Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault CLIO II 2001 problem ze startem silnika

wind_energy 04 Gru 2010 16:15 9398 31
  • #1 04 Gru 2010 16:15
    wind_energy
    Poziom 14  

    Witam,
    Renault CLIO II 2001 po liftingu silnik 1,2 16V, przebieg 205 tyś, benzyna plus gaz

    Objawy przed problemem:
    - start silnika zawsze możliwy choć na zimnym silniku potrafił kilka razy zgasnąć, zanim się rozbujał. Na zimnym silniku brak mocy, brak przyspieszania, szarpanie.

    - kable wymienione, świece również, na zimnym bez efektu

    Obecne objawy:
    - podjeżdżając pod wzniesienie, wcisnąłem mocniej gaz i jakby coś pyknęło, od tego momentu silnik zaczął mocno bujać jakby palił nie na wszystkie gary
    - dojerzdżając do domu 10km, silnik coraz bardziej słabł, przy wciskaniu pedału gazu słychać było stuki silnika.(czy gaz czy benzyna ten sam objaw)
    - zgasiłem silnik, odłączyłem klemę na 15 min - brak poprawy
    - następnego dnia silnik zimny - samochód nie odpala (rozrusznik po chwili jakby bendiks odskakiwał - przestaje kręcić wałem, ale rozrusznik chodzi)

    Do dzis samochód nie odpala, jedynie słychać chwilowe zapłony.

    Co zostało sprawdzone:
    - czujnik położenia wału, oczyszczony, opór zmierzony poprwny (220ohm)
    - cewka nowa wstawiona (świece sprawdzone, kable też, mocna iskra jest na każdej świecy)
    - immo po przekręceniu kluczyka, dioda po 3 sekundach gaśnie
    - dwie świece po wykręceniu bursztynowe, dwie z czarnym nagarem
    - jak silnik jeszcze pracował, po odpinaniu kabli WN 1 i 2 cylinder dobrze palił, 3 i 4 bardzo słabo.
    - rozrząd robiony 50 tyś km temu
    - wtryski raczej odpadają bo na gazie zachowywał się tak samo jak na benzynie w momencie jak silnik zaczął źle pracować
    Co mogę jeszcze sprawdzić, na co objawy mogą wskazywać?
    Z góry serdeczne dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam,
    WE

    2 29
  • Pomocny post
    #2 04 Gru 2010 16:42
    alex23
    Poziom 13  

    sprawdź jakie jest ciśnienie w cylindrach i napisz,ile juz auto przejechało na tym gazie?

    0
  • #3 04 Gru 2010 17:03
    wind_energy
    Poziom 14  

    na gazie przeejchało 40 tyś, ciśnienie sprawdzę w poniedziałek

    Dodano po 1 [minuty]:

    przypomniało mi się jeszcze, że jak były zmieniane świece 1000km temu, wszystkie miały kolor bursztynowy

    0
  • #4 04 Gru 2010 18:00
    alex23
    Poziom 13  

    po 40 tysiącach kilometrów to raczej na gazie nic takiego sie nie powinno stać świece jakiej sa firmy?

    0
  • #5 04 Gru 2010 18:25
    wind_energy
    Poziom 14  

    NGK

    0
  • #7 04 Gru 2010 18:40
    alex23
    Poziom 13  

    dokładnie tak jak wyżej i sprawdź ta kompresje pozdrawiam

    0
  • #8 04 Gru 2010 21:11
    wind_energy
    Poziom 14  

    w plynie chłodzącym oleju brak, na korku oleju też brak jakiejkolwiek wody, więc uszczelka nam odpada, w wodzie na pewno pokazałby się olej po tych przejechanych 10km. W poniedziałek zrobimy pomiar ciśnienia. Czy możliwe jest aby samoistnie przestawił się rozrząd?

    0
  • #9 04 Gru 2010 21:36
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Samo nic się nie dzieje, luzy zaworowe do ustawienia (chyba że gniazda się już wypaliły), ustawić na 0,30mm 0,40mm, regulację wykonywać co 15 tys. km.

    0
  • #10 04 Gru 2010 22:41
    alex23
    Poziom 13  

    gniazda wypalone po 40 tys kilometrów na gazie nie możliwe

    0
  • #11 04 Gru 2010 22:46
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Plus 165 tys. na benzynie.

    Mało widziałeś. Poza tym napisałem (chyba że), czyli mogą być wypalone ale nie muszą.

    0
  • #12 04 Gru 2010 22:55
    alex23
    Poziom 13  

    niech sprawdzi kompresje i będzie wszystko wiadomo

    0
  • #13 06 Gru 2010 16:14
    wind_energy
    Poziom 14  

    Nie udało się zmierzyć ciśnienia bo jest zbyt ciężkie dojście, bez węża się nie dojdzie. Był jednak dziś znajomy, pooglądał posłuchał i stwierdził przestawienie rozrządu, które mogło zaistnieć w wyniku zbyt lekko naciągniętego paska. Być może zostało kilka zębów zerwanych na pasku jeśli ten włożyli słabej jakości. Tak czy inaczej, po wymianie rozrządu samochód przejechał 48tyś., a powinien 120tyś. Jutro zawożę samochód do reklamacji na rozrząd. O dalszym przebiegu naprawy będę na bieżąco informował.

    0
  • #14 06 Gru 2010 18:46
    alex23
    Poziom 13  

    rozrząd co 60 tyś,jak ktoś ci daje gwarancje na 120tyś to niezły z niego kozak!niech sprawdzi rozrząd czy nie przeskoczył jak będzie ok to będziemy szukać dalej.
    SŁUŻĘ POMOCĄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    0
  • #15 15 Gru 2010 17:05
    wind_energy
    Poziom 14  

    Okazało się, że nie było ciśnienia na 3 i 4 cylindrze. Po zwaleniu głowicy okazało się, że poszła uszczelka między tymi cylindrami. Wymieniliśmy uszczelkę, rozrząd ustawiliśmy, wszystko poskładaliśmy. Dziś odpalilem silnik, brak spalania na 3 cylindrze :/ Panowie, jakieś sugestie?
    Wdg. mnie zawory nie powinny mieć na to wpływu, po zdjęciu głowicy, wszystkie wyglądały przyzwoicie. Czy może nie być ciśnienia na tym cylindrze? Czy może być innny powód? Iskra jest.

    Dodano po 30 [minuty]:

    Panowie, jak ustawia się zapłon w tym modelu? Wykręciłem świece, po ponownym uruchomieniu silnika 3 cylinder już chodzi. Nadal ma spadki mocy i nierówną pracę. Sądzę, że przestawił się zapłon.

    0
  • #16 15 Gru 2010 18:51
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Uszczelka pewnie nowa, bez planowania głowicy, Panu już jednak dziękujemy! Jak będziesz tak robił, na pewno do ładu nie dojdziesz z tym autem.

    0
  • #17 15 Gru 2010 19:02
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A jak zawór jest skrzywiony lub wypalony, to jak? Dalej nie ma wpływu?
    Pozostawiam to do przemyślenia...

    0
  • #18 15 Gru 2010 19:13
    wind_energy
    Poziom 14  

    Pali na wszystkie gary jak pisałem powyżej. Jak kolego przemo9826 nie masz nic mądrego do powiedzenia, nie zabieraj głosu.Kolego przemo9826 widzę, że bawisz się we wróżkę, weź lepiej fusy z herbaty może to przybliży cię do prawdy. Ponawiam pytanie: jak w tym modelu ustawia się zapłon.

    0
  • #19 15 Gru 2010 19:16
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To ja zapytam cię, co zrobiłeś, jak głowica była zdjęta? Czy rozpiąłeś zawory i oceniłeś stan przylgni i gniazd? Czy sprawdziłeś głowicę na szczelność? Czy przed powtórnym montażem zabieliłeś głowicę (sprawdzenie równości powierzchni przylegania do bloku)?

    0
  • #20 15 Gru 2010 19:22
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Człowieku, przestań się unosić, ktoś Ci mówi że fuszerę robisz, a Ty jeszcze pretensje masz.

    Co to dla Ciebie jest ustawienie zapłonu? Może zaraz mi powiesz że "aparatem zapłonowym" chcesz ustawić?

    0
  • Pomocny post
    #21 15 Gru 2010 19:23
    tzok
    Moderator Samochody

    wind_energy napisał:
    - podjeżdżając pod wzniesienie, wcisnąłem mocniej gaz i jakby coś pyknęło, od tego momentu silnik zaczął mocno bujać jakby palił nie na wszystkie gary

    Wygląda raczej na przeskoczenie rozrządu lub wystrzał gazu (nie napisałeś nic co to za instalacja).
    wind_energy napisał:
    Okazało się, że nie było ciśnienia na 3 i 4 cylindrze. Po zwaleniu głowicy okazało się, że poszła uszczelka między tymi cylindrami. Wymieniliśmy uszczelkę, rozrząd ustawiliśmy, wszystko poskładaliśmy. Dziś odpalilem silnik, brak spalania na 3 cylindrze
    (...)
    Wykręciłem świece, po ponownym uruchomieniu silnika 3 cylinder już chodzi. Nadal ma spadki mocy i nierówną pracę.
    Sprawdziłeś mimo wszystko czy rozrząd był przestawiony czy nie? Głowica splanowana? Z tego co wiem to zapłonu się w tym aucie nie ustawia.

    0
  • #22 15 Gru 2010 19:29
    wind_energy
    Poziom 14  

    Rozrząd nie przeskoczył był w porządku. Tak jak pisałem powyżej uszczelka została przepalona pomiędzy dwoma cylindrami. Zapłon się ustawiaw tym modelu.

    0
  • #23 15 Gru 2010 19:37
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Na ale człowieku, tłumaczymy Ci że zrobiłeś fuszerę, głowica była zdjęta, trzeba było odżałować te parę stów na szlif oraz sprawdzenie zaworów, sprawdzenie szczelności, nie zrobiłeś tego i teraz szukasz sprężania na 3 cylindrze.Teraz to Ty możesz wróżyć z fusów gdzie kompresja ucieka. No i jeszcze to ustawienie zapłonu.....

    Jak dla mnie dalsza dyskusja jest bez celu, ale co dalej to Błażeja decyzja.

    0
  • #24 15 Gru 2010 21:18
    alex23
    Poziom 13  

    sprawdź jakie jest ciśnienie na tym 3 cylindrze,ale tak jak koledzy napisali szkoda ze nie sprawdziłeś głowicy na szczelność i nie splantowałeś

    0
  • #25 15 Gru 2010 21:50
    wind_energy
    Poziom 14  

    Sprawdzę ciśnienie na wszystkich cylindrach i dam znać. Tak apropos, jesli okaże się, że jest słabe ciśnienie, nie będzie opłacało się robić szlifu. Cały silnik z anglika można kupić za 850zł. Co o tym myślicie?

    0
  • #27 16 Gru 2010 21:04
    alex23
    Poziom 13  

    kupowanie innego silnika to jak kupowanie kota w worku, może być ze "zamienił stryjek siekierkę na kijek"lepiej zainwestować te 850 zł w ten silnik co już masz tylko się przyłożyć do pracy i zrobić go tak jak powinien być zrobiony pozdro

    0
  • #28 18 Gru 2010 09:16
    melas
    Poziom 27  

    No myślałem o zakupie z gwarancją na rozruch. O innej chyba niema mowy w tych czasach.

    0
  • #29 19 Gru 2010 11:50
    wind_energy
    Poziom 14  

    Wykonam pomiar ciśnienia jak tylko przyjdzie przyrząd. Jeśli będzie wszędzie równe ciśnienie, sprawdzę ustawienie rozrządu. Jeśli będzie nierówne kupię drugi silnik.

    0
  • #30 19 Gru 2010 12:40
    Andiv
    Poziom 32  

    Ciekawe jak go przełożysz, już się nie moge doczekać taki jestem podniecony.

    Weź daj to auto komuś do roboty, jak można było nie zrobić planowania ?

    0
  Szukaj w 5mln produktów