!
    PS. a nie prosciej i lepiej kupic za pare stow taki silnik?
  • Poziom 17  
    Nie chcę nabywać takiego silnika tylko zrobić dla przyjemności i nauki. Chcę zrobić pierw mały silniczek do "testów" takich jak sprawdzenie tolerancji luzów między tłokiem a cylindrem itp. Po jakimś czasie chciałbym wykonać silnik dwusuwowy rzędowy np. R4 do osiągów wyczynowych. Chciałbym uzyskać odpowiedzi na pytania gdzie mogę kupić odpowiednie stopy metali do obróbki skrawaniem? Jaką mogę osiągnąć dokładność tokarki uniwersalnej (nie CNC) ? (w miarę taniej).
  • Poziom 32  
    Witam, sporo jest materiałów pisanych na temat doboru materiałów do budowy takiego silnika, tylko ty zaczynasz od d....y strony, po pierwsze ,jaka moc, jakie obroty max, wyjdzie ci jakie parametry musi mieć układ korbowo-tłokowy, obciażenia termiczne ,dynamiczne, dopiero wtedy jaki materiał, kuty czy odlewany wał wykorbiony, czy korbowy, chłodzony powietrzem czy cieczą ,jaki wtedy płaszcz wodny, parametry głowicy, opisałem dopiero poczatek drogi projektowej, reasumując pierścienie tłokowe wykonaja ci w Łódzkiej wytwórni pierścieni tłokowych na Liściastej, reszte jest kilkadziesiąt odlewni alu i zeliwa też zrobią, luzy nie trzeba znajdować eksperymentalnie są gotowe wzory do obliczeń takowych, zrobisz jak zechcesz ale to trudne pracochłonne i kosztowne, sensowniej jest korzystać z gotowych elementów silników i zrobić z tego to co cię interesuje, tak robią firmy korzystaja z gotowców np. wałów wykorbionych ,bloków itp produkowanych np przez renaulta, powodzenia.
  • Poziom 17  
    Panie wopor bez przesady! Nie mówimy tutaj o silniku formuły 1. Chodzi mi o zwykły silnik dwusuwowy na benzynę (98), chłodzony powietrzem. Na początek coś w stylu silnika pilarek do drewna (3KM). Chciałbym kupić kawał takiego kęsa (jak źle napisałem to poprawcie mnie). Czytałem, że sprzedają minimum 50kg-30.000kg. Dodam, że popularne Fiaty 126p na których wiele amatorów pali gumę i silnik ma się dobrze są niewyobrażalne luzy o których mało kto wie. Dochodzą one nawet do 0,2mm między cylindrem a tłokiem.
  • Poziom 2  
    Myślę, że można zrobić taki silnik.Ja także chciałbym zrobić taki silnik, lecz ze sprężarki(ma ona gotowy wał korbowy, tłok, pierścienie itp.)Lecz nie wiem jak zrobić zawory. Proszę o propozycje ich wykonania.