Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault CLIO II 2001 problem ze startem silnika

04 Gru 2010 16:15 10904 31
  • Poziom 14  
    Witam,
    Renault CLIO II 2001 po liftingu silnik 1,2 16V, przebieg 205 tyś, benzyna plus gaz

    Objawy przed problemem:
    - start silnika zawsze możliwy choć na zimnym silniku potrafił kilka razy zgasnąć, zanim się rozbujał. Na zimnym silniku brak mocy, brak przyspieszania, szarpanie.

    - kable wymienione, świece również, na zimnym bez efektu

    Obecne objawy:
    - podjeżdżając pod wzniesienie, wcisnąłem mocniej gaz i jakby coś pyknęło, od tego momentu silnik zaczął mocno bujać jakby palił nie na wszystkie gary
    - dojerzdżając do domu 10km, silnik coraz bardziej słabł, przy wciskaniu pedału gazu słychać było stuki silnika.(czy gaz czy benzyna ten sam objaw)
    - zgasiłem silnik, odłączyłem klemę na 15 min - brak poprawy
    - następnego dnia silnik zimny - samochód nie odpala (rozrusznik po chwili jakby bendiks odskakiwał - przestaje kręcić wałem, ale rozrusznik chodzi)

    Do dzis samochód nie odpala, jedynie słychać chwilowe zapłony.

    Co zostało sprawdzone:
    - czujnik położenia wału, oczyszczony, opór zmierzony poprwny (220ohm)
    - cewka nowa wstawiona (świece sprawdzone, kable też, mocna iskra jest na każdej świecy)
    - immo po przekręceniu kluczyka, dioda po 3 sekundach gaśnie
    - dwie świece po wykręceniu bursztynowe, dwie z czarnym nagarem
    - jak silnik jeszcze pracował, po odpinaniu kabli WN 1 i 2 cylinder dobrze palił, 3 i 4 bardzo słabo.
    - rozrząd robiony 50 tyś km temu
    - wtryski raczej odpadają bo na gazie zachowywał się tak samo jak na benzynie w momencie jak silnik zaczął źle pracować
    Co mogę jeszcze sprawdzić, na co objawy mogą wskazywać?
    Z góry serdeczne dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam,
    WE
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    sprawdź jakie jest ciśnienie w cylindrach i napisz,ile juz auto przejechało na tym gazie?
  • Poziom 14  
    na gazie przeejchało 40 tyś, ciśnienie sprawdzę w poniedziałek

    Dodano po 1 [minuty]:

    przypomniało mi się jeszcze, że jak były zmieniane świece 1000km temu, wszystkie miały kolor bursztynowy
  • Poziom 13  
    po 40 tysiącach kilometrów to raczej na gazie nic takiego sie nie powinno stać świece jakiej sa firmy?
  • Poziom 14  
    NGK
  • Poziom 13  
    dokładnie tak jak wyżej i sprawdź ta kompresje pozdrawiam
  • Poziom 14  
    w plynie chłodzącym oleju brak, na korku oleju też brak jakiejkolwiek wody, więc uszczelka nam odpada, w wodzie na pewno pokazałby się olej po tych przejechanych 10km. W poniedziałek zrobimy pomiar ciśnienia. Czy możliwe jest aby samoistnie przestawił się rozrząd?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Samo nic się nie dzieje, luzy zaworowe do ustawienia (chyba że gniazda się już wypaliły), ustawić na 0,30mm 0,40mm, regulację wykonywać co 15 tys. km.
  • Poziom 13  
    gniazda wypalone po 40 tys kilometrów na gazie nie możliwe
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Plus 165 tys. na benzynie.

    Mało widziałeś. Poza tym napisałem (chyba że), czyli mogą być wypalone ale nie muszą.
  • Poziom 13  
    niech sprawdzi kompresje i będzie wszystko wiadomo
  • Poziom 14  
    Nie udało się zmierzyć ciśnienia bo jest zbyt ciężkie dojście, bez węża się nie dojdzie. Był jednak dziś znajomy, pooglądał posłuchał i stwierdził przestawienie rozrządu, które mogło zaistnieć w wyniku zbyt lekko naciągniętego paska. Być może zostało kilka zębów zerwanych na pasku jeśli ten włożyli słabej jakości. Tak czy inaczej, po wymianie rozrządu samochód przejechał 48tyś., a powinien 120tyś. Jutro zawożę samochód do reklamacji na rozrząd. O dalszym przebiegu naprawy będę na bieżąco informował.
  • Poziom 13  
    rozrząd co 60 tyś,jak ktoś ci daje gwarancje na 120tyś to niezły z niego kozak!niech sprawdzi rozrząd czy nie przeskoczył jak będzie ok to będziemy szukać dalej.
    SŁUŻĘ POMOCĄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Poziom 14  
    Okazało się, że nie było ciśnienia na 3 i 4 cylindrze. Po zwaleniu głowicy okazało się, że poszła uszczelka między tymi cylindrami. Wymieniliśmy uszczelkę, rozrząd ustawiliśmy, wszystko poskładaliśmy. Dziś odpalilem silnik, brak spalania na 3 cylindrze :/ Panowie, jakieś sugestie?
    Wdg. mnie zawory nie powinny mieć na to wpływu, po zdjęciu głowicy, wszystkie wyglądały przyzwoicie. Czy może nie być ciśnienia na tym cylindrze? Czy może być innny powód? Iskra jest.

    Dodano po 30 [minuty]:

    Panowie, jak ustawia się zapłon w tym modelu? Wykręciłem świece, po ponownym uruchomieniu silnika 3 cylinder już chodzi. Nadal ma spadki mocy i nierówną pracę. Sądzę, że przestawił się zapłon.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Uszczelka pewnie nowa, bez planowania głowicy, Panu już jednak dziękujemy! Jak będziesz tak robił, na pewno do ładu nie dojdziesz z tym autem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A jak zawór jest skrzywiony lub wypalony, to jak? Dalej nie ma wpływu?
    Pozostawiam to do przemyślenia...
  • Poziom 14  
    Pali na wszystkie gary jak pisałem powyżej. Jak kolego przemo9826 nie masz nic mądrego do powiedzenia, nie zabieraj głosu.Kolego przemo9826 widzę, że bawisz się we wróżkę, weź lepiej fusy z herbaty może to przybliży cię do prawdy. Ponawiam pytanie: jak w tym modelu ustawia się zapłon.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To ja zapytam cię, co zrobiłeś, jak głowica była zdjęta? Czy rozpiąłeś zawory i oceniłeś stan przylgni i gniazd? Czy sprawdziłeś głowicę na szczelność? Czy przed powtórnym montażem zabieliłeś głowicę (sprawdzenie równości powierzchni przylegania do bloku)?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Człowieku, przestań się unosić, ktoś Ci mówi że fuszerę robisz, a Ty jeszcze pretensje masz.

    Co to dla Ciebie jest ustawienie zapłonu? Może zaraz mi powiesz że "aparatem zapłonowym" chcesz ustawić?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    wind_energy napisał:
    - podjeżdżając pod wzniesienie, wcisnąłem mocniej gaz i jakby coś pyknęło, od tego momentu silnik zaczął mocno bujać jakby palił nie na wszystkie gary

    Wygląda raczej na przeskoczenie rozrządu lub wystrzał gazu (nie napisałeś nic co to za instalacja).
    wind_energy napisał:
    Okazało się, że nie było ciśnienia na 3 i 4 cylindrze. Po zwaleniu głowicy okazało się, że poszła uszczelka między tymi cylindrami. Wymieniliśmy uszczelkę, rozrząd ustawiliśmy, wszystko poskładaliśmy. Dziś odpalilem silnik, brak spalania na 3 cylindrze
    (...)
    Wykręciłem świece, po ponownym uruchomieniu silnika 3 cylinder już chodzi. Nadal ma spadki mocy i nierówną pracę.
    Sprawdziłeś mimo wszystko czy rozrząd był przestawiony czy nie? Głowica splanowana? Z tego co wiem to zapłonu się w tym aucie nie ustawia.
  • Poziom 14  
    Rozrząd nie przeskoczył był w porządku. Tak jak pisałem powyżej uszczelka została przepalona pomiędzy dwoma cylindrami. Zapłon się ustawiaw tym modelu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na ale człowieku, tłumaczymy Ci że zrobiłeś fuszerę, głowica była zdjęta, trzeba było odżałować te parę stów na szlif oraz sprawdzenie zaworów, sprawdzenie szczelności, nie zrobiłeś tego i teraz szukasz sprężania na 3 cylindrze.Teraz to Ty możesz wróżyć z fusów gdzie kompresja ucieka. No i jeszcze to ustawienie zapłonu.....

    Jak dla mnie dalsza dyskusja jest bez celu, ale co dalej to Błażeja decyzja.
  • Poziom 13  
    sprawdź jakie jest ciśnienie na tym 3 cylindrze,ale tak jak koledzy napisali szkoda ze nie sprawdziłeś głowicy na szczelność i nie splantowałeś
  • Poziom 14  
    Sprawdzę ciśnienie na wszystkich cylindrach i dam znać. Tak apropos, jesli okaże się, że jest słabe ciśnienie, nie będzie opłacało się robić szlifu. Cały silnik z anglika można kupić za 850zł. Co o tym myślicie?
  • Poziom 13  
    kupowanie innego silnika to jak kupowanie kota w worku, może być ze "zamienił stryjek siekierkę na kijek"lepiej zainwestować te 850 zł w ten silnik co już masz tylko się przyłożyć do pracy i zrobić go tak jak powinien być zrobiony pozdro
  • Poziom 14  
    Wykonam pomiar ciśnienia jak tylko przyjdzie przyrząd. Jeśli będzie wszędzie równe ciśnienie, sprawdzę ustawienie rozrządu. Jeśli będzie nierówne kupię drugi silnik.
  • Poziom 32  
    Ciekawe jak go przełożysz, już się nie moge doczekać taki jestem podniecony.

    Weź daj to auto komuś do roboty, jak można było nie zrobić planowania ?